Gå til innhold

Umulig å samarbeide

fruenge

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen er separert for ca 3 mnd siden. Så langt er samarbeidet veldig vanskelug. Alt jeg foreslår blir sett på som et fordøk på å ta ting fra han og detaljstyre han. Når jeg så foreslår at la oss gå til familievernkontoret for å snakke ut og for å forbedre samværet så får jeg til svar at da må jeg gå alene. Vi har to barn som vi har annenhver uke hver og så møtes de i helgene og vi som foreldre er da altså uten barn kun annenhver helg. Dette er i samråd m BUP da det ene barnet vårt har store atferdsutfordringer. 

Bare det å spørre far om han kan ta m skateboardet når han skal levere barn gjør at det blir spetakkel. 

Hva i all verden gjør dere andre når det er null samarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må en bare fokusere på pusten og innse at det vil/kan bli ganske vanskelig å samarbeide fremover. 

Utrolig leit når samarbeidet ikke fungerer etter et brudd. Synes det er dumt at eksen din ikke tenker på barna først og fremst. 

Hvordan er han med barna? 

Anonymkode: 95d44...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fruenge skrev:

Når jeg så foreslår at la oss gå til familievernkontoret for å snakke ut og for å forbedre samværet så får jeg til svar at da må jeg gå alene.

Du kan vel kanskje fortelle ham at megling er obligatorisk ved samlivsbrudd når barna er under 16 år.

Anonymkode: ba73d...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener d med at mekling er obligatorisk. Vi var hos mekler, og fikk meklingsattest, men det er lenge siden. Kan jeg kreve at han blir med igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen allerede har nevnt, plikter alle ektefeller og samboere som har felles barn under 16 år, å møte til obligatorisk mekling. Ektefeller som søker separasjon, må vedlegge meklingsattest sammen med søknad om separasjon. Samboere som har felles barn under 16 år, må fremlegge gyldig meklingsattest for å motta utvidet barnetrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger nok tid til å fordøye faktumet at dere to ikke er sammen mer- mulig han er sint på deg og da er det vanskelig å ta en hyggelig tone til deg..

Dere har en uke hver- og du vil på FVK og "forbedre" samværet- tenker du da å endre samværsbrøken slik at han får mindre samvær eller bare generelt hvordan ting er organisert?  I så fall er det ikke rart han ikke er særlig lysten på å møte deg mer enn han må..

har du prøvd å se det fra hans side -og lagt frem det du forsøker å si på en slik måte at han forstår at du ikke er ute etter å frarøve han noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han er veldig bitter. Saken er at jwg ble nektet å komme inn igjen i huset når jeg ble syk. Jeg måtte da bo hos min mor og han bodde dai huset vi eier sammen. Jeg var der norn ganger for å pakke og han har fra dag en klaget om at jeg har tatt for mye.han klagde iver tomme kleddksp til barna og jeg har tatt bilde for p bevise at det er tull. 

Når jeg ber han sende m ting som barna kan ha glede av mens de er her så setter han seg på bakbeina. Trnkte vi kunne snakke om dette i fred og ro på familievernkontoret, men han vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...