AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 På slutten av 90-tallet hadde vi en Volvo 850R og det var veldig gøy! Nå er jeg på jakt etter tilsvarende, men sliter litt med å orientere meg. Skal ha en familiebil, flerbruk eller stasjonsvogn, som er veldig kraftig og lar deg kjenne på disse kreftene, men jeg sliter med å orientere meg i markedet. Mannen min vil gjerne ha en BMW 5 stasjonsvogn, men jeg synes den er veldig liten bak. Har sett på sidene til Volvo, men største bensinmotor i V70 har bare 190hk (???) og en ny modell, V90, har både skrå bakluke og er ikke å få helt ennå, slik jeg forstår det. Mercedes vil ikke mannen min ha av prinsipp. Hva ellers kan man kjøpe da? Han vil liksom ikke diskutere så mye mer pga BMWen... Anonymkode: d72a6...8d6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Audi A6 har større bagasjerom og bakseteplass enn både Volvo V70 og BMW 5-serie (trust me, familien har hatt alle tre). Du får bensinmotorer som er over 200 Hk til denne. Anonymkode: ac620...aee
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Hva med toyota landcruiser eller noe sånt? Anonymkode: e568c...2c8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Porche 911 er min familiedrømmebil. Men min drømmefamilie er en 19 år gammel barista da... Anonymkode: dae7f...3f0 2
ClosedParadise Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Porsche Cayenne, Porsche Macan, Audi A4,a6,a7. BMW x6. Vi har Mercedes CLA Shooting brake og er utrolig fornøyd med denne.
ajarRun Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 17 minutter siden, ClosedParadise skrev: Porsche Cayenne, Porsche Macan, Audi A4,a6,a7. BMW x6. Vi har Mercedes CLA Shooting brake og er utrolig fornøyd med denne. Vi? Har du type? :'(
Dodge Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 (endret) Du fekk jo Volvo V70 med 3.0 T6 og 2.5 T5. Ca årsmodell? Kor stort er budsjettet? Kva med Volvo V70 T6 3.0 eller T6 2.0 med turbo og kompressor? Brukt BMW M5 Touring? Eller annan 5 serie, 550? Bmw 7 serie Mercedes E klasse AMG? E63? Mercedes G63, G500? S klasse? Audi RS6? Porsche Cayenne? Ford Mondeo st 2.0 med 240 hk? Dodge Magnum eller Charger? Jaguar? Jeep Cherokee SRT8? Range Rover 5.0 og kompressor? Alfa Romeo Guilia? Opel Insignia OPC? Maserati Quattroporte? Endret 21. mars 2016 av Dodge 1
Snikende ullteppe Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Ford Focus ST har jo litt krefter under panseret. Kan få den som stasjonsvogn også. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #9 Skrevet 22. mars 2016 Vi vil ikke ha SUV (nå er ungene ute av huset og med det vår XC90 V8). Tenker ny bil. Jeg likte Maseratien veldig godt, men forstår det slik at den ikke kommer som stasjonsvogn? Spurte mannen min om A6 og han mener han har hørt så mye stygt om Audi at det ikke er aktuelt. Anonymkode: d72a6...8d6
jomann Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 Du kan velge fra så å si hvert eneste bilmerke dersom du skal ha en bil som går like greit som en 850R. Hvor mye penger er du interessert i å legge i bil? Den nye V90en til Volvo er tilsynelatende gigantisk. Du behøver ikke bekymre deg for bagasjeromsplass selv om taket har mer moderne linjer enn de kassene Volvo tradisjonelt har produsert.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Skrevet 30. mars 2016 Vi har ikke snakket så mye budsjett ennå, men jeg vil jo helst ikke bruker mer enn millionen. Mannen min er ganske bestemt på BMW, så mye tyder på det nå. Når kan man prøvekjøre V90? Anonymkode: d72a6...8d6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 Den 3/19/2016 at 17.02, AnonymBruker skrev: Audi A6 har større bagasjerom og bakseteplass enn både Volvo V70 og BMW 5-serie (trust me, familien har hatt alle tre). Du får bensinmotorer som er over 200 Hk til denne. Anonymkode: ac620...aee Audi A6, BMW 5-serie er identiske i antall liter de kan ta i baggasjerommet. Volvo V70 er hakket større enn disse to. De desidert største baggasjerommene finner du i Skoda Superb og Mercedes-Benz E-klasse. Alle bilene får du med motorer som har mye hestekrefter og store motorer. 4-hjulstrekk får du også. Men alt koster. Anonymkode: a602e...53d
Commander Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71098196 Er ikke noe å lure på 1
Dodge Skrevet 31. mars 2016 #14 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, Commander skrev: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71098196 Er ikke noe å lure på Støtter den, eg nevnte Charger saman med Magnum i innlegget mitt lengre oppe på siden.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #15 Skrevet 31. mars 2016 Oi, en slik hadde vi som leiebil i USA en gang - men den var neppe så kraftig. Interiørkvaliteten på disse er dessverre helt elendig. Og det må være en herregårdsvogn. Mannen min er ikke så opptatt av plassen bak, men det er jeg - driver mye med hage og det er vel så viktig som at bilen skal kunne gå fort. Kan jo hende vi ender opp med to biler, men jeg er litt lei av styret som følger med det... Anonymkode: d72a6...8d6
icom Skrevet 31. mars 2016 #16 Skrevet 31. mars 2016 ikke heng dere opp i bagasjerom.. kjøp denne raske "flåta" her men luksuskomfort BMW 7 serie.. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72149385 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #17 Skrevet 1. april 2016 8 timer siden, icom skrev: ikke heng dere opp i bagasjerom.. kjøp denne raske "flåta" her men luksuskomfort BMW 7 serie.. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72149385 Vel...hvordan transportere f.eks. et kirsebærtre med denne? Den har ikke hengerfeste heller. Det er det jeg likte med den gamle Volvoen: Den føltes veldig raskt, men den hadde også et gummikledd stort bagasjerom. Anonymkode: d72a6...8d6
icom Skrevet 1. april 2016 #18 Skrevet 1. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vel...hvordan transportere f.eks. et kirsebærtre med denne? Den har ikke hengerfeste heller. Det er det jeg likte med den gamle Volvoen: Den føltes veldig raskt, men den hadde også et gummikledd stort bagasjerom. Anonymkode: d72a6...8d6 Kan være det kan ettermonteres hengerfeste på denne.. men med deres budsjett kan dere heller vurdere å kjøpe en pizzabil for the dirty work.. 1
Commander Skrevet 1. april 2016 #19 Skrevet 1. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, en slik hadde vi som leiebil i USA en gang - men den var neppe så kraftig. Interiørkvaliteten på disse er dessverre helt elendig. Og det må være en herregårdsvogn. Mannen min er ikke så opptatt av plassen bak, men det er jeg - driver mye med hage og det er vel så viktig som at bilen skal kunne gå fort. Kan jo hende vi ender opp med to biler, men jeg er litt lei av styret som følger med det... Anonymkode: d72a6...8d6 Ehh. Man bruker (som regel) ikke en millionbil til å kjøre motorsag, spader, bellegningstein, hekkplanter, singel og matjord osv . Behovet for å kjøre slike ting er som regel under 2% av bruken. Da vil det være billigere å bruke vare taxi/leiebil/lånehenger de 4-5 gangene man trenger dette fremfor å ha en egen "bruksbil". Evt montere tilhengerfeste for 4-5000 kr og leie/låne tilhenger på plantasjen.. Faktisk ser jeg ingen fordel i å kjøpe bil med automat og hengerfeste. Mulig tidligere eier kjørte rundt med hestehenger uten lock up og har svidd olja og aldri byttet olja. Et evt havari kan koste 100.000 kr. Biler uten hengerfeste og automat er du 100 % sikker ikke har blitt varmkjørt og slura i filler med campingvog opp til Valdres.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #20 Skrevet 1. april 2016 2 timer siden, Commander skrev: Ehh. Man bruker (som regel) ikke en millionbil til å kjøre motorsag, spader, bellegningstein, hekkplanter, singel og matjord osv . Behovet for å kjøre slike ting er som regel under 2% av bruken. Da vil det være billigere å bruke vare taxi/leiebil/lånehenger de 4-5 gangene man trenger dette fremfor å ha en egen "bruksbil". Evt montere tilhengerfeste for 4-5000 kr og leie/låne tilhenger på plantasjen.. Faktisk ser jeg ingen fordel i å kjøpe bil med automat og hengerfeste. Mulig tidligere eier kjørte rundt med hestehenger uten lock up og har svidd olja og aldri byttet olja. Et evt havari kan koste 100.000 kr. Biler uten hengerfeste og automat er du 100 % sikker ikke har blitt varmkjørt og slura i filler med campingvog opp til Valdres. Jøss, her var det jo spekulasjoner i bøtter og spann. Både mannen min og jeg foretrekker manuell girkasse etter å ha hatt automat en stund, ser ikke at det er noe jeg har sagt? Alt jeg vil er å ha en stor bil som kan brukes til flere ting. Og, frankly, "som regel" vet du akkurat ingenting om hvordan vi har brukt våre biler hittil, og hvordan vi gjerne vil bruke de fremover. Mannen min transporterer gjerne en del fiskegugg i bilen også, og sykkelen slenger han bare inn istdf å sette på hengerfeste fordi han synes det går fortere. Derfor lønner det seg for oss med en stor herregårdsvogn som har et bagasjerom kledd i gummimatter. I utgangspunktet postet jeg bare her for å få oversikt over markedet; jeg er ikke så opptatt av bil egentlig. Anonymkode: d72a6...8d6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå