AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Del Skrevet 20. mars 2016 I bånd eller løs? Spør dere eier først? Hvor mye tillater dere dersom hunden(e) er i bånd? Når sier dere nei? Hilsen nybakt hundeeier. Anonymkode: 29644...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Del Skrevet 20. mars 2016 Hilse...? Mener du på andre hunder? Det er i så fall situasjonen som avgjør. Anonymkode: af0e3...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Del Skrevet 20. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I bånd eller løs? Spør dere eier først? Hvor mye tillater dere dersom hunden(e) er i bånd? Når sier dere nei? Hilsen nybakt hundeeier. Anonymkode: 29644...737 Hvis det er andres hund, så ser jeg an kroppsspråket til hunden... og så spør jeg eier om det er greit at jeg klapper den. F.eks. møtte jeg ei som sa at hunden var skeptisk til fremmede, men godt kunne bli klappet, men måtte gi den tid til å snuse på meg først. Og det er lurt, la hunden lukte på hånden din, så kan du være forsiktig å klappe. men se på kroppsspråk, er du trent så ser du om hunden er interessert i å hilse på deg, eller helst har lyst til å bite av hånden din :D Anonymkode: b6c6d...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 20. mars 2016 #4 Del Skrevet 20. mars 2016 Min hund er veldig ivrig på å hilse på andre hunder. Vi spør alltid eierne om det er greit, og lar ham bare hilse på kommando. Han får ikke hilse på hunder vi vet er aggressive, eller som sender ut signaler på aggresjon der og da. Lek kan også være fint, så lenge begge hundene holder seg lekne og ingen av eierne har dårlig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Del Skrevet 20. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hilse...? Mener du på andre hunder? Det er i så fall situasjonen som avgjør. Anonymkode: af0e3...0b6 Ja, jeg mener hvordan hunder hilser på hunder. Anonymkode: 29644...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 20. mars 2016 #6 Del Skrevet 20. mars 2016 Hvis begge hundene er i bånd er de ofte veldig beskyttende overfor eier og da er det greit å bare gå forbi syns jeg, hvis de derimot kan slippes løs og eieren til den andre ikke er "fornkytt" og ala "jeg er bekymret her" noe som smitter over på hundene selvsagt så lar jeg gjerne hunden få løpe fritt og hilse på.. Det kommer mer ann på den som er i andre enden av båndet enn hunden i seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 20. mars 2016 #7 Del Skrevet 20. mars 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: I bånd eller løs? Spør dere eier først? Hvor mye tillater dere dersom hunden(e) er i bånd? Når sier dere nei? Hilsen nybakt hundeeier. Anonymkode: 29644...737 Mine er alltid i bånd, eneste stedet de er løs er på forsvarlig inngjerdet område. Når vi er på tur så skal det ikke hilses, med andre ord tar jeg aldri noe initiativ til hilsing . Hvis noen bare slipper bikkja bort til mine blir jeg potensielt grinete (fordi mine ikke skal hilse), spør de får de stort sett nei. Jeg ser selvsagt an både hund og eier før jeg svarer, men greia er at mine hunder de skal stort sett jobbe på tur. De skal gå frem, de skal svinge der jeg ber de om det og de skal ignorere andre. Dette fordi jeg kjører spann og det er sabla upraktisk med et hundespann som plutselig skal hilse på hunder de ser... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Del Skrevet 20. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg mener hvordan hunder hilser på hunder. Anonymkode: 29644...737 Ikke i bånd om det ikke er hunder som kjenner og er trygge på hverandre. Hilsing bør foregå løst siden båndene er med på å trigge situasjonen negativt. og for gudskyld, spør hundeeier alltid før du slipper din hun bort! Anonymkode: 2cfdb...9f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 20. mars 2016 #9 Del Skrevet 20. mars 2016 Det spørs helt på situasjonen. Dersom den andre eieren eller hunden viser noen tegn til at de ikke vil hilse så går vi videre. Med mindre det er noen vi kjenner fra før så hilser vi aldri uten å spørre først. Dersom eier sier ja, begge hundene har et positivt kroppspråk og vi er på et sted som tillater det så pleier vi å slippe båndet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #10 Del Skrevet 20. mars 2016 Lar ikke hundene hilse i bånd på tur. Slipper noen idioter hunden sin løs og den kommer mot oss sendes den tilbake samme veien den kom. Anonymkode: d147e...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 20. mars 2016 #11 Del Skrevet 20. mars 2016 Min hund får ikke hilse på andre hunder i bånd. Hvis noen kommer bort til oss på tur med sin hund, så slipper jeg min og tar noen steg bort slik at de får rom til å bruke språket ordentlig. Så lenge begge hundene er ok, så pleier de da bare å hilse og snuse litt før de går hver til sitt og vi kan gå videre. Leker de så er det greit også. Men ser jeg at den andre hunden oppfører seg på en måte som min synes er ubehagelig, så ber jeg eieren om å ta bort hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 20. mars 2016 #12 Del Skrevet 20. mars 2016 Har liten hund (4 kg). Har alltid bånd, spør alltid eiere med mindre de ikke lar hunden komme av seg selv. Min hund får hilse på alle typer hunder, store og små. Mange med små hunder kvier seg for å la de hilse på store hunder, men det gjør ikke jeg. Det går fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #13 Del Skrevet 20. mars 2016 2 minutter siden, Fiberhusk skrev: Har liten hund (4 kg). Har alltid bånd, spør alltid eiere med mindre de ikke lar hunden komme av seg selv. Min hund får hilse på alle typer hunder, store og små. Mange med små hunder kvier seg for å la de hilse på store hunder, men det gjør ikke jeg. Det går fint! Sikkert fordi din ikke har blitt angrepet av en større hund det da? Jeg lar ikke min hund hilse på andre hunder når hun går i bånd, da det ikke fører noe godt med seg. Hun blir bare stresset av hele situasjonen. Om jeg møter hunder som er løse har jeg begynt å løfte henne opp, da hun har blitt angrepet flere ganger. Anonymkode: 29631...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 20. mars 2016 #14 Del Skrevet 20. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikkert fordi din ikke har blitt angrepet av en større hund det da? Jeg lar ikke min hund hilse på andre hunder når hun går i bånd, da det ikke fører noe godt med seg. Hun blir bare stresset av hele situasjonen. Om jeg møter hunder som er løse har jeg begynt å løfte henne opp, da hun har blitt angrepet flere ganger. Anonymkode: 29631...85b Nei, men gamla mi hadde det. Men det gikk fint. Hvis du fortsetter å løfte hunden din vil du bare forsterke angsten og lære hunden at h*n har rett i at det er farlig. Jeg lar min lære at andre hunder ikke er farlige, og skjer det noe så skjer det. Man kan ikke leve i en boble. Min holder seg forsåvidt unna de hun skjønner er kjipe, og er veldig "myk" med de som er sjenerte. Jeg måtte løfte min før, hvis det kom barn eller barnevogner (hun låste seg helt i bjeffemodus)... Men sluttet for å lære henne at det faktisk ikke er farlig - Nå er angsten helt borte. Løfting kan være greit hvis du vet at bikkja der borte er farlig, men alle hunder er ikke det. Hvis du møter så mange hunder i bånd som angriper, så kjenner ikke eierne hundene sine nok til å advare, eller dere ikke klarer lese kroppsspråk. Hvis dere har møtt mange løse aggressive, så er jo det helt forjævlig trist. Håper det går bedre etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #15 Del Skrevet 20. mars 2016 Som regel er det eieren som er ansvarlig om en hund angriper og som regel er små hunder mer "frempå" enn store.. Anonymkode: e1432...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #16 Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg er veldig glad i hunder, men har dessverre ikke anledning til å ha min egen nå. Derfor blir jeg veldig glad når jeg får lov til å hilse på andre sine hunder. Jeg ser alltid an situasjonen. Hvis hunden åpenbart unngår meg, så spør jeg selvfølgeiig ikke om å få hilse. Hvis det er en hund som er interesser i å hilse, så spør jeg om lov først. Har faktisk aldri opplevd å få et nei, men noen for eksempel folk med valpe trener dem jo opp til å ikke gå bort til fremmede, så jeg spør alltid. Så hvodan reagerer du om jeg kommer og spør om å hilse på hundn din? Anonymkode: cb390...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. mars 2016 #17 Del Skrevet 22. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hvodan reagerer du om jeg kommer og spør om å hilse på hundn din? Anonymkode: cb390...f5f Da sier jeg at det må du gjerne gjøre, men at min hund er litt redd for fremmede så kanskje avvente og se om han tar kontakt med deg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 22. mars 2016 #18 Del Skrevet 22. mars 2016 Den 3/20/2016 at 21.12, AnonymBruker skrev: Som regel er det eieren som er ansvarlig om en hund angriper og som regel er små hunder mer "frempå" enn store.. Anonymkode: e1432...f31 Som regel er det helt feil. Som regel er alle hunder individuelle og forskjellige, som vi mennesker også er, som regel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå