Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250815

Er dette useriøst av TvNorge? Eller mener du det er legitimt i forhold til forhåpningene om å oppklare kriminalsaker?

Det gir nok bare falske forhåpninger til de etterlatte. Men men, TVNorge tjente penger på det, så da er det vel greit.

Skrevet

De etterlatte risikerer jo å tjene noe på det de også...hvis det kommer noe ut av publisiteten da...

Gjest lilletroll
Skrevet

Synes det er verdt å følge alle mulige opplysninger for mulig å komme til en løsning, jeg!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det slik at den synske ser gjennom den dødes øyne?

Og er det slik at de døde alltid snakker sant?

Jeg skjønner de pårørerendes situasjon, men jeg stiller meg veldig skeptisk til denne måten å finne forbryterne på. Her i denne saken kom et fram en del personlige momenter som lett kunne ha identifisert personen den synske mente var gjerningsmannen. Tenk den påkjenningen det må være å bli framstilt slik om det ikke er hold i det, og uansett har vel også "en mistenkt" visse krav som bør bli ivaretatt. Den synske trengte ikke å komme ut med sine opplysninger offentlig, det må kun være for seeroppslutningen sin skyld. Og i så måte synes jeg både den synske og programmet har begått alvorlige overtramp.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener også at de "fagfolkene" som er med i studio begår en viss grad av overtramp, i og med at de tilsynelatende legitimerer programmets form og innhold.

Skrevet

spør du meg er hele programkonseptet dønn useriøst, men herlighet det er jo tvnorge, hva kan man forvente.

Skrevet

Men er det ikke legitimt da gjest? De offentliggjør jo ingen navn på mistenkte...

Gjest Anonymous
Skrevet
Men er det ikke legitimt da gjest? De offentliggjør jo ingen navn på mistenkte...

Ikke ennå nei...

Man trenger da vel heller ikke alltid fullt navn (og bilde)

Nei, jeg synes de har gått for langt nå.

Skrevet

Jeg syns programmet er til tider useriøst og at alt handler om å lage underholdning av vold og drap. ingen sak jeg støtter. men resulterer det i nye tips som kan hjelpe til å løse saker så er det en positiv ting.

Skrevet

Akkurat det jeg mener Mylian...det er litt vanskelig å skulle avskrive programmet helt som usmakelig og umoralsk..når det faktisk kan bidra til å løse saker eller føre saker et steg videre!

Gjest Anonymous
Skrevet
Akkurat det jeg mener Mylian...det er litt vanskelig å skulle avskrive programmet helt som usmakelig og umoralsk..når det faktisk kan bidra til å løse saker eller føre saker et steg videre!

Spørsmålet er jo hva som skal opplyses til allmenheten for å løse en sak. Trengte vi å få disse opplysningene om en navngitt person? Kunne man ikke bare gitt de til politiet som de gjør med alle andre tips?

Skrevet

Jeg har ikke sett programmet. Men det jeg reagerte på i linken det var henvist til her, var at TV Norge ga informasjon til politiet. Hvorfor kunne ikke den synske personen gjøre dette selv?

Det må da være bedre at informasjonen kommer direkte fra kilden? Uavhengig av hvor seriøs man synes denne informasjonen er.

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter min mening er programmet seriøst, men i forrige program gikk de for langt i å avsløre den mistenkte. De burde ikke vist bilde av vannet og av postkassen. De lokale folka skjønner sikker lett hvem det er tale om.

Jeg tror på de synske. Min teori er at de (forsøker å) formidle de som avdøde "forteller" dem, og at avdøde (Marita?) tror at vedkommende kvinne som er skyldig.

Skrevet

Jeg for min del tror dette er direkte sprøyt fra ende til annen..

..men meg om det.

Skrevet

Det kan man jo lett avskrive det som..

Men hva hvis det kan føre til oppklaring? hadde dere stilt dere annerledes til det da?

Skrevet

Jeg tror det e nokka her..... jeg har opplevd akkurat det samme som disse kvinnene i programmet selv jeg, faktisk fått følelsen for noe mang en gang. Sånn som forleden da jeg søndagskveld fornemmet at jeg ville komme til å stå opp på mandag for å gå på jobb. Og som jeg fornemmet... allerede dagen etter, ringte klokken og jeg gikk på jobb. Hva gir dere meg for den jenter! Du ser det ikke før du tror det..tror jeg.. :hakeslepp:

Gjest Anonymous
Skrevet
Det kan man jo lett avskrive det som..

Men hva hvis det kan føre til oppklaring? hadde dere stilt dere annerledes til det da?

Skulle det være mere forsvarlig å gi så detaljerte opplysninger til OSS om en person, om denne virkelig var den skyldige? Poenget er vel heller ikke hvorvidt en person er skyldig eller ei, men motivet for å komme med disse opplysningene. Det kan neppe være for å få publikums hjelp, eller ønsker de indirekte å innføre gapestokk, skape borgervern? Er det for at den synske skulle få mere publisitet, inntjening, om man tilfeldigivs kanskje hadde rett?

Skrevet

Ikke vet jeg... men jeg klarer heller ikke å bestemme meg om jeg synes det er usmakelig eller litt nyttig... De ber jo om publikums hjelp, men i enkelte saker er det jo ingen vitner..akkurat som den de tok opp nå på søndag. Der var det jo ingen vitner, utenom offer og gjerningsmann/kvinne...JEG vet ikke om de synske bløffer eller eventuelle motiv for at de gjør som de gjør..Men jeg håper kanskje at det har noe for seg da..for de etterlattes del!

Skrevet

Det er jo ingen av sakene som TV Norge har laget disse programmene om som er noe nærmere oppklaring. Da mister jeg troen på dette konseptet, selv om jeg faktisk tror evnene til de synske.

Jeg kjenner en av de synske som har vært med i programmet, og jeg vet at vedkommende har evner som kan brukes til mye nyttig. Det har jeg selv erfart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...