AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #41 Skrevet 20. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Barnet her på 7 bruker ekstremt lang tid i dusjen, og kan dusje opptil 20 minutter. Jeg mener det ikke er nødvendig å dusje mer enn 5-10, hvor det er mer leking barnet holder på med. Ja, vi er en familie som tenker litt på bruk av vann og strøm, og jeg lurer på hvor lenge deres barn dusjer og om det er normal tid? Anonymkode: f6090...731 35-40 minutter her. Det tømmer varmtvannsberederen men vi tillater det Anonymkode: 0179b...ab9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #42 Skrevet 20. mars 2016 Vi har varmt vann inkludert i husleia. Anonymkode: 5ea47...4d6
smilo Skrevet 20. mars 2016 #43 Skrevet 20. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Javel.hvor mange liter er tanken deres på ? Vi har vel stort sett samme standard tank alle sammen, vil jeg tro. Hvor mange liter bruker ungen din på en time, og hvor mye koster det? Vet du det? Her er gitt 5 min. Da rekker det til hår og kroppsvekt og skyllingen. Skulle tatt seg ut om alle dusja en time. Det er ikke nok varmt vann til det Anonymkode: 757b0...6d0 Du siterte ikke meg, men siteringen var et spørsmål til meg så jeg svarer allikevel. Nå skrev jeg ingen steder at alle dusjet 1 time, eller at dette skjer hver gang. Selv er jeg både dusjet og påkledd på 10 min og i det fleste tilfellene så er ungene ferdig på badet på 25-20 min. Fordi de skal ut av huset innen en viss tid. Og alle vasker håret når de dusjer. Men en gang i blant ser jeg overhodet ikke noe problem med at de dusjer så lenge de har lyst. Og jeg bruker såvidt 10 000 kwh i strøm pr år inkl oppvarming av hele huset, så kostnaden bekymrer meg ikke 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #44 Skrevet 20. mars 2016 12 timer siden, skruf skrev: For jenter med langt hår så kan 5min i dusjen bli litt for kort tid... Begge mine døtre, pluss meg selv, har hår ned til korsryggen, og det tar faktisk litt tid med å shamponere inn håret for så å skylle ut og deretter ta i balsam, la den virke og skylle ut. Ikke nubbsjans å rekke det på 5min. Jeg hadde hår ned til rumpa da jeg bodde hjemme, utrolig tykt var det også. Jeg klarte helt fint å ta i shampo, vaske den ut, ta i balsam, vaske kroppen og så vaske ut balsamen på 5 min. Anonymkode: 1ef89...241 1
skruf Skrevet 20. mars 2016 #45 Skrevet 20. mars 2016 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde hår ned til rumpa da jeg bodde hjemme, utrolig tykt var det også. Jeg klarte helt fint å ta i shampo, vaske den ut, ta i balsam, vaske kroppen og så vaske ut balsamen på 5 min. Anonymkode: 1ef89...241 Oki. Hverken døtrene mine eller meg rekker det, når man i tillegg også skal vaske seg inn og la balsamen virke ei lita stund før man skyller den ut. Endret 20. mars 2016 av skruf 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #46 Skrevet 20. mars 2016 Alle er forskjellige og gjør forskjellig. Hvorfor lurer ts egentlig på dette? Ønsker hun begrensninger hos seg selv, så innfører hun dem. Jeg lar barna bruke alt varmtvannet, det er en gang i uken og ingen skal selvfølgelig dusje etterpå, da ville de jo ikke fått lov. Hvis de hadde dusjet hver dag hadde de ikke fått lov. Men de får ikke gaver i påskeeggene sine eller mobiltelefoner før de er ti. Hva én niåring bruker av tid i dusjen har da ingen sammenheng med hva en 13-åring med langt hår som elsker å dusje bruker, en femåring som hater å dusje bruker. Mange vil nå si:Hva!!?! En gang i uka er kjempeuhygienisk og feil vaner og ekkelt. Men barna skal ikke bade/dusje oftere pga eksem, de vaskes hver kveld og dusjing innebærer en del rutiner og spesialoljer og mye kremer etterpå, så sånn gjør vi det. Hva så? Jeg liker å ta lange, varme dusjer selv. Kan ikke stå med stoppeklokka på barna da. Anonymkode: a3379...d04 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #47 Skrevet 20. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle er forskjellige og gjør forskjellig. Hvorfor lurer ts egentlig på dette? Ønsker hun begrensninger hos seg selv, så innfører hun dem. Jeg lar barna bruke alt varmtvannet, det er en gang i uken og ingen skal selvfølgelig dusje etterpå, da ville de jo ikke fått lov. Hvis de hadde dusjet hver dag hadde de ikke fått lov. Men de får ikke gaver i påskeeggene sine eller mobiltelefoner før de er ti. Hva én niåring bruker av tid i dusjen har da ingen sammenheng med hva en 13-åring med langt hår som elsker å dusje bruker, en femåring som hater å dusje bruker. Mange vil nå si:Hva!!?! En gang i uka er kjempeuhygienisk og feil vaner og ekkelt. Men barna skal ikke bade/dusje oftere pga eksem, de vaskes hver kveld og dusjing innebærer en del rutiner og spesialoljer og mye kremer etterpå, så sånn gjør vi det. Hva så? Jeg liker å ta lange, varme dusjer selv. Kan ikke stå med stoppeklokka på barna da. Anonymkode: a3379...d04 Undertegnede lurer på dette fordi jeg er nysgjerrig. Opplever at 20 minutter er veldig lenge, og ønsker egentlig å halvere tiden. Mye fordi det er sløsing av vann og at tiden i dusjen kun går til leking med antiskli-fuglene eller tegne på doggen i dusjen. Mener det er veldig unødvendig og sløsing med vann. Så etter å ha lest tenker jeg vi korter dette til 10 minutter her. Tar ut antiskli-fuglene som ikke brukes etter funksjon så det ikke blir leking som drar ut tiden. Anonymkode: f6090...731
bjone Skrevet 27. mars 2016 #48 Skrevet 27. mars 2016 Den 03/18/2016 at 12.50, Alethia skrev: Jeg dusjer lett i 20 min. Vasker håret to ganger, balsam, barbering, skrubb. Ting tar tid! I tillegg er det deilig å stå i den varme dusjen. Er så fælt å gå ut. Tviler på at dusjen blir tett av jenter/kvinner barberer seg der ja. Her hjemme er det dusjen som blir tett av lange hår.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #49 Skrevet 27. mars 2016 Har stor vanntank og lar de dusje til de ikke vil mer. Selv er jeg kjapp i dusjen. Bekymrer meg ikke for kostnadene. Vann er fastpris uansett og strøm betaler jeg ikke 😜 Anonymkode: 0c532...729
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #50 Skrevet 27. mars 2016 Haha, mange rare svar! Har selv langt og veldig tjukt hår, og etter at sparedusjene gjorde sitt inntog tar det lang tid å få skylt ut sjampoen skikkelig. Dusjer ca tredjehver dag om jeg ikke trener, da må jeg alltid dusje etter trening. Trenger 2 x sjampo og så balsam som gjerne skal virke et par minutter, eller hårkur som skal virke i opptil fem, er det ikke mulig å dusje på under fem min. Med mindre man har det brenntravelt så klart 😊 Anonymkode: 35037...689
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå