AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #21 Skrevet 19. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 5 min går helt fint. Jeg fatter ikke de som orker 10-15 minutter. Det er å vaske seg, gjøre seg ferdig, ikke stå og sikle under vannet. Dessuten, så skal man ikke barbere seg i dusjen. Hår kan tette rørene. Anonymkode: df0e2...557 Du har rett i det Hvor gjør dere av hårene når dere barberer dere med høvel andre steder enn i dusjen? Hvordan samler dere opp hårene? Siler dere hårene fra vannet som dere har renset høvelen fri for hår i? Anonymkode: fd08c...422 2
smilo Skrevet 19. mars 2016 #22 Skrevet 19. mars 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett i det Hvor gjør dere av hårene når dere barberer dere med høvel andre steder enn i dusjen? Hvordan samler dere opp hårene? Siler dere hårene fra vannet som dere har renset høvelen fri for hår i? Anonymkode: fd08c...422 De hårene jeg barberer bort er så korte at de stenger ikke sluken. Men jeg har en datter med langt hår på hodet. Det stenger sluken innimellom. 1
Cc Skrevet 19. mars 2016 #23 Skrevet 19. mars 2016 9 timer siden, Berentsens skrev: Den av våre barn som dusjer får kun dusje i 5 minutter. 5 min er for lite. Står du med klokka og venter utenfor døra? 5
Million Skrevet 19. mars 2016 #24 Skrevet 19. mars 2016 15 åringen her bruker 20 minutter ca i dusjen. Har aldri tenkt tanken på å be han skynde seg. Det er mas å bare få han inn der i utgangspunktet (han dusjer ikke hver dag), så jeg er fornøyd. Noen ganger hører jeg han stå og synge der inne Han har ingen anelse om hvor godt det høres ut i stua, hehe :-) 3
Gjest C'est la vie:) Skrevet 19. mars 2016 #25 Skrevet 19. mars 2016 6 minutter siden, Million skrev: 15 åringen her bruker 20 minutter ca i dusjen. Har aldri tenkt tanken på å be han skynde seg. Det er mas å bare få han inn der i utgangspunktet (han dusjer ikke hver dag), så jeg er fornøyd. Noen ganger hører jeg han stå og synge der inne Han har ingen anelse om hvor godt det høres ut i stua, hehe :-) Så søtt Koselig med synging! Gjorde selv det til mamma sa jeg hadde fin sangstemme, da var det slutt! Ante ikke at det var så lytt... Så ville holdt det for meg selv om jeg var deg
Berentsens Skrevet 19. mars 2016 #26 Skrevet 19. mars 2016 26 minutter siden, Cc skrev: 5 min er for lite. Står du med klokka og venter utenfor døra? Hvorfor er det for lite? En skrur på vannet, får vann på kroppen, såper seg inn, skyller av og vasker håret. Det krever ikke mer enn fem minutter, Nei, men barnet er klar over hvor lenge en dusj varer, barnet har ikke noe problem med å dusje kroppen på fem minutter. Det har heller ikke vi voksne, med unntak av kona som bruker litt lengre tid på grunn av langt hår.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #27 Skrevet 19. mars 2016 Mine barn dusjer og leker til det er slutt på varmtvannet. Anonymkode: a3379...d04 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #28 Skrevet 19. mars 2016 Dusjer så lenge han vil, det gjør jeg også. Er så deilig å ta seg en lang dusj, det syntes sikkert sønnen min å så da får han lov til det. Anonymkode: c40bb...dca 3
Gjest C'est la vie:) Skrevet 19. mars 2016 #29 Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Mine barn dusjer og leker til det er slutt på varmtvannet. Anonymkode: a3379...d04 Dette mener jeg er sløsing av vann, så prøver å holde det til under 20 minutter når jenta her dusjer. Hun har noe antiskli-fugler som hun liker å klistre i et mønster på veggene, så hun er vel egentlig ferdig etter ca 10 minutter. Etter det leker hun i vannet med disse til vi sier stopp. Synes det er greit at hun står under litt ekstra, så vet man at såpen er skylt bort.
Million Skrevet 19. mars 2016 #30 Skrevet 19. mars 2016 6 minutter siden, C'est la vie:) skrev: Så søtt Koselig med synging! Gjorde selv det til mamma sa jeg hadde fin sangstemme, da var det slutt! Ante ikke at det var så lytt... Så ville holdt det for meg selv om jeg var deg Det har jeg gjort (holdt det for meg selv) Jeg har aldri sagt det til han eller kommentert det, så syngingen fortsetter, ja :-)
Raven Emerald Skrevet 19. mars 2016 #31 Skrevet 19. mars 2016 Ryddet for avsporinger. Raven Emerald, mod.
Zienna Skrevet 19. mars 2016 #32 Skrevet 19. mars 2016 For å bli ren er det mer enn nok med 5 minutter, og utover dette er fordi det er godt. Men huden har ikke godt av for mye vann og såpe, så man bør begrense seg. Både voksen og barn )
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #33 Skrevet 19. mars 2016 Min 8 åring dusjer i ca 5 min, men da vil han selv ikke lenger. Han må gjerne stå lenger for min del. Om han ønsker å leke så får han lov å bade. Nå dusjer han ikke så ofte, må mase for å få han til å dusje/bade. Anonymkode: 56aee...673
Arkana Skrevet 19. mars 2016 #34 Skrevet 19. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes synd på barn som har regler for alt mulig. Anonymkode: 310a8...2fb Jeg tenker at å lære barn om miljøet og å ikke sløse med vann er viktigere enn at de skal slippe akkurat denne regelen. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #35 Skrevet 19. mars 2016 Syntes 5-8 min er ok. Jeg er oppvokst med at man sparer på vannet. Det er miljøvennlig og bra for lommeboka. Skal lære mine barn det samme. Kjenner jeg blir litt skeptisk til at så mange lar ungene dusje til varmtvannet er tomt, hva lærer du ungen da egentlig? Ikke å tenke på nestemann som kunne tenkt seg en varm dusj hvertfall. Unger i dag er mye mer "meg-meg-meg" enn før, og jeg begynner å skjønne hvorfor... Anonymkode: b2a4b...100 4
skruf Skrevet 19. mars 2016 #36 Skrevet 19. mars 2016 3 timer siden, Zienna skrev: For å bli ren er det mer enn nok med 5 minutter, og utover dette er fordi det er godt. Men huden har ikke godt av for mye vann og såpe, så man bør begrense seg. Både voksen og barn ) For jenter med langt hår så kan 5min i dusjen bli litt for kort tid... Begge mine døtre, pluss meg selv, har hår ned til korsryggen, og det tar faktisk litt tid med å shamponere inn håret for så å skylle ut og deretter ta i balsam, la den virke og skylle ut. Ikke nubbsjans å rekke det på 5min. 1
Zienna Skrevet 19. mars 2016 #37 Skrevet 19. mars 2016 3 minutter siden, skruf skrev: For jenter med langt hår så kan 5min i dusjen bli litt for kort tid... Begge mine døtre, pluss meg selv, har hår ned til korsryggen, og det tar faktisk litt tid med å shamponere inn håret for så å skylle ut og deretter ta i balsam, la den virke og skylle ut. Ikke nubbsjans å rekke det på 5min. Har langt hår selv, men vasker aldri i dusjen. Bare over badekaret. Langt hår må ikke vaskes hver dag, det holder med hver 3dje dag - helst lenger. Shamponering to ganger, og balsam. Mitt barnebarn på 13 år har også langt hår, og gjør det samme. Små barn, med kortere hår, kan vaske håret i dusjen. Men ikke lurt å shamponere hver dag. Vann i håret er greit. Da går det greit på 5 minutter, de fleste dagene
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #38 Skrevet 19. mars 2016 3 minutter siden, Zienna skrev: Har langt hår selv, men vasker aldri i dusjen. Bare over badekaret. Langt hår må ikke vaskes hver dag, det holder med hver 3dje dag - helst lenger. Shamponering to ganger, og balsam. Mitt barnebarn på 13 år har også langt hår, og gjør det samme. Dusjer du, og så vasker du håret over badekaret? Det høres da unødvendig tungvint ut? Anonymkode: 5ea47...4d6 5
skruf Skrevet 20. mars 2016 #39 Skrevet 20. mars 2016 (endret) 22 minutter siden, Zienna skrev: Har langt hår selv, men vasker aldri i dusjen. Bare over badekaret. Langt hår må ikke vaskes hver dag, det holder med hver 3dje dag - helst lenger. Shamponering to ganger, og balsam. Mitt barnebarn på 13 år har også langt hår, og gjør det samme. Små barn, med kortere hår, kan vaske håret i dusjen. Men ikke lurt å shamponere hver dag. Vann i håret er greit. Da går det greit på 5 minutter, de fleste dagene Har ikke skrevet at døtrene mine eller meg selv vasker håret hver dag Vasker sånn ca annenhver dag pga trening og gjennomsvett hår. Mine døtre ca hver tredje. Men de dagene hår vaskes så holder det ikke med 5min. Hvorfor vasker du over badekaret (jeg veit, avsporing i høyeste grad)? Moren min gjør det samme, vasker seg i dusjen, men vasker håret over badekaret. Har spurt henne hvorfor, men får ikke noen annen forklaring enn at hun synes det er ubehagelig å bøye hodet bakover i dusjen. Endret 20. mars 2016 av skruf 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #40 Skrevet 20. mars 2016 12 timer siden, Utenegenart skrev: Ble litt nysgjerrig på hvordan varmtvannsbereder du har. Den hørtes effektiv ut Javel.hvor mange liter er tanken deres på ? Vi har vel stort sett samme standard tank alle sammen, vil jeg tro. Hvor mange liter bruker ungen din på en time, og hvor mye koster det? Vet du det? Her er gitt 5 min. Da rekker det til hår og kroppsvekt og skyllingen. Skulle tatt seg ut om alle dusja en time. Det er ikke nok varmt vann til det Anonymkode: 757b0...6d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå