Gå til innhold

Reise alene som ung jente

Fremhevede innlegg

Gjest marizz
Skrevet

Hei!

Jeg skal jobbe i sommer, og tenker derfor å reise et sted i begynnelsen av Juni(etter 2.juni). Jeg vil til et varmt og trygt sted. Kan se for meg lange dager på stranden, shopping og gjerne litt festing på kveldene. Samtidig er alle andre på jobb, skole og lignende, så da må nesten klønete og forsiktige meg reise alene:fnise: Har aldri resit alene før, og det er kanskje ikke særlig lurt å drikke helt alene heller? Har tenkt litt på å kanskje finne en reisevenn, men vet ikke helt hvor jeg skal gå fram uten å finne noen som bare er ute etter sex eller rett og slett er kjempesær? Tar gjerne imot tips om sted, nettsider og lignende, men det kan ikke være så alt for dyrt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne slang seg på en sydentur alene. Hun var kjempenervøs for hun er ikke en kjempesosial person som snakker med alle hun treffer. Hun hadde en knallfin uke! På hotellet hennes var det flere som reiste alene og folk hadde vært veldig enkle å snakke med. Hun hadde hatt folk å være med hele uka. Go for it!

Gjest marizz
Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Ei venninne slang seg på en sydentur alene. Hun var kjempenervøs for hun er ikke en kjempesosial person som snakker med alle hun treffer. Hun hadde en knallfin uke! På hotellet hennes var det flere som reiste alene og folk hadde vært veldig enkle å snakke med. Hun hadde hatt folk å være med hele uka. Go for it!

Åh, det høres veldig ut som meg! Blir veldig sosial i fylla da, men jeg tenker det er lurt å unngå mye alkohol om jeg ikke finner noen faste å henge med :) 

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er ung jente og reiser masse alene. Det er ikke noe stress. Common sense er greit så ingenting skummelt skjer, men man kommer alltid i snakk med folk, og hvis man ikke gjør det, så gjør det ikke så mye. Er utrolig deilig å reise alene :)

Gjest marizz
Skrevet

Takk fot svar! Virker veldig deilig og avslappende :) tips til å finne hotell der det er stor sjans for at folk er på min alder, og gjerne alene?

Skrevet (endret)

Bo heller på hostell, da er det omtrent umulig å ikke bli kjent med folk :) ta en titt på hostelworld.com for eksempel!

Endret av Fnisu
Gjest marizz
Skrevet

Takk! Hva er egentlig forskjell på hotel og hostell? Ser det er mye sovesaler og sånt, men jeg har egentlig et behov for å være litt alene og trekke inn i meg selv

Skrevet

Mange hosteller har også private rom. :)

Mitt råd er i alle fall å reise! Du kommer til å bli sjokkert over hvor mange andre som faktisk reiser alene.

Gjest marizz
Skrevet

Tror bare jeg må ta skrittet ja :) har hatt lyst til dette lenge.

Skrevet

Bare dra, du kommer nok ikke til aa angre :) og som @RC skrev, det gaar an aa faa enkeltrom ogsaa om du skulle ha behov for det. Men til og med da er det utrolig enkelt aa komme i kontakt med folk paa hostell, bare aa henge i fellesomraadene :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste en gang til en gresk øy, og på hotellet traff jeg en annen jente som også reiste alene. Så lenge du tørr å ta litt initiativ til samtale, kan man lett finne reisevenner. :) 

god tur! 

Anonymkode: 335cf...cd0

Gjest Linaria
Skrevet
14 timer siden, marizz skrev:

Takk! Hva er egentlig forskjell på hotel og hostell? Ser det er mye sovesaler og sånt, men jeg har egentlig et behov for å være litt alene og trekke inn i meg selv

Hostel har sovesaler (men også noen enkeltrom) og kjøkken og gjerne også fellesrom hvor man kan lage mat selv og treffe andre som reiser. Jeg har selv blitt kjent med masse folk på denne måten. Bare sett deg på fellesrommet med en øl, så kommer du etter hvert i snakk med folk :P Det er også utrolig mye billigere når man slipper å spise hvert måltid på restaurant. Mat er en utrolig stor utgift når man reiser. I begynnelsen syntes jeg det var litt rart å bruke kjøkkenet på hostelet da det var fullt av andre folk der, men nå bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Bor alltid på hostel. 

Og sovesal er ikke noe stress. Folk er jo på reise, så det er sjelden folk henger der midt på dagen, og folk forstår om andre trenger ro og fred. Det er også gjerne skillevegger mellom sengene så man ligger ikke helt oppå hverandre. Man venner seg veldig fort til det, og man sparer utrolig mye penger på det, som gjør at man kan reise mer, yay! :laugh:

En ting du bør huske på da, som jeg ofte glemmer, er at om du bor i rom med bare jenter, og dere er 8+ stykker, med en-suite bad, så kan det ta sykt lang tid om morgenen før du får bruke badet. Er derfor jeg foretrekker hostel som har stort fellesbad i gangen, for da er det alltid en dusj eller et toalett leding, og det står ikke folk i kø utenfor når du sitter på do liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dratt på interrail alene og det var kjempegøy :)  ville gjort det igjen. Brukte couchsurfing hele turen, møtte masse mennesker, sov på forskjellige plasser og hadde det fint på stranda. Man kommer i kontakt med andre på en helt annen måte når man er alene. Da signaliserer man ikke at man er utilgjengelig for kontakt. 

Do it! :) Bruk hodet underveis og ikke gjør noe underveis som magefølelsen sier ifra om. :) 

Anonymkode: 5a1a5...63e

Gjest marizz
Skrevet

Takk for tipsene! Hadde nok gått greit med sovesal, men jeg kunne egentlig tenkt meg eget bad eventuelt et sted der de har flere bad. Tenk å bli dårlig i magen så står det fem stykker i kø utenfor liksom:fnise:

Gjest Linaria
Skrevet
1 time siden, marizz skrev:

Takk for tipsene! Hadde nok gått greit med sovesal, men jeg kunne egentlig tenkt meg eget bad eventuelt et sted der de har flere bad. Tenk å bli dårlig i magen så står det fem stykker i kø utenfor liksom:fnise:

Man blir utrolig kreativ og flink til å finne ut av sånt når man bor på vandrerhjem :P

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, marizz skrev:

Backpacke i central og sør amerika,. bodde på dorms/hostel-ALDRI oplevd det. Adri stått i kø for å gå bo do.

Har noen ganger opplevd at det er 1-2 før meg i kø der dusjen er.

Anonymkode: 1a45e...433

Gjest marizz
Skrevet

Jeg tenker sikkert litt mye når det kommer til småting som do og sånt :S En annen ting som gjør at jeg ikke er helt på sovesal er at det skal lite til for at jeg ikke får sove, at jeg våkner i løpet av natten osv. Kan irritere meg over at andre puster til og med:ph34r:

Skrevet

Jeg har også tenkt å dra på ferie i begynnelsen av juni til f.eks. Spania(Madrid og Barcelona) eller Italia(Milano og Cinque Terre). Send meg pm hvis du er interessert i å snakkes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...