AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Dattera mi på 15 er adoptert fra kina. Idag diskuterte vi at hun måtte ha på seg longs osv, diskusjonen endte med at hun sa "er ikke min feil at jeg bor her". Mannen min var rask til å si "du var heldig at vi adopterte deg, hvis ikke hadde du jobbet som et gatebarn i fattigdom, vi redda livet dit". Dattera mi reagerte til vår forskrekkelse ved å si "jeg ville heller levd fattig i kina med mine biologiske foreldre, enn her i norge med dere!" Så gikk hun opp på rommet. Tror du hun heller ville hatt sine biologiske foreldre? Vi er jo foreldrene hennes, og vil alltid være det Anonymkode: db743...6d7 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 17. mars 2016 Så stygt av mannen din å si noe sånt! Anonymkode: ffa84...fff 117
Apis Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Håper dette er tull, men mannen din høres ufølsom ut,, ellers er det ikke uvanlig at adopterte ønsker å finne sine biologiske røtter og det syntes jeg dere skal være støttende på 23
Populært innlegg Hulderen Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg #4 Skrevet 17. mars 2016 Det var ikke noe særlig pedagogisk svar fra mannen din. Å forlange takknemlighet fra en tenåring! Sannheten er jo at hvis ikke dere hadde adoptert henne, så ville hun ha kommet til noen andre adoptivforeldre. Dere bør heller si til henne at dere er uendelig taknemlige som fikk lov å overta henne! 76
Favole Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Jeg blir mer forskrekket over responsen til mannen din enn reaksjonen til femtenåringen. 47
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg #7 Skrevet 17. mars 2016 Selvfølgelig mener hun det ikke. Hun reagerte på det forferdelige mannen din sa. For en stygg ting å si til barnet sitt. Anonymkode: cc1a0...9ba 50
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #8 Skrevet 17. mars 2016 Den mannen hadde fått seg en på trynet om han var min mann. Anonymkode: 3c4cb...dc2 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg #9 Skrevet 17. mars 2016 Min datter har sagt: Du ødelegger livet mitt! fra hun var 4... Gjerne i forbindelse med klesdiskusjoner. Dere har en helt normal 15-åring, som syns foreldrene sine er urteite. Vi besvarer IKKE slikt med å følge opp: Nei, vi er de som født deg og gitt deg et godt liv. Det er jo å legge oss på hennes nivå. Trodde forøvrig det der var tema nummer 1 på adoptivforeldrekurs, at barna ikke skal måtte føle takknemlighet for at de er adoptert. Som en annen her sa, køen av adoptivforeldre er lang for hvert enkelt barn som frigis for adopsjon, det er dere som er heldige og fikk henne. Anonymkode: 362f1...bda 57
Epleskall Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 (endret) Jeg tror du heller skal bruke tiden din nå på å snakke med datteren din som sitter på rommet sitt og sannsynligvis er veldig trist, og ikke sitte her på KG. Dere er voksne mennesker, og må tåle at 15-åringen har sine reaksjoner. Det er helt normalt at tenåringer får utbrudd overfor sine foreldre, enten de er adoptert eller ei. Mannen din var utrolig lite elegant i sin kommentar. Datteren deres føler kanskje nå for tiden på at hun ikke kjenner til sitt biologiske opphav, og hun har sikkert mange spørsmål både om Kina og om sin biologi. Det er viktig at hun vet at hun kan snakke med dere om dette, dersom hun er klar for det og ønsker det. Men ikke så konstruktivt å snakke om gateselgere. Hun må få lov å tenke godt om sitt opphav og sitt opprinnelsesland, og skape sine egne bilder om dette. Hvordan har dere pleid å snakke om dette? Det at hun kommer på at hun er adoptert når hun tar på seg varme klær, forteller kanskje noe om at hun tenker mye på dette for tiden, siden det kom opp i en egentlig veldig triviell situasjon? Kanskje det har vært tema blant venner på skolen? Endret 17. mars 2016 av Epleskall 18
TheGirlWhoWaited Skrevet 17. mars 2016 #11 Skrevet 17. mars 2016 Datteren er 15 år - hun SKAL krangle med foreldrene sine. Men at mannen din (faren hennes!!!!) kunne finne på å si noe slik er helt hårreisende!!! 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg #12 Skrevet 17. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dattera mi på 15 er adoptert fra kina. Idag diskuterte vi at hun måtte ha på seg longs osv, diskusjonen endte med at hun sa "er ikke min feil at jeg bor her". Mannen min var rask til å si "du var heldig at vi adopterte deg, hvis ikke hadde du jobbet som et gatebarn i fattigdom, vi redda livet dit". Dattera mi reagerte til vår forskrekkelse ved å si "jeg ville heller levd fattig i kina med mine biologiske foreldre, enn her i norge med dere!" Så gikk hun opp på rommet. Tror du hun heller ville hatt sine biologiske foreldre? Vi er jo foreldrene hennes, og vil alltid være det Anonymkode: db743...6d7 Så oppfør dere som foreldrene hennes og ikke som om hun er et veldedighetsprosjekt! Anonymkode: 340fc...ec3 54
Gjest Jessica Skrevet 17. mars 2016 #13 Skrevet 17. mars 2016 For et tragisk svar fra mannen din 😢 Hun er heldig som ble adoptert, men tror du ikke hun føler seg uønsket når han sier sånt? Først av biologiske foreldre, og nå adoptiv far. Ja jeg tror at deler av henne lurer på hvorfor hun ble adoptert bort, og hvorfor hun heller ikke kunne bodd i fattigdom med biologiskeforeldre. Sånn er det å være i utvikling. Vi lurer på hvem vi er og hvorfor vi blir slik vi blir
Cambria Skrevet 17. mars 2016 #14 Skrevet 17. mars 2016 Datteren din er helt en normal femtenåring. Du og mannen din bør heller gå litt inn i dere selv å se på vorden dere prater til henne. En unnskyldning fra din mann er også på sin plass, men den må være oppriktig! 10
Sheherasade Skrevet 17. mars 2016 #15 Skrevet 17. mars 2016 Er selv adoptert. Mine foreldre har aldri uttrykt annet enn takknemlighet over at de fikk meg, uansett hvor sinte vi er på hverandre. Absolutt helt forkastelig kommentar av mannen din. Man skal adoptere barn fordi man vil ha dem, ikke fordi man "skal være snill". 27
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #16 Skrevet 17. mars 2016 Dere får oppføre dere som skikkelige foreldre. Jeg sier aldri til mitt barn " Du skal være takknemlig for at jeg ikke tok abort". Når det gjelder adopsjonen hadde ikke jenta noe hun skulle ha sagt, så hun trenger ikke være takknemlig for å være adoptert. Det var dere som søkte og kom å hentet henne! DERE skal være takknemlige for at dere fikk HENNE! Det mannen din fortjener en real smekk! Anonymkode: 97f64...5b7 24
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #17 Skrevet 17. mars 2016 Ts her vi har prøvd å snakke med henne nå, men hun sitter bare å ser inn i tlf sin og vil ikke snakke med oss. Vi ser tydlig at hun har grått, hva skal vi gjøre når hun ikke engang vil snakke? Hun sier bare at vi skal gå ut.. Anonymkode: db743...6d7
MissPierce Skrevet 17. mars 2016 #18 Skrevet 17. mars 2016 (endret) Longs under bukse eller til kjørt? For er det under bukse nå. Så er jeg enig med at dere er teite 😂😂 Å det er vanlig at noen som er adoptert lurer på oppgave sitt. Ønsker hun å funne ut om hvor hun kommer fra, hvorfor hun ble adoptert bort osv. Så syns jeg at dere skal støtte henne i det. Å mannen din burde unnskylde seg for det ha sa. For det var virkelig ikke pent, og kan få ei jente på 15 år til å få vonde tanker om hvorfor dere valgte henne. Endret 17. mars 2016 av MissPierce 4
Macro Skrevet 17. mars 2016 #19 Skrevet 17. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her vi har prøvd å snakke med henne nå, men hun sitter bare å ser inn i tlf sin og vil ikke snakke med oss. Vi ser tydlig at hun har grått, hva skal vi gjøre når hun ikke engang vil snakke? Hun sier bare at vi skal gå ut.. Anonymkode: db743...6d7 Legg dere langflate og beklag 14
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #20 Skrevet 17. mars 2016 Mannen din var dust, hun er ikke et veldededighetsprosjekt. Jenta di er bare tenåring, og adoptert. Det er vel naturlig at hun lurer på hvem de biologiske foreldrene er. Er det noen mulighet å kanskje finne dem/lære noe om dem, selv om de kanskje ikke er i live? Kanskje det vil gi henne litt closure. Og gi henne litt mer tid på å roe seg ned før du prøver å snakke med henne:) Anonymkode: 2265d...bd5 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå