Gå til innhold

Hvordan finner NAV ut at jeg jobber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan finner NAV ut at jeg har begynt å jobbe? Evt hvor mange prosent må jeg jobbe for å si ifra? Har delt omsorg med barnefar, og mottar barnebidrag. Begynte å ta ekstravakter på et sykehjem for noen mnd siden. Er jeg selv pliktig til å si ifra til NAV, eller finner de ut av det selv? 

Anonymkode: 88aab...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner NAV ut at jeg har begynt å jobbe? Evt hvor mange prosent må jeg jobbe for å si ifra? Har delt omsorg med barnefar, og mottar barnebidrag. Begynte å ta ekstravakter på et sykehjem for noen mnd siden. Er jeg selv pliktig til å si ifra til NAV, eller finner de ut av det selv? 

Hvis du mottar stønader fra NAV, er du selv pliktig å si fra om endringer i din arbeidssitusjon eller sivilstand.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du tenker på at bidraget må endres så er du ikke pliktig å si ifra. Du KAN søke om endring om du vil, men du MÅ ikke... Om du mottar stønader fra NAV der inntekt vil ha noe å si for stønaden er du som en annen sier pliktig å melde fra....

Anonymkode: 9ae60...0af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsstønad = du må si i fra

Stønad til barnetilsyn = du må si i fra

Barnetrygd = du må ikke si i fra

Barnebidrag = du må ikke si i fra

Anonymkode: d9191...91c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

A-registeret? De vil finne ut av det, og du er pliktig til å si ifra. Å jobbe hvitt mens man mottar stønader er den dårligste måten å drive trygdesvindel på, du er garantert å bli tatt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa-registeret. Arbeidsgiver er pliktig til å melde deg inn i Aa-registeret (som btw eies og forvaltes av NAV). Dette skal vel gjøres ca seinest 1 mnd etter oppstart og dersom ikke arb.giver gjør dette kan han få gebyrer (correct me if i´m wrong). Du blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er det nok lurt å gi beskjed om at du jobber ja! Du kan jobbe inntil 50 % før du mister dagpenger. Så hvis du f.eks. jobber 20 % så vil du miste tilsvarende av dagpengene. Jobber du 55 % mister du alle dagpengene. Og ikke bare at du må gi beskjed om at du arbeider. De vil nok finne det ut, så det er ikke greit å la være, da sitter du fint i det!

Anonymkode: 77317...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo komme frem på selvangivelsen om de ikke oppdager det før.

Anonymkode: 7d78c...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg. Si fra du,eller vil du helst unnslippe? Vet du hvor mange du ødelegger for,hvor skeptiske både NAV og andre blir?

Det fins mennesker som sliter hsrdt,som trenger at NAV gir de det de har krav på! Så hører en ofte at NAV er vanskelige,ja,Ok,det skjer. Men ofte pga folk som deg. Det glemmer og vet ikke folk.

Jeg jobber ikke fast. Jeg må ta oppdrag. De er fra 30 000 til 150 000 pr periode pluss minus. Jeg har aldri noen gang tenkt å ikke oppgi. Jeg har jævli lite penger iblant,men har ikke søkt NAV om hjelp,jeg innstiller meg. Må ta småjobber iblant. For,jeg vet så veldig godt at det sitter folk der ute som ikke KAN,som trenger det de får av hjelp!

Jeg prøver ikke sette meg som et godt eksempel. Jeg prøver å formidle rett moral vi må leve etter. Vi er ikke lengre så modige,og det vil jeg gjøre det lille jeg kan for å endre. Modige nok til å snakke litt moral altså.

Jeg blir mislikt for det. Flere blir. Men helt ok,Jeg har ihvertfall Intrigitet. Så tenk litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/17/2016 at 23.04, Blomsterert skrev:

Skjerp deg. Si fra du,eller vil du helst unnslippe? Vet du hvor mange du ødelegger for,hvor skeptiske både NAV og andre blir?

Det fins mennesker som sliter hsrdt,som trenger at NAV gir de det de har krav på! Så hører en ofte at NAV er vanskelige,ja,Ok,det skjer. Men ofte pga folk som deg. Det glemmer og vet ikke folk.

Jeg jobber ikke fast. Jeg må ta oppdrag. De er fra 30 000 til 150 000 pr periode pluss minus. Jeg har aldri noen gang tenkt å ikke oppgi. Jeg har jævli lite penger iblant,men har ikke søkt NAV om hjelp,jeg innstiller meg. Må ta småjobber iblant. For,jeg vet så veldig godt at det sitter folk der ute som ikke KAN,som trenger det de får av hjelp!

Jeg prøver ikke sette meg som et godt eksempel. Jeg prøver å formidle rett moral vi må leve etter. Vi er ikke lengre så modige,og det vil jeg gjøre det lille jeg kan for å endre. Modige nok til å snakke litt moral altså.

Jeg blir mislikt for det. Flere blir. Men helt ok,Jeg har ihvertfall Intrigitet. Så tenk litt. 

Oi! Slapp av! Jeg spør bare om jeg må si ifra til NAV når jeg tar ekstravakter, evt hvor grensa går for når man skal si ifra. Jeg mottar faktisk ingen andre stønader enn halv barnetrygd og noe barnebidrag. Som SAGT har vi delt omsorg. TS

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Slapp av! Jeg spør bare om jeg må si ifra til NAV når jeg tar ekstravakter, evt hvor grensa går for når man skal si ifra. Jeg mottar faktisk ingen andre stønader enn halv barnetrygd og noe barnebidrag. Som SAGT har vi delt omsorg. TS

Det var overskriften her. Den tolkes som du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo kunne påvirke barnebidraget hvis du jobber veldig mye, men jeg tror nok du skal jobbe en del ekstravakter før den endrer seg. Men hvis det er noe du er usikker på om blir riktig gjort så er det bedre med en telefon for mye til NAV. Det er utrolig surt å få et krav senere.

Anonymkode: 77317...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/17/2016 at 23.51, Blomsterert skrev:

Det var overskriften her. Den tolkes som du skriver. 

Ja det er også meingen, men den inneholder ikke et snev av de baktankene der. Les teksten også! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt å si fra til bidragsyter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/18/2016 at 16.04, Peter007 skrev:

Har du tenkt å si fra til bidragsyter ?

Han vet at jeg tar ekstravakter. Men jeg vet bare ikke hvor grensa går før jeg må si ifra til NAV mtp lønn. Er bare ringevikar, så tjener jo forskjellig hver mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...