AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Om vi gjør det da ville det blitt fred på jord. Siden alle konflikter som er og som har vært har kommet på grunn av religion. Så vil det ikke være bedre at religion forbys. Slik at det blir slutt på krig og vold i verden ? Anonymkode: 991f3...ac5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om vi gjør det da ville det blitt fred på jord. Siden alle konflikter som er og som har vært har kommet på grunn av religion. Så vil det ikke være bedre at religion forbys. Slik at det blir slutt på krig og vold i verden ? Anonymkode: 991f3...ac5 Det er godt å vite at naturressurser, økonomi og territoriale interesser aldri har skapt noen konflikt.... Anonymkode: 1aede...c93 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er godt å vite at naturressurser, økonomi og territoriale interesser aldri har skapt noen konflikt.... Anonymkode: 1aede...c93 Alle disse kommer pga religion Anonymkode: 991f3...ac5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle disse kommer pga religion Anonymkode: 991f3...ac5 Krangler folk om rent drikke vann på grunn av religion? Eller hva med det metallet de må bruke i smart telefonene våre som bare finnes i Kongo? Har det med religion å gjøre? Anonymkode: ea2fb...8de 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Krangler folk om rent drikke vann på grunn av religion? Eller hva med det metallet de må bruke i smart telefonene våre som bare finnes i Kongo? Har det med religion å gjøre? Anonymkode: ea2fb...8de Alt er pga religion Anonymkode: 991f3...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 Religion er en av faktorene som bidrar til overbefolkning og påfølgende ressursmangel. Så få tredd på katolikkene, muslimene, vitnene og vennene et par kondomer (innfør max 2 barns), så vil ressursmangel iløpet av et par generasjoner reduseres og miljøet vil kunne få sjangsen til å rette seg. Anonymkode: b3030...510 2
Niennas Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 Ignorerer "fred på jorden"-påstandeb, og svarer på spørsmålet. Nei, religion burde ikke forbys. Det er en menneskerett å kunne tenke og tro på hva du vil. Personlig er jeg ateist, men jeg er så glad for at jeg har friheten til å være meg selv at jeg ønsker den friheten til alle, uansett om de tror eller ei. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #10 Skrevet 18. mars 2016 Jeg synes heller vi skulle forby lapoannede og ureflekterte diskusjoner om slike emner som dette. Temaet er greit nok, men det hadde vært fint med et fnugg av kunnskap om det man snakker om, og ikke bare hat og ignoranse. Anonymkode: 1aede...c93 1
Polariste Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Det vi misliker med religion er alle meningsløse lover og regler, så veien mot sekularitet bør kanskje legges i en annen retning. Det vi derimot kan gjøre, er å stanse alle statlige overføringer til prosjekter med en eller annen religiøs formålsparagraf. Finansier dere selv, eller dø, for å si det brutalt. Vi kan selvfølgelig vedlikeholde enkelte kirkebygg av historisk/arkitektonisk/kulturell verdi, vi kan sikkert sponse noen show der en fyr tar på seg hvit kjole og leser høyt fra en bok mens han hevder å kommunisere med utenomjordiske krefter, men da må kommunene søke over kulturbudsjettet som alle andre kulturfolk. Tro på hva du vil, men ikke forvent at vi skal tilrettelegge for forvirringen din. Kjære vene, dette er så på overtid.
Snof Skrevet 18. mars 2016 #12 Skrevet 18. mars 2016 Så du tror det blir fred på jord om man forbyr religion? Vel lykke til! Blir nok ekstremt mye krig, for å "stoppe krig", for ikke å snakke om den eventuelle politistaten som man må opprette for å stoppe skjulte menigheter og lignende.
Gjest carmabell Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Man kan ikke forby hva folk velger å tro på eller/og tankene til folk. Det går rett og slett ikke i praksis.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 http://www.learnlearn.net/sanger/Dintankeerfri.htm Anonymkode: 86133...3c4
Gjest Blomsterert Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 Eiendomsrett har forårsaket både religion og krig. Det var der det startet. Altså,religion er en konsekvens,ikke en grunn. Det var vår nidkjærhet til makt,altså å eie.
Mann 42 Skrevet 18. mars 2016 #16 Skrevet 18. mars 2016 Den 17.3.2016 at 1.32, AnonymBruker skrev: Om vi gjør det da ville det blitt fred på jord. Siden alle konflikter som er og som har vært har kommet på grunn av religion. Så vil det ikke være bedre at religion forbys. Slik at det blir slutt på krig og vold i verden ? Anonymkode: 991f3...ac5 Tvert imot. Det blir langt fredeligere hvis man bare driter i religionen og demonstrere at man ganske enkelt ikke trenger gammel overtro for å organisere et samfunn som det er godt å leve i. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bortkastet enn å bruke tid og penger på å håndheve et forbud mot religion. Eller noe mer destruktivt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #17 Skrevet 18. mars 2016 Den 17.03.2016 at 1.32, AnonymBruker skrev: Om vi gjør det da ville det blitt fred på jord. Siden alle konflikter som er og som har vært har kommet på grunn av religion. Så vil det ikke være bedre at religion forbys. Slik at det blir slutt på krig og vold i verden ? Anonymkode: 991f3...ac5 0g hvordan har du iså fall planer om å utøve dette forbudet mot religion i praksis? Skal du dra på hus-besøk til folk, og håpe at du tar folk på fersk gjerning ? Anonymkode: 92bf1...02c
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. mars 2016 #18 Skrevet 18. mars 2016 1 time siden, Mann 42 skrev: Tvert imot. Det blir langt fredeligere hvis man bare driter i religionen og demonstrere at man ganske enkelt ikke trenger gammel overtro for å organisere et samfunn som det er godt å leve i. Jeg kan ikke tenke meg noe mer bortkastet enn å bruke tid og penger på å håndheve et forbud mot religion. Eller noe mer destruktivt. Du kan fjerne religion og mennesker vil bare finne på noe nytt å krangle over. Og det er allerede nok av ting mennesker krangler over som ikke har noe med religion å gjøre.
Gjest Badebuksa Skrevet 18. mars 2016 #19 Skrevet 18. mars 2016 8 timer siden, carmabell skrev: Man kan ikke forby hva folk velger å tro på eller/og tankene til folk. Det går rett og slett ikke i praksis. Hvis det hadde gått, hadde du vært for forbudet da?
Gjest Badebuksa Skrevet 18. mars 2016 #20 Skrevet 18. mars 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: 0g hvordan har du iså fall planer om å utøve dette forbudet mot religion i praksis? Skal du dra på hus-besøk til folk, og håpe at du tar folk på fersk gjerning ? Anonymkode: 92bf1...02c Tøv, han skal utvikle en microchip som plantes i alle nyfødte, som sender hjernebølger til hans maskin som konverterer hjernebølgene til tekst og bilder så han vet hva alle i verden tenker Endret 18. mars 2016 av Badebuksa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå