Gå til innhold

Utestenging -voksne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 10 år som driver med idrett. For 2 år siden ble jeg samboer og flyttet i nytt området der sønnen min begynte på skolen. 

Svigermor nevnte et par ganger at det snakkes en del om oss. At jeg har valgt samboeren min for penger osv ( han er rik). Problemet er at mødre på skolen og treninger vil ikke ha noe med meg å gjøre. Selv om jeg prøver å være hyggelig, inkludere meg i samtaler blir jeg ignorert. 

Verst er på skolearrangementer, cuper, kamper.  Det er ikke gøy å stå der alene. Det er en gjeng damer som tilbringer en del sammen og bor i nærheten. Jeg går ikke rundt med dyre klær, vesker, diamanter. Oppfører meg helt normalt.

Hva gjør man i sånne situasjoner?

Anonymkode: 8f5a7...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som de er skikkelig bitchy kjerringer som er sjalu på deg.  Jeg ville ha begynt å invitere barn som er i hans klasse hjemme til dere, da blir det litt mer normalt å ha mer kontakt med foreldrene til disse barna.  Women are evil, bare for å si det rett ut lol.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna er ofte hos hverandre og de er greie med min sønn. Det er store gutter som har sin egen telefon og bor i nabolaget sånn at det blir ikke mye kontakt mellom pss foreldre. De er kjempehyggelige med samboeren min. Jeg har tenkt å ta det opp og spørre direkte hva som er problemet? Synes det er flaut å stå alene som en idiot hver gang det skjer noe der alle er samlet. Hvis jeg velger å ikke stå alene da må jeg drasse etter dem og føle meg usynlig.

Hr aldri hatt dette problemer før. Dette nabolaget er noe av det rareste jeg har vært bort i. Folk se så prippen og snobbete.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i dem og hev deg over det? Har du virkelig lyst på sånne folk til venner? Det hadde ikke jeg villet hatt. Heller "ensom" enn med dårlige venner.

Anonymkode: 1ced4...b6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna er ofte hos hverandre og de er greie med min sønn. Det er store gutter som har sin egen telefon og bor i nabolaget sånn at det blir ikke mye kontakt mellom pss foreldre. De er kjempehyggelige med samboeren min. Jeg har tenkt å ta det opp og spørre direkte hva som er problemet? Synes det er flaut å stå alene som en idiot hver gang det skjer noe der alle er samlet. Hvis jeg velger å ikke stå alene da må jeg drasse etter dem og føle meg usynlig.

Hr aldri hatt dette problemer før. Dette nabolaget er noe av det rareste jeg har vært bort i. Folk se så prippen og snobbete.

ts

Ja jeg syns faktisk du bør spørre direkte. Du har jo ikke noe å tape på det? 

Anonymkode: b93d4...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Det er like greit å ta det opp på en ordentlig måte, som du tenker. Gjerne vær så diplomatisk som mulig i begynnelsen, uten å være en dørmatte. Regner med at de er voksen nok til å tåle at man tar slikt direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en gjeng damer som tilbringer en del sammen og bor i nærheten. Jeg går ikke rundt med dyre klær, vesker, diamanter. Oppfører meg helt normalt.

Hva gjør man i sånne situasjoner?

Høres ut som du har valgt å flytte til et snobbete område. Stakkars deg.

Anonymkode: 7399e...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier slike ting tenker sånn selv. Altså, at de selv hadde utnyttet en mann for penger. Hvorfor ellers skulle de finne på sånne ting?

Men jeg tror ikke ALLE er sånn..snakk med folk og vær normal og blid, så skal du se atdu blir kjent med noen greie mennesker etterhvert. Men ikke bry deg om de som baksnakker! De er ikke gode mennesker uansett.

Anonymkode: 1ed4a...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker er at de er veldig barnslige, og lurer på  hvorfor folk er så opptatt av å være på godfot med mennesker som oppfører seg som dritt? Så lenge de så tydelig er dårlige mennesker mener jeg, hvorfor er det så viktig at de liker deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det opp neste gang alle er samlet. Som noen sa har ingenting å tape. Jeg har ikke behov å være venn med disse menneskene, men vanlig hyggelig tone er greit å ha...spesielt når det gjelder aktiviteter, samlinger osv.

ts

P.s. Og nei, jeg ble ikke samboer pga han har penger. jeg er selv i fast jobb og tjener helt ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du føler du må ta med dette med pengene til samboeren din? Er det viktig i settingen at andre voksne oppfører seg dårlig?

Jeg er enig med deg i at foreldre bør utvise folkeskikk spesielt mtp barna som skal omgås - men hvis de ønsker oppdra unger som ikke oppfører seg mot andre så kjør på liksom..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar opp det med penger pga her er folk veldig opptatt av status og konkuranse. Det organiseres shoppingturer, spaturer til utlandet... De er veldig opptatt av å kjøre dyre biler og kjøpe dyre klær selv om økonomien er ikke helt på toppen. Det spretter opp bilder på fb med champagne kvelder der alle damer fra nabolaget er med og kjører luksusstil. De vil gjerne være som Hollywood fruer eller noe sånt, men økonomien strekker ikke til.

Hvorfor er de sånn mot meg meg det vet jeg ikke. Det snakkes mye og det fikk jeg høre en del om. Samboeren min er veldig rik og det kan jeg ikke gjøre noe med. Han er et fantastisk menneske og  en fantastisk stefar og far. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg tror kanskje ikke jeg hadde valgt å ta det opp, men hadde heller gjort et nytt forsøk på å bli kjent med dem. Meld deg som frivillig ressurs for fotballaget, og la de bli kjent med deg på den måten. Er det noen du har litt kontakt med, inviter dem hjem til et glass vin, foreslå aktiviteter med en mor og sønnen; kino, bowling osv og bli bedre kjent med en og en, kanskje det er lettere å komme inn på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra min erfaring er det vanlig at voksne ekskluderer. Jeg blir i alle fall utestengt, og jeg vet ikke hvordan man tar det opp. Nyinnflytter. Det er damene som gjør det her også. 

Anonymkode: e62eb...98e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at slik ts beskriver disse damene så ville jeg nok valgt å gå en helt anen retning og lært mine unger at substans var vikig, også som menneske - at det ytre ikke betyr noe.

Penger er "kjekt å ha" liksom men det gjør deg ikke til et bra menneske.

Legger til:

Men så skal det sies da at også jeg og mine venner har det som kalles "dyre biler" og jeg har gjerne også det noen ser på som dyre klær mens for andre er det vanlig tøy - der blir vanskelig å forholde seg til det fordi jeg tenker at de neppe er sjalu på deg pga din samboers penger (noe jeg kankje føler du tror og at det e grunnen?)

Mitt intrykk er rett og slett at de damene ikke ønsker seg flere venner? Samtidig som jeg stusser på at du mener du kjenner deres økonomiske situasjon godt nok til å si at den ikke strekker tilf orbruket de har?

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er sikkert litt sjalu og misunnelige på deg.

Eller så tror de kanskje at du er veldig snobbete av deg, nettopp fordi du har "giftet deg oppover" når det gjelder penger. Derfor gidder de kanskje ikke å prøve å bli ordentlig kjent med deg en gang?

Bare hev deg over dem. Er dette virkelig noen mennesker som du egentlig har lyst til å bli kjent med, og være vennervenninner med?

Anonymkode: d32d7...21d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...