Gå til innhold

Tenker på å selge strikketøy (til inntekt for veledighet) - råd og tips?!

illywhack

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å strikke, men har ikke så mange å strikke til. Det er også begrenset hvor mye jeg trenger selv. Rimelig flink er jeg også blitt! :danse:

Derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne selge strikketøyet og gi overskuddet til den lokale Dyrebeskyttelsen. Da dekker jeg mine utgifter til garn, og legger på en sum som da blir overskuddet. Regner med det blir mye luer, vaskekluter mm, men kan nok strikke større ting og på bestilling også. Ikke interessert i å tjene penger selv på dette, men har totalt dilla på å strikke hater å strikke "på måfå" uten at det er en grunn.

Men noen spørsmål dukker opp:
- Er det noen interesse for å kjøpe slikt?
- Bør man starte opp en liten nettbutikk, eller satse på jungeltelegrafen? 
- Er det noen forslag til hvor det da evt. er lurt å starte nettbutikk (jeg vet om Epla, men da jeg ikke vil tjene penger til meg selv synes jeg det er dumt å betale de prosentene av overskuddet dit). 
- Hvordan er det ift. skatt ol. på disse pengene. Jeg regner jo med jeg ikke skatter av dem, men må det rapporteres på noe vis? (Her skal det nevnes at jeg foreløpig ikke har tatt meg bryet til å sjekke ut dette selv, skal selvsagt gjøre det  :fnise:)

Det blir nok en stund til jeg starter opp, må strikke meg opp et lager først. Men før jeg begynner med det må jeg legge en plan, og se om det faktisk er noen reell interesse og en enkel måte å gjøre dette på.

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor strikker du ikke heller til prematuravdelingen på nærmeste sykehus? De tar gjerne imot luer, tepper, sokker og votter, og det finnes egne oppskrifter i størrelse knøtt. De betaler dessverre ikke for garnet, men det går ikke mye garn til sånn småstrikk. Det er egne grupper på Facebook for prematurstrikk.

Anonymkode: 3cfbb...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor strikker du ikke heller til prematuravdelingen på nærmeste sykehus? De tar gjerne imot luer, tepper, sokker og votter, og det finnes egne oppskrifter i størrelse knøtt. De betaler dessverre ikke for garnet, men det går ikke mye garn til sånn småstrikk. Det er egne grupper på Facebook for prematurstrikk.

Anonymkode: 3cfbb...1fb

Det kan jeg sikker også gjøre, og har gjort tidligere, men nå ønsker jeg også å bidra til Dyrebeskyttelsen da jeg ser at den lokale avdelingen trenger penger, og virkelig sliter med få det til å gå rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg leser så gjør folk mye rart til inntekt for Dyrebeskyttelsen. De maler, tatoverer og selger vin. Jeg tenker du kan selge det du strikker, enten via deres egen Facebookside eller via Kjøp-og-salg-sider for strikkede ting. Vet ikke hvor god du er, men det finnes fine sokker med både enkelt og kompliserte motiver av hunder og katter :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...