AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #21 Del Skrevet 16. mars 2016 Konkret eksempel med brødskiva med leverpostei: Du er i gang med å smøre skiva, og ungen setter i gang sutring om at det skal gå fortere. Hva gjør dere da? Legger ned kniven og går, og tar den opp igjen når tonen har forbedret seg? Eller smører dere skiva mens dere sier han skal slutte å sutre..? Anonymkode: 3ef79...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 16. mars 2016 #22 Del Skrevet 16. mars 2016 Vi har også ei på fire og sitter også midt oppi den sutrefasen selv, men det er blitt merkbart mindre nå enn det var tidligere. Vi og førskolelæreren til jentungen har samme teknikken. Vi sier at vi har vanskeligheter å forstå henne når hu sutrer, lar henne roe seg ned og så lytter vi på hva hu har lyst til å si, når hu ikke piper sånn. Av og til glipper det, og jeg gir henne oppmerksomhet når hu piper, og jeg blir selv irritert av den sutringa. Så, må skjerpe meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2016 #23 Del Skrevet 16. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Konkret eksempel med brødskiva med leverpostei: Du er i gang med å smøre skiva, og ungen setter i gang sutring om at det skal gå fortere. Hva gjør dere da? Legger ned kniven og går, og tar den opp igjen når tonen har forbedret seg? Eller smører dere skiva mens dere sier han skal slutte å sutre..? Anonymkode: 3ef79...5de Overser sutringa og smører skiva ferdig. Evt ber ham slutte å sutre og sette seg til bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #24 Del Skrevet 16. mars 2016 1 minutt siden, kisskissbangbang skrev: Overser sutringa og smører skiva ferdig. Evt ber ham slutte å sutre og sette seg til bordet. Og da blir jo belønning at skiva kommer. Jeg blir så trassig at jeg er troende til å bare legge ned arbeidet og fortsette når han spør ordentlig eller slutter å mase... Men noen ganger må det jo bare gå unna, sutring eller ei. Å be han om å slutte er ofte som å snakke til døve ører, han maler på sitt. Anonymkode: 3ef79...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2016 #25 Del Skrevet 16. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da blir jo belønning at skiva kommer. Jeg blir så trassig at jeg er troende til å bare legge ned arbeidet og fortsette når han spør ordentlig eller slutter å mase... Men noen ganger må det jo bare gå unna, sutring eller ei. Å be han om å slutte er ofte som å snakke til døve ører, han maler på sitt. Anonymkode: 3ef79...5de Njæ. Jeg verken straffer eller belønner ham for den, jeg overser den jo bare helt enkelt. Brødskiva kommer verkem fortere eller treigere av det, den kommer når den kommer. Orker ikke å gå inn i en maktkamp eller krangel med ham, det ser jeg ingen grunn til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 16. mars 2016 #26 Del Skrevet 16. mars 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konkret eksempel med brødskiva med leverpostei: Du er i gang med å smøre skiva, og ungen setter i gang sutring om at det skal gå fortere. Hva gjør dere da? Legger ned kniven og går, og tar den opp igjen når tonen har forbedret seg? Eller smører dere skiva mens dere sier han skal slutte å sutre..? Anonymkode: 3ef79...5de Smører i vei, overser sutringen, spør eller snakker om noe helt annet nderveis, og som regel funker avledningen og både hun og han har vært med på det. Om det er helt vrangpeis s holder det som regel med et blikk og "dumå snakke med vanlig stemme" strategi.Og innimellom klæsses fatet i bordet til en triumferende drittunge som jeg gjerne skulle stappe tilbake der den kom i fra (eller kanskje ikke akkurat det...) der og da... I`m only human.... Og sutreperodene, dekom i rykk og napp. Men forhandling har stort sett vært til beste for oss alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. mars 2016 #27 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Jeg synes sutring er en uvane og ubehagelig å høre på. Helt fra mine var helt små har jeg vært helt anti. De får aldri positiv oppmerksomhet for det. Jeg ber de bruke vanlig stemme. Hvis de slår seg eller er lei seg, er jeg raskt på fletten og gir de kos, spør hvor det ble vondt, om det ble litt eller mye vondt, sier noe om at det så vondt ut så det var nok en skikkelig smell. Da gråter de kort, og sutrer aldri. De vil at noen skal gi dem sympati og se dem. Får de det raskt, trenger de ikke sutre seg til det. Hvis de sutrer i butikken, så får de det aldri. Det funker helt fint å bare be dem bruke vanlig stemme. Og - jeg sutrer aldri selv. Vi er rollemodeller . Endret 16. mars 2016 av ViljaH 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #28 Del Skrevet 17. mars 2016 Vi har også ei som til tider har vært veldig sutrete. Jeg har stortsett sagt svar jeg ikke forstår hva hun sier når hun sutrer og at jeg bet at hun klarer å snakke med vanlig stemme. Noen ganger har jeg svart henne mwd skikkelig sutrestemme selv 😄! Da får jeg virkelig demonstrert hvor slitsomt det er å høre på! Anonymkode: 35249...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå