Gå til innhold

nettbestilling under 1000


Carmen_

Anbefalte innlegg

blir den stoppa i tollen da?

eller er det mindre sjangse for det?J

eg leste her et sted at man burde bestille for under 1000kroner, men skjønte aldri hvorfor :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dersom du blir stoppet i tollen og verdien er under 1000, slipper du unna med å betale 24%mva.(+ gebyr til Posten :evil: ) Er varens verdi over 1000, må du også betale toll, i tillegg til momsen.

Under kr 200 er tollfritt uansett, porto/fraktkostnader kan komme i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillinger under 1000 blir fortollet. det fikk jeg smertelig erfare..

Ikke toll, moms. Men det er tollen som tar seg av innkreving av moms, så det er lett å blande sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje lurt å dele opp en pakke på 1800 kr da.

Sånn i tilfelle?  :klø:

Hva har du bestillt da??? ....nysgjerrig :sjenert: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke toll, moms. Men det er tollen som tar seg av innkreving av moms, så det er lett å blande sammen.

Blandet litt der ja :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje lurt å dele opp en pakke på 1800 kr da.

Sånn i tilfelle?  :klø:

Jepp, det ville ihvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får de som sender til å merke som gave kan det koste opp til 1000 kroner :)

Tollen har bestemt at de ikke godtar gave-sendinger fra firmaer lenger, og åpner dem om de mistenker at det er fra firma og ikke privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollen har bestemt at de ikke godtar gave-sendinger fra firmaer lenger, og åpner dem om de mistenker at det er fra firma og ikke privatpersoner.

OK, det eneste stedet jeg bestiller fra fra utlandet skriver ned veriden så mye jeg vil og sender som gave så har ikke merket noe til det :) Ellers handler jeg bare fra Ebay, og det er jo stort sett privatpersoner.

men veldig kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en nettbutikk jeg bestilte mye fra før, som sendte som gave, gjør ikke det lenger nettopp fordi de fikk masse trøbbel med tollen i norge. det er vel neppe så lovlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' en nettbutikk jeg bestilte mye fra før, som sendte som gave, gjør ikke det lenger nettopp fordi de fikk masse trøbbel med tollen i norge. det er vel neppe så lovlig..[/quote']

Nei, men jeg trodde det var mitt problem hvis et firma gjorde det, høres jo forsåvidt ulogisk ut, men noen har sagt det en gang :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, butikken går jo med på det i viten om at det ikke er snakk om noen gave.

Men jeg vet ikke nok om lover og slikt til å uttale meg. vet bare at tollen er lei av gaver fra firmaer og har satt ned foten for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:Nikke:

Ja, det er virkelig på tide!

Er så lei av at vi her i landet ikke "får lov" til å handle utenfra uten å betale masse masse penger.....

#""¤%/&/( !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du bestillt da??? ....nysgjerrig :sjenert: :-)

Jeg delte den opp jeg.

Men jeg har bestilt bodylotion fra dermalogica, og sånn salt skrubb.

Redken hårprodukter, en krem som het bodybling, lipgloss, joico-kur og litt annet stæsj.

Håper det kommer fort da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...