AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Del Skrevet 15. mars 2016 Står du alene om husarbeide eller hjelper også mannen til? Her jobber vi 100% begge to og det er jeg som står for alt husarbeid. Ingen sjans til å få han til å hjelpe til. så lurer på om det er slik det pleier å vere i andre familier også.? Hadde vert godt med litt hjelp av og til😀 Anonymkode: 30bdd...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Del Skrevet 15. mars 2016 Her gjør jeg 95% av husarbeidet for jeg for tiden er syk og går hjemme (vi har ett barn). Samboer påstår at han ikke hjelper til så mye lenger siden jeg allikevel er hjemme. Sannheten er at han ikke gjorde noe mer når jeg jobbet 100% heller. Han er ellers en kjernekar og gjør mye annet for meg så jeg tar det ikke opp så ofte, bortsett fra når jeg er veldig dårlig. Anonymkode: f7278...6f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Del Skrevet 15. mars 2016 Har heldigvis en hushjelp som bor over garasjen, så min mann og jeg gjør ikke husarbeid. Meget behagelig. Men tror nok at det er vanlig at kvinnen gjør mest i hjemmet, mens mannen skifter dekk på bilen, klipper plenen, skifter lyspærer osv. Anonymkode: f6de2...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Del Skrevet 15. mars 2016 TS her: Her er det også jeg som gjør hagearbeide slik som å klippe plenen ,raker og rydder ute. Skifte pærer er det også jeg som gjør. Men å skifte dekk er de jo som oftest han som gjør eller så hjelper jeg til 😝 Anonymkode: 30bdd...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Del Skrevet 15. mars 2016 Hos oss gjør jeg det aller meste av husarbeidet. Mannen støvsuger av og til (når jeg ber han om det), og lager middag innimellom. Jeg gjør ellers alt av rydding, vasking og klesvask. Det er nok pga en blanding av litt helseproblemer og litt latskap fra hans side. I tillegg har jeg en høyere standard for hvor rent og ryddig jeg vil ha det. Jeg er ikke spesielt hysterisk på det altså, men jeg syns han tar for lett på det. Han ser heller ikke hva som trenger å bli gjort, og sier at han må få beskjed om noe skal gjøres. Får han beskjed blir han gjerne litt irritert og utsetter oppgaven så lenge at jeg ofte ender med å gjøre det. Så da blir det gjerne til at jeg gjør det meste selv, orker ikke mase og irritere meg. Slik har det nå blitt da Anonymkode: f4338...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 15. mars 2016 #6 Del Skrevet 15. mars 2016 Selvfølgelig står jeg ikke for alt husarbeid, og selvfølgelig hjelper han ikke til, like lite som jeg gjør det. Vi gjør det sammen. Han handler mest og lager mest mat (middag hver dag), og rydder mest. Jeg vasker mest tøy, bretter og rydder det, vasker bad, vanner blomster, skifter på senger. Vi støvsuger begge, og organiserer/følger opp ungene ca like mye. Jeg fikser gaver og slikt, han ferier. Osv. Vaskehjelp tar resten. Hva slags århundre lever dere i egentlig, HJELPER dere med husarbeid? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #7 Del Skrevet 15. mars 2016 Vi gjør begge husarbeid, men siden jeg lager all maten osv så har han bestemt seg for at han kan rydde mer enn meg Anonymkode: a2117...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Del Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, Lou Salome skrev: Selvfølgelig står jeg ikke for alt husarbeid, og selvfølgelig hjelper han ikke til, like lite som jeg gjør det. Vi gjør det sammen. Han handler mest og lager mest mat (middag hver dag), og rydder mest. Jeg vasker mest tøy, bretter og rydder det, vasker bad, vanner blomster, skifter på senger. Vi støvsuger begge, og organiserer/følger opp ungene ca like mye. Jeg fikser gaver og slikt, han ferier. Osv. Vaskehjelp tar resten. Hva slags århundre lever dere i egentlig, HJELPER dere med husarbeid? Slik skulle jeg ønske vi kunne hatt det og!! Mannen min er oppdratt av en mor som mener menn ikke behøver å gjøre så mye i hjemmet. Broren til mannen min er skilt, og moren ber han (og ungene hans når de er der) på middag nesten hver dag, hun vasker huset hans og ofte også klær for han, mannen er over 40!! Hun mener det iKke skal komme før i neste generasjon at mennene skal gjøre like mye som kvinnene. Litt tragikomisk.. Anonymkode: f4338...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 15. mars 2016 #9 Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg gjør mesteparten. Mannen min ser ikke det som må gjøres med mindre det er ekstremt, og da sier han "VI må gjøre noe her" , men han gjør det ikke... Han mener nok at jeg må gjøre det 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 15. mars 2016 #10 Del Skrevet 15. mars 2016 Han lager mat, jeg vasker klær. Han reparerer og vasker mer, jeg støvsuger og rydder mer. Han tar seg mest av eldste, jeg tar meg mest av yngste. Vi står igjen med ca like mye fritid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 15. mars 2016 #11 Del Skrevet 15. mars 2016 Vi deler på det, men jeg gjør kanskje mest. Jeg vasker ikke gulv så det er hans jobb. Jeg er heller ingen fan av å vaske kaseroller så det gjør han oftere enn meg. Han vil ikke ha noe med klesvask å gjøre så det er min del. Han nekter også å skifte på senga. Jeg tørker støv, smårydder, vanner planter osv. Vi har robotstøvsuger og vask/tørk så det går av seg selv hver dag. Resten deles på. Vi har dekkhotell så de tar seg av hjulskift. Vi kjøpte splitter nytt hus i fjor så det har ikke vært nødvendig med så mye som å skifte en lyspære her (enda). Vi må klippe plen fra og med i år - vet ikke hvem som skal gjøre det enda. Mest sannsynlig begge to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 15. mars 2016 #12 Del Skrevet 15. mars 2016 Tror faktisk det er han som gjør mest, jeg..... Jeg har ansvar for alt som har med matlaging og handling å gjøre (ellers ville vi nok ikke hatt annen mat enn brød og spekeskinke i hus). Han tar seg av klesvask, oppvask og ellers alle små fiksinger som må gjøres. Vi samarbeider om helgevasken hver fredag og da har ungene også sine plikter, mens jeg skifter sengetøy og rydder går han med støvsugeren og drar over med støvfilla. Dette er bare noe som har blitt sånn, tror ikke vi har snakket om det noen gang, jeg..... så jeg regner med han er like fornøyd med ordningen som jeg er ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 15. mars 2016 #13 Del Skrevet 15. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har heldigvis en hushjelp som bor over garasjen, så min mann og jeg gjør ikke husarbeid. Meget behagelig. Men tror nok at det er vanlig at kvinnen gjør mest i hjemmet, mens mannen skifter dekk på bilen, klipper plenen, skifter lyspærer osv. Anonymkode: f6de2...890 Du verden så slitsomt dette er! Hjulskift forekommer normalt to ganger årlig. Det er aldeles ikke alle menn som gjør det selv. Plenklipping gjelder bare når man bor i villa/rekkehusstrøk, likeens med snømåking.Hvorfor i all verdens rike kan ikke kvinner skifte lyspærer selv? Er det "mannsarbeid"? Jeg gremmes over dagens unge kvinner. Er vi ikke kommet et skritt videre i likestilling på det hjemlige området? Dette var én av mange kampsaker på 70-tallet. Hvordan tror dere "husslaver" at vi mange single kvinner klarer å hanskes med det meste uten mannlig "hjelp"? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celine Skrevet 15. mars 2016 #14 Del Skrevet 15. mars 2016 Han hjelper ikke til, men tar sin del, på lik linje som jeg tar min del Selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15. mars 2016 #15 Del Skrevet 15. mars 2016 TS, det der er jo ikke greit! Her må du få orden i hjemmet ditt Vil du at barna deres skal vokse opp i er hjem med kjønnsrollemønster fra 1950? Jentene skal være være flinke og dobbeltarbeidene, guttene skal være mandige og se på foppall! Nei, nei, nei... Makan til latsabb! Og DU bærer et ansvar for den sjåvinisten du steller for! Sett opp arbeidsfordelingslister asap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15. mars 2016 #16 Del Skrevet 15. mars 2016 9 minutter siden, FantasDick skrev: Vi deler på det, men jeg gjør kanskje mest. Jeg vasker ikke gulv så det er hans jobb. Jeg er heller ingen fan av å vaske kaseroller så det gjør han oftere enn meg. Han vil ikke ha noe med klesvask å gjøre så det er min del. Han nekter også å skifte på senga. Jeg tørker støv, smårydder, vanner planter osv. Vi har robotstøvsuger og vask/tørk så det går av seg selv hver dag. Resten deles på. Vi har dekkhotell så de tar seg av hjulskift. Vi kjøpte splitter nytt hus i fjor så det har ikke vært nødvendig med så mye som å skifte en lyspære her (enda). Vi må klippe plen fra og med i år - vet ikke hvem som skal gjøre det enda. Mest sannsynlig begge to. Jeg synes det er så latterlig når menn bruker dekkskift som et argument for "deres del av husarbeid. Dette tar en time, 2 ganger i året.... Da er feks "ta barna til frisøren" en arbeidsoppgave også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 15. mars 2016 #17 Del Skrevet 15. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Her er det også jeg som gjør hagearbeide slik som å klippe plenen ,raker og rydder ute. Skifte pærer er det også jeg som gjør. Men å skifte dekk er de jo som oftest han som gjør eller så hjelper jeg til 😝 Anonymkode: 30bdd...9ef Feiler det han noe fysisk, eller er han bare veldig veldig lat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #18 Del Skrevet 15. mars 2016 Vi har heldigvis vaskehjelp en gang i uka som også skifter på sengene (vi er en stor familie). Alle er ansvarlige for egne klær, rydde opp etter eget rot osv og barna har ansvar for oppvask en uke hver. Mannen er av typen som omtrent alltid fly rundt og fikser ett eller annet hjemme. Jeg lager middag, men lager ofte mye ferdig på søndager og fryser ned. Dermed er det faktisk ikke så mye husarbeid igjen. En av oss går over med støvsugeren der det trengs i løpet av uka. Må ha kustus på flokken! Anonymkode: 9bebb...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 15. mars 2016 #19 Del Skrevet 15. mars 2016 (endret) Her deler vi på husarbeidet, siden vi bor i huset begge to. Vi har begge ting vi foretrekker å gjøre, så da deler vi det ofte slik. Han kan ikke lage mat, mens jeg liker det. Han er skikkelig nøye med støvsugeren, så det gjør han, mens jeg vasker over etterpå. Han vasker badene, jeg tørker støv. Klesvask tar vi når det trengs og deler på det. Hagearbeid deler vi også på, bortsett fra at jeg nok har klippet litt mer plen enn ham, siden han er allergisk. Bytte lyspærer o.l. gjør den som oppdager at det trengs. Han bytter dekk på bilen, for han gjør det raskere enn meg. Men vi bytter på å vaske bilen, ta den til verksted osv. Hadde han insistert på at husarbeid var "min jobb" og at han aller nådigst kunne hjulpet til nå og da, hadde han aldri blitt mannen min Endret 15. mars 2016 av Anubiel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 15. mars 2016 #20 Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg jobber ikke, men mannen jobber 100%. Så da synes jeg det er naturlig at jeg gjør husarbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå