Gå til innhold

Åssen er det egentlig....

ps

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt det med graviditetstesten....(mulig jeg er helt dum nå altså... :oops: )

Er det slik at testen ikke kan vise at man er gravid før egget har festet seg? Jeg vet at den måler noe selvfølgelig (huskerikkehva) men er det stoffet kun beviselig når foster og gravid deler blodbane? Jeg mener; siden man ikke kan teste før man venter neste tante-besøk?

Etter nøye etterregning så skulle nemlig tanta ha vært på plass i dag eller i morgen (ihvertfall i løpet av denne uken, er jo så ustabil i syklusen) men testet negativt i dag. Er det da vits i å teste mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen begynner å produsere hcg hvis egget blir befruktet. Det er dette som gir utslag på graviditetstestene. Det er ikke sikkert kroppen din har produsert nok til å gi utslag enda, så du kan fortsatt være gravid selv om testen er negativ :wink: Prøv igjen om et par dager hvis mensen ikke har dukket opp i mellomtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen begynner å produsere hcg hvis egget blir befruktet.

Kroppen begynner å produsere hcg når det befruktede egget fester seg til livmorveggen.

Etter den tid blir mengden av hcg gradvis større, til den etterhvert vil kunne gi utslag på en graviditetstest.

Det er ikke sikkert kroppen din har produsert nok til å gi utslag enda' date=' så du kan fortsatt være gravid selv om testen er negativ :wink: Prøv igjen om et par dager hvis mensen ikke har dukket opp i mellomtiden![/quote']

:Nikke: Kunne ikke blitt mer enig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Da var jeg ikke helt på jordet. Har trodd at "tanta" var på vei i 3 dager nå (har kjentes sånn ut, og det er sikkert det), men ikke noe "besøk". Så da ligger jeg unna øl og vin til maten på seminar i morgen i tilfelle ihvertfall. Sikkert ikke gravid, men det ville jo være dumt vissomattedersomatte. :) Hadde jo angra i ettertid da, så takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fast bruker

Jeg følte også at mensen var på vei i flere dager. Har lange og litt uregelmessige sykluser, så det har ikke vært helt greit å si når neste mens har vært forventet heller :roll: Til slutt tok jeg en test for å få "bekreftet" at jeg ikke var gravid så jeg slapp å lure sånn, men heller kunne slappe av og forberede meg på neste pp.

Og hva viste testen??? Jo, at jeg var gravid :-)

Mensmurringer er veldig vanlig når men er gravid, så det behøver ikke bety at det er mensen som er på vei.

Men ta en test på forventet mensdag, så er du sikker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar, men jammen dukka ikke tante teit opp på torsdag. Så da ble det ihvertfall øl til maten på seminar. :-?

Nå skal jeg finne novemberlisten og skrive meg opp der. Ikke noe stressa for det, kan ikke vente treff på første heller! Og så blir det jo MYE sengemoro i uke 45 regner jeg med! :P

På onsdag så hadde den ikke kommet ennå, så da drakk jeg ikke øl til maten. Det syntes folk var VELDIG ulikt meg, (pleier ikke si neitakk :sjarmor: ) så da løy jeg og sa jeg gikk på slutten av en antibiotika-kur. Men man kan jo ikke gjøre DET hver gang heller? Noen som har noen andre lure unnskyldninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morkaken skiller ut hormonet HcG, fra den dagen den er aktiv.

Den gravides verdinivå av HcG dobles hver dag i de tre første mnd av svangerskapet.

Derfor trenger en ikke å vente så lenge med test nummer to.

Dersom en av en eller annen grunn trenger å få stadfestet svangerskapet så tidlig som mulig kan en blodprøve påvis HcG allerede fra rundt fire til fem dager etter eggløsning, eller altså bare noen timer (i teorien) etter befruktningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...