Gjest Jon Are Skrevet 15. mars 2016 #61 Del Skrevet 15. mars 2016 Skjønner det er litt rart for deg trådstarter, men prøv å se på dette barnet som en berikelse. Prøv å få et godt forhold til det. Kanskje blir det et fint og godt forhold mellom dere. Med hilsen fra Jon Are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #62 Del Skrevet 15. mars 2016 12 minutter siden, Snurrepurre skrev: Dette blir litt irrelevant da han ikke har godt voksne barn.. Slett ikke, da hun kommenterer dette med fars alder og barnehage. Anonymkode: f4b41...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #63 Del Skrevet 15. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slett ikke, da hun kommenterer dette med fars alder og barnehage. Anonymkode: f4b41...437 Haha.. TS her. Jo vil del si din situasjon er rimelig annerledes. Og har ikke sagt noe om bhg. Men takk for svar Anonymkode: b353a...88d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #64 Del Skrevet 15. mars 2016 Vil vel si at det er BEDRE at han har voksne barn frafør, som burde slippe å føle på sjalusi. Mine stebarn på 7 og 10 vil føle på ubehaget hvis det kommer slike kommentarer i skole og bhg situasjoner, for de er så nære i alder. Du er så gammel at du burde gjøre det beste utav situasjonen, og verken føle på sjalusi eller la det påvirke forholdet deres Anonymkode: f406c...8be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #65 Del Skrevet 15. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha.. TS her. Jeg har nok vært ganske krass i denne tråden, men jeg synes ærlig talt at du skal prøve å se det positive i dette. Din far er sammen med et menneske og har det godt. Er ikke det det viktigste? Anonymkode: f4b41...437 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #66 Del Skrevet 15. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok vært ganske krass i denne tråden, men jeg synes ærlig talt at du skal prøve å se det positive i dette. Din far er sammen med et menneske og har det godt. Er ikke det det viktigste? Anonymkode: f4b41...437 Selvfølgelig og som du ser er det ikke deres forhold som er vanskelig, det viktigste for meg er at han er lykkelig. Det som er vanskelig er denne store forandringen. For meg å glede meg til å bli storebror til dette barnet, er faktisk en helt fremmed tanke. For all del når det først kommer så blir det sikkert veldig koselig og som en nevø/niese. MEN mitt forhold til min far er det som sliter. Det er i min omgangskrets ingen i samme situasjon og dermed få og prate med.. Anonymkode: b353a...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #67 Del Skrevet 15. mars 2016 Skjønner jo at det føles litt rart, hadde sikkert blitt litt sjokkert selv - mest fordi det hadde vært så uforventet. Men man må jo bare ta seg sammen og ønske sin far alt godt med den nye dama og babyen. Sannsynligvis blir det en berikelse for storfamilien, ikke noen katastrofe. Og i dag er det slett ikke uvanlig at folk blir foreldre i førtiårene, heller - så alderen er ikke noe argument her. Foreldre er også individer med egne liv og behov. Du er voksen og ute av redet, og din far må få organisere livet sitt slik han ønsker. Du kan ikke forvente at han skal føye seg etter hva du synes er rart og ikke, like lite som du bør føye deg etter hans synspunkter. Du er nesten 30, du er for gammel til å sutre over at pappa lever sitt eget liv. Du bør konsentrere deg om ditt eget, og heller verdsette den fine kontakten du forhåpentligvis har med ham. Anonymkode: 9c4c6...163 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 15. mars 2016 #68 Del Skrevet 15. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner heller ikke den problemstillingen, på mange områder er vel det nærliggende å tro at en godt voksen person er mye mer motivert og klar for oppgaven. Anonymkode: f86e6...026 Det må være mange svært unge i tråden. For disse er jo 50-åringer bortimot kisteferdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #69 Del Skrevet 15. mars 2016 22 timer siden, Snurrepurre skrev: Han er ikke for gammel til å få barn når han pusher 50?? Når ungen er 20 så er pappaen nesten 70, og når 30-åringen skal gifte seg så er pappa 80, om ikke han har dødd av alderdom da.. Nei, jeg skjønner TS godt, det å få søsken når man er i startgropen til å få barn selv er kjipt. Barna får en bestefar som er mer opptatt av sin nye baby enn barnebarna. Snakker av erfaring. Det er LOV å syntes dette er kjipt. Nå kan man ikke akkurat forvente at en 47 år gammel mann skal innrette og tilrettelegge resten av livet sitt etter hvordan han kan fungere mest aktivt som bestefar heller da, ærlig talt. Jeg har selv en fireåring og vet hvor herlig det er med besteforeldre som har masse tid og overskudd til å passe barnebarn, men jeg hadde aldri vært komfortabel med at de ga slipp på sine egne liv for å være såpass selvoppofrende besteforeldre. Hvis besteforeldre er på et sted i livet hvor de har ønske og mulighet til å være veldig tilstedeværende så er det flott (hvilket mine foreldre er, siden de er i 60-årene og pensjonister), men jeg har null problem med å skjønne at en 47-åring ikke er klar for at livet kretser rundt passing av barnebarn. TS har en ung far, og har sannsynligvis nytt godt av det i oppveksten: hun har sikkert hatt en moderne pappa med mye energi og overskudd. Prisen for det er naturligvis at pappaen fremdeles er relativt ung når hun selv er voksen, og at han fremdeles lever som en relativt ung person. Nå må han få lov til å kose seg med kjæreste og baby, uten å bli bebreidet for at han ikke sitter klar i ørelappstolen og venter på å få barnebarn i fanget. Anonymkode: 9c4c6...163 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #70 Del Skrevet 15. mars 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig og som du ser er det ikke deres forhold som er vanskelig, det viktigste for meg er at han er lykkelig. Det som er vanskelig er denne store forandringen. For meg å glede meg til å bli storebror til dette barnet, er faktisk en helt fremmed tanke. For all del når det først kommer så blir det sikkert veldig koselig og som en nevø/niese. MEN mitt forhold til min far er det som sliter. Det er i min omgangskrets ingen i samme situasjon og dermed få og prate med.. Anonymkode: b353a...88d Så du er mann, ts? Tror nok alle her har gått ut ifra at du er kvinne, av en eller annen grunn. Anonymkode: 50a39...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #71 Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg forstår rett og slett ikke problemet. Dette må da bare være hyggelig. Din far var stort sett bare barnet når han fikk deg, og 47 år er ingen alder. Gled deg til å bli store bror, det blir stas. Anonymkode: 52ec8...9dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #72 Del Skrevet 15. mars 2016 Gi det tid og så vender du deg til tanken Ts...! Kjente selv at jeg ble ganske overrasket når min MOR på 50 ville ha barn nr 5 med sin nye flamme. Ikke at jeg skjønte at 7 barn til sammen ikke var nok for dem, og at ikke 8 barnebarn var nok. Snakk med dem og fortell at du har vanskelig ved å svelge greia, men at du er villig til å prøve og at du vil oppføre deg pent i mellomtiden...! Anonymkode: d12b7...658 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #73 Del Skrevet 16. mars 2016 Den Monday, March 14, 2016 at 19.38, AnonymBruker skrev: Ikke lenge til termin ca 3 mnd igjen. Det er vanskelig å si hva jeg føler men veldig mye frustrasjon, sinne , jeg er veldig skuffet over uforsvarligheten i situasjonen. Jeg forstår det slik at dette ikke var planlagt. Han er ingen ung mann lenger, selv om hun er betraktelig yngre med 1 barn på 10 fra før. Vi har et greit forhold, ikke spesielt nære men heller ikke "uvenner" Lurer veldig på hvordan dette kommer til å påvirke han, meg og vært forhold Anonymkode: b353a...88d Det var vel ikke uforsvarlig når han var ca 17 å få barn? I dag er dette vanlig. Folk får to kull. De fleste skiller seg jo. Din far er ikke gammel. Skam deg Anonymkode: eb379...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 16. mars 2016 #74 Del Skrevet 16. mars 2016 Den 14.3.2016 at 21.22, AnonymBruker skrev: Ja, fordi mange av dem er griser som humper seg på mye mye yngre damer i fruktbarhet alders. Anonymkode: 735fc...71c Nå kan nå også kvinner få barn når de er over 40 år da. Hvorfor er de griser? For de er forelsket eller fordi du har satt en egen personlig aldersgrense på de du vil være med og andre ikke har satt den samme grensen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #75 Del Skrevet 16. mars 2016 5 timer siden, S00l skrev: Nå kan nå også kvinner få barn når de er over 40 år da. Hvorfor er de griser? For de er forelsket eller fordi du har satt en egen personlig aldersgrense på de du vil være med og andre ikke har satt den samme grensen? Min svigermor var godt over 40 da hun fikk min mann, hun er faktisk eldre enn bestemoren min, så det er ikke noe mytt at kvinner over 40 kan f barn, selv om det var mer sjelden t tidligere. Anonymkode: e8d56...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 16. mars 2016 #76 Del Skrevet 16. mars 2016 Ryddet for personangrep og avsporinger. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #77 Del Skrevet 16. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Min svigermor var godt over 40 da hun fikk min mann, hun er faktisk eldre enn bestemoren min, så det er ikke noe mytt at kvinner over 40 kan f barn, selv om det var mer sjelden t tidligere. Anonymkode: e8d56...f2a Mer sjelden tidligere? Hva snakker du om? Før fikk jo folk unger så lenge det gikk, prevensjon er en ganske ny oppfinnelse. Min oldemor hadde 28 års aldersforskjell på yngste og eldste barn.... Hun var 45 når hun fikk den siste. Anonymkode: 944bf...dbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #78 Del Skrevet 16. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer sjelden tidligere? Hva snakker du om? Før fikk jo folk unger så lenge det gikk, prevensjon er en ganske ny oppfinnelse. Min oldemor hadde 28 års aldersforskjell på yngste og eldste barn.... Hun var 45 når hun fikk den siste. Anonymkode: 944bf...dbb Mer sjelden som i at nå er det mange som får hjelp, før ble mange sterile før de var godt over 40. Anonymkode: e8d56...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #79 Del Skrevet 16. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mer sjelden som i at nå er det mange som får hjelp, før ble mange sterile før de var godt over 40. Anonymkode: e8d56...f2a ....hæ? Anonymkode: 944bf...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #80 Del Skrevet 16. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: ....hæ? Anonymkode: 944bf...dbb Hva var uklart? Anonymkode: e8d56...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå