Gå til innhold

Pappa får nytt barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs? Om du mener faren eventuelt gjør noe galt, så er ikke det barnet som er på vei sin feil.

Anonymkode: f86e6...026

Jeg mener ikke faren gjør noe galt, jeg mener at TS bestemmer selv hvor involvert hun skal være i det her søskenets liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han er snart 50.. 

Anonymkode: 2dad7...6b7

Det  er helt vanlig at menn på rundt 50 får barn

Anonymkode: e8d56...f2a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det ikke. Det er bestefaralder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, han må jo litt opp i alder for å veie opp for den han fikk da han var 17. Havner pent og pyntelig på gjennomsnittet nå da :ler:

Anonymkode: 77120...541

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Jeg fikk småsøsken da jeg var 22, og 25. Vi har aldri hatt søskenforhold slik som meg og min storesøster som er to år eldre enn meg, men vi har blitt mer som tanter. 

Jeg syns også det var litt rart i starten, men barn er jo bare en velsignelse, og hjertelig velkommen i familien. Hvorfor skal forholdet mellom deg og din far endres? Så sant du ikke blir sjalu storesøster ( noe du er litt vel gammel til), så kan du jo være en kjempe ressurs i ditt småsøskens liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flaut for ungen når pappa skal hente i barnehagen og alle tror det er bestefar. Så klart er barnet uskyldig og skal behandles med respekt, er ikke det jeg sier, men han gjør det vanskelig for flere enn seg selv her. 

Hvordan gjør han det vanskelig for TS? Jeg har barn i barnehage, og er 44, og de fleste er på min alder både der og på skolen. Blant fedrene tror jeg det er 50/50 over og under 40, og en tre/fire er over femti. Ingen barn er flaue over de. Noen barn har søsken i tyveårene, ingen barn er flaue over det heller, de henter også av og til. Jeg ville syntes mer synd på TS med en SÅ ung far som hun må ha hatt, enn en med en far på 47, det er mer vanlig i mitt miljø. Men i grunnen  er det ikke synd på noen av dem.

Gratulerer med søsken, ts, det blir sikkert stas! Er du litt sår for at dette søskenet ikke kom før, på din mors vegne eller hva er greia? Det blir jo veldig annerledes enn ett jevnaldrende helsøsken man har vokst opp med, men i verste fall har du fått en ny slektning. Det kan jo påvirke ditt forhold til din far i positiv retning? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi mange av dem er griser som humper seg på mye mye yngre damer i fruktbarhet alders.  

Anonymkode: 735fc...71c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du har sterke følelser ift dette, TS. Hadde ikke vært veldig begeistret selv, for å si det mildt. 

Men, når det er sagt så tror jeg du har mye å vinne ( og ingenting å tape) på å legge de følelsene til side og tenke på det nye barnet som et tantebarn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar :)

Ift. Sjalusi og misunnelse som mange nevner vil jeg bare få si at det er ihvertfall ikke noe jeg selv føler jeg er. I.det.hele.tatt. 

Som alle sikkert forstår er det alltid mye bak en historie som man ikke legger ut på nett. Grunnen til at jeg legger ut denne tråden er for å få innspill slik at jeg kanskje ser andre i samme situasjon eller får meninger som hjelper meg å skjønne dette... 

Jeg har heller ikke sagt noe om den stakkars ungen, og mener selvfølgelig ikke at h"n er skyld i dette! 

Anonymkode: b353a...88d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om TS får barn er det spesielt å ha en jevnaldrende onkel eller tante

Anonymkode: b958a...367

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faren min er rundt 50, det er ca like mange besteforeldre blant vennene hans som småbarnsforeldre. Det er til og med noen som er begge deler. Det er ikke noe galt med å være 50 og få barn. Skjønner at det er litt sært for TS, men ser ikke at det er noe galt i situasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, O.G. skrev:

Ingenting som tilsier du må ha kontakt med det nye søskenet.

Hallo? Hvordan kan dette være det nye søskenet sin feil og hvorfor tenker du at den lille skal straffes med å ikke ha kontakt med sin storebror ? Ærlig talt.. At det går ann...

Anonymkode: 055cb...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men han er snart 50.. 

Ja da, men han begynte ikke å produsere barn i sine aller første leveår heller da. Det er jo derfor det stod i løpet av 30 år. :rolleyes: 

Anonymkode: 0b33a...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om TS får barn er det spesielt å ha en jevnaldrende onkel eller tante

Anonymkode: b958a...367

Jeg kjenner til slike tilfeller. Men det er ikke så mye verre enn de av mine søskenbarn som er yngre enn mitt eget barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalen, selv om det skjer i blant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalen, selv om det skjer i blant. 

At det ikkje er normalen betyr ikkje at det ikkje er vanlig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det blir hyggelig :) uansett bedre å være far i førtiåra enn tenåra

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 og samboer 47. Vi har en sønn på 8 mnd. Vi storkoser oss sammen, og jeg er glad det var han jeg fikk barn med. Han har to på 7 og 10 frafør. De elsker lillebroren sin. De fleste jeg har møtt på 47 ser ikke gamlere ut enn maks 35, sålenge de er spreke og opptatt av å ta vare på seg selv. Så at barn i bhg vil tro han er bestefar er bare tull. De blir vant med hvem som er foreldrene til hvem, så er det foreldrenes oppgave å ikke spre frekkheter om det videre.

Anonymkode: f406c...8be

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 og samboer 47. Vi har en sønn på 8 mnd. Vi storkoser oss sammen, og jeg er glad det var han jeg fikk barn med. Han har to på 7 og 10 frafør. De elsker lillebroren sin. De fleste jeg har møtt på 47 ser ikke gamlere ut enn maks 35, sålenge de er spreke og opptatt av å ta vare på seg selv. Så at barn i bhg vil tro han er bestefar er bare tull. De blir vant med hvem som er foreldrene til hvem, så er det foreldrenes oppgave å ikke spre frekkheter om det videre.

Anonymkode: f406c...8be

Dette blir litt irrelevant da han ikke har godt voksne barn.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...