Gå til innhold

Uvel av smågodt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som blir det? Jeg blir skikkelig slapp og uggen om jeg spiser mer enn ca 10 biter. Gjelder ikke sjokoladebiter, haribo, tyrkisk peber-drops, potetgull og brus, men skumgodt, sure føtter, krokodiller og den slags. Jeg får ikke vondt i magen (selv om magen er følsom), men blir fryktelig slapp og uvel. Lurer på om det kan ha noe med e-stoffer og sånt å gjøre. Ugh. Kan spise litt da, men tror nesten det går en magisk grense ved 10 biter. Jeg har ikke problemer med blodsukkeret. Alt er som det skal være. 

Anonymkode: 7e1bb...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke helt problematikken i slike tilfeller. Er det ikke bare å la være å spise?:klo:

Anonymkode: 075dd...131

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir slapp av sukker. Samboer har diabetes 1 og sovner ofte når han har høyt blodsukker, vil tro at vi som ikke har diabetes reagerer litt på samme måte. Jeg har i hvert fall aldri forstått påstanden om at man blir hyper av sukker.

Anonymkode: d6140...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Kos deg med cirka ti biter :) Det skal mer til enn det for at jeg blir dårlig, men kjenner igjen den følelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir dårlig av det. Blir helt rar i kroppen, i hvert fall dersom jeg spiser det på tom mage. Men spiser det av og til uansett, da. Er jo godt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nok være lurt å gå over til potetgull etter den niende biten da. Mulig du er klar for mer godteri når posen er tom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sandie skrev:

Du er ikke alene ts.Elsker disse her: http://candyking.no/product/bringebaerlakris-skaller/

men blir nesten alltid uvel om jeg spiser mange av dem.Vil tro det er sukkersjokket som er årsaken.

Jeg blir også uvel av dem. De er en av verstingene ved siden av puter, sure ting og krokodiller. Blir ikke uvel av haribo sine vampyrer, men de er det visstnok bare naturlige stoffer i. Om det er sant da, men det står ihvertfall på posene.   

 

Til de som mener det bare er å la være å spise, klart det er det, men jeg lurte på om andre også blir uvel av å spise endel smågodt på en gang. Og jeg spiser ikke mye smågodt, velger heller potetgull og sjokolade når jeg skal ha noe, men jeg spiser smågodt en sjelden gang fordi jeg syns det er godt. Ikke ta 10 biter så bokstavelig heller, jeg teller ikke, 10 biter er et ca-tall. Altså ikke veldig mye, men ikke lite heller. Hovedsaken er at jeg blir rar og uvel av å spise ca den mengden, mens sjokolade kan jeg spise mye mer av uten å bli uvel. 

Anonymkode: 7e1bb...b53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flere som blir det? Jeg blir skikkelig slapp og uggen om jeg spiser mer enn ca 10 biter. Gjelder ikke sjokoladebiter, haribo, tyrkisk peber-drops, potetgull og brus, men skumgodt, sure føtter, krokodiller og den slags. Jeg får ikke vondt i magen (selv om magen er følsom), men blir fryktelig slapp og uvel. Lurer på om det kan ha noe med e-stoffer og sånt å gjøre. Ugh. Kan spise litt da, men tror nesten det går en magisk grense ved 10 biter. Jeg har ikke problemer med blodsukkeret. Alt er som det skal være. 

Anonymkode: 7e1bb...b53

Først går dere totalt og hodeløst berserk over billig godteri... for så å komme inn her å grine over at dere ble kvalme av 1,5 kg godis på noen få timer....

Ateist som jeg er... men GudHjælpeMeg!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg spiser ikke mye smågodt, velger heller potetgull og sjokolade når jeg skal ha noe, men jeg spiser smågodt en sjelden gang fordi jeg syns det er godt. Ikke ta 10 biter så bokstavelig heller, jeg teller ikke, 10 biter er et ca-tall. Altså ikke veldig mye, men ikke lite heller. Hovedsaken er at jeg blir rar og uvel av å spise ca den mengden, mens sjokolade kan jeg spise mye mer av uten å bli uvel. 

Anonymkode: 7e1bb...b53

Er det sånn at du ikke spiser smågodt så ofte? Da kan det jo være litt av grunnen til at du reagerer litt ekstra på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg synes ikke ca ti biter er "en del" smågodt, men det sier sikkert mer om meg :P Selv blir jeg dårlig dagen etter hvis jeg spiser mye sukker. Blir skikkelig slapp og i dårlig humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av smågodt jeg også, derfor holder jeg meg til potetgull 😎 Spiser innimellom noen få biter smågodt og så stopper det seg selv og jeg har kort og greit ikke lyst på mer. Er ikke spesielt glad i sjokolade heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Keiserensnyeklær skrev:

Er det sånn at du ikke spiser smågodt så ofte? Da kan det jo være litt av grunnen til at du reagerer litt ekstra på det.

Ja, mulig det er det. Kanskje det er de kunstige stoffene som gjør det. Sjokolade spiser jeg hver helg, men smågodt bare av og til. Man blir jo slapp av mye sukker uansett, men blir ikke uggen på samme måte av sjokolade.

Anonymkode: 7e1bb...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.3.2016 at 19.17, Jerry Lee skrev:

Først går dere totalt og hodeløst berserk over billig godteri... for så å komme inn her å grine over at dere ble kvalme av 1,5 kg godis på noen få timer....

Ateist som jeg er... men GudHjælpeMeg!!!

Hva slags godteri er det som er så tungt at ti biter veier 1,5 kilo?

Jeg kan spise ganske mye ren sjokolade uten å bli uggen men spiser jeg smågodt med masse forskjellige godiser i (skolekritt, heksehyl, salte godiser, gelegodiser o.l.) så slår magen seg vrang etter bare små porsjoner. Men nå skal det sies at jeg blir lett uggen i magen av mat også og driver nå og tester ut glutenfri mat. Overraskende mange typer smågodt har gluten i seg.

Anonymkode: 77489...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg spiser ikke denslags, så vet ikke om jeg hadde reagert slik. Du kan være allergisk mot noen av stoffene i godteribitene. Ville unngått det du reagerer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags godteri er det som er så tungt at ti biter veier 1,5 kilo?

Jeg kan spise ganske mye ren sjokolade uten å bli uggen men spiser jeg smågodt med masse forskjellige godiser i (skolekritt, heksehyl, salte godiser, gelegodiser o.l.) så slår magen seg vrang etter bare små porsjoner. Men nå skal det sies at jeg blir lett uggen i magen av mat også og driver nå og tester ut glutenfri mat. Overraskende mange typer smågodt har gluten i seg.

Anonymkode: 77489...7ef

Ja, vel. 

Men sutrer jo folk her over hvor ugne,  kvalme og  desslike de har blitt av for mye godterier....og det er de samme som hylte over seg av billig godt, og kjøpte kilovis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja, vel. 

Men sutrer jo folk her over hvor ugne,  kvalme og  desslike de har blitt av for mye godterier....og det er de samme som hylte over seg av billig godt, og kjøpte kilovis! 

Er ingen som sutrer. Jeg bare spurte OM det er flere som blir uvel av mye smågodt. Har ingenting med priskrigen å gjøre. Har faktisk ikke kjøpt noe smågodt under priskrigen jeg, men kjøpte litt på kino på lørdag til blodpris. Men må vel få lov å lage en tråd for det vel? 

Anonymkode: 7e1bb...b53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen som sutrer. Jeg bare spurte OM det er flere som blir uvel av mye smågodt. Har ingenting med priskrigen å gjøre. Har faktisk ikke kjøpt noe smågodt under priskrigen jeg, men kjøpte litt på kino på lørdag til blodpris. Men må vel få lov å lage en tråd for det vel? 

Anonymkode: 7e1bb...b53

Selvfølgelig. Men da må du også regne med svar som ikke passer deg, vet du. 

God dag, helg og påske ønskes deg. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...