AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Kom over en kjempebra blogg i dag! Derfor er 40 den beste alderen: - Jeg gidder ikke holde inn magen lenger, eller sitte med rett rygg så jeg ikke skal få valker. Who cares! Som yngre har jeg gått hele somre og trukket inn magen og kun pustet helt øverst i lungene. No more! - Jeg har både smør og majones på brødskiva. Min favoritt-brødfrokost: Først et lag smør, tre skiver fårepølse, sylteagurk og så en raus krusedull med majones på toppen. - Jeg driter i hengepupper, muffinsmage og cellulitter. Hallo! Kroppen min har båret frem to barn! Den har huset, næret, utviklet og ikke minst presset ut to nesten fire kilo store klumper. Fy fader for en bragd! - Jeg spiser opp restene etter barnas lørdagsgodt på en helt vanlig mandag, og bestiller brownie på kafe på en onsdag. Uten dårllig samvittighet. Sist men ikke minst så går jeg gjerne i joggebukse dagen lang og gidder ikke sminke meg når jeg ikke skal på jobb eller noe viktig. Jeg driter også en lang vei i mannens forventninger om sex. Når kvelden endelig kommer, og babyen endelig sover, vet jeg at jeg har fri i sånn ca. halvannen time før babyen våkner og er sulten igjen. Da er det ikke mannen jeg har mest lyst til å ha over deg den neste timen. Da vil jeg bare synke ned i den myke sofaen, dra et pledd over meg og se på en tv-serie. Hvis mannen blir innpåsliten så ber jeg ham gå og ta seg en runk. 40 er alderen for å slappe av og bare nyte livet, ikke bry seg om kroppspress og andres forventninger om at du skal være. Vær deg selv. Uten skam. Nyt 40-årene, kjære venner Anonymkode: e94a2...006
Boneli Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 kanskje linke til bloggen er en god idé? her, jeg kan gjøre det for deg: http://casakaos.blogg.no
annebanane Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 (endret) . Endret 20. august 2022 av Moonwalker 1
Gjest Castielz Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Alt det der er 1on1: How to get dumped. Hadde glatt gått fra ei dame som lot seg forfalle på en sånn måte, spesielt i en så "ung" alder. Stor forskjell på 40 og 60!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Er 40 om to år, og tror nok at man blir mer avslappet med alderen fordi man har mer erfaring og har skjønt hva som er viktig i livet. Men, at jeg skal slutte å bry meg om eget utseende og helse om to år håper jeg virkelig ikke skjer, ikke for andres del men for min egen og muligens min samboers del. Anonymkode: 5570a...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Det er en ting å akseptere egen kropp og personlighet, men å be en "innpåsliten mann" gå å ta seg en runk er jo nokså nedlatende og respektløst. Jeg skjønner det er skrevet med en spiss og festlig tone, men akkurat det er ikke festlig selv om det selvsagt er innafor å takke pent nei. Så har vel de færreste spedbarn i 40åra og sånn sett. Anonymkode: ec445...74d 1
herremann Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 jeg leser dette og tenker øyeblikkelig jeg hadde ønsket singellivet velkommen med åpne armer! 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 12 minutter siden, Castielz skrev: Alt det der er 1on1: How to get dumped. Hadde glatt gått fra ei dame som lot seg forfalle på en sånn måte, spesielt i en så "ung" alder. Stor forskjell på 40 og 60! Er ikke snakk om å "la seg forfalle" men om å drite i andres forventninger. Skal selvfølgelig ikke bare leve på smågodt og aldri gå tur. Anonymkode: e94a2...006 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en ting å akseptere egen kropp og personlighet, men å be en "innpåsliten mann" gå å ta seg en runk er jo nokså nedlatende og respektløst. Jeg skjønner det er skrevet med en spiss og festlig tone, men akkurat det er ikke festlig selv om det selvsagt er innafor å takke pent nei. Så har vel de færreste spedbarn i 40åra og sånn sett. Anonymkode: ec445...74d Sier det jo selvfølgelig på en penere måte enn det, men poenget er at man må innse at sexlysten går ned og at man ikke kan ha jevnlig sex som man hadde i 30-åra. Anonymkode: e94a2...006
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 Syns det er litt teit med alle ideer og ytringer om hva som er den beste alderen jeg. Det kommer da ikke an på alder,men hvordan en har det uansett hvor gammel en er? Og at kvinner på 40 er mer avslappet,vel. Vet om de som syns det er kritisk når linjer,rynker og "alderskiloene"kommer også! De stresser med hvordan kle seg,uten å virke for ungdommelige,uten å bli "kjerriger". Noen lurer faktisk på om de kan ha langt hår,og uten å sette det opp(ja,sant). Så,det er nok litt av hvert å ta stilling til i 40-årsalderen også. Syns alle aldre har sine fordeler og ulemper,men i bunn og grunn handler det om å leve her og nå. Uansett bør en jo gjøre det en føler er best for en selv. Innlegget av denne 40-åringen ga mer inntrykk av at hun ga faren,ble mer likegyldig. Enn avslappet,for å si det sånn. Jeg er 42,ha det fint jeg. Men jeg hadde det fint i midten av 20-årene også. Og både før og etter det :-)
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier det jo selvfølgelig på en penere måte enn det, men poenget er at man må innse at sexlysten går ned og at man ikke kan ha jevnlig sex som man hadde i 30-åra. Anonymkode: e94a2...006 Jaså,sexlysten går ned? :-))) Nei,det tror jeg ikke. Kanskje for noen,men tviler på at det er typisk gitt.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 35 minutter siden, Castielz skrev: Alt det der er 1on1: How to get dumped. Hadde glatt gått fra ei dame som lot seg forfalle på en sånn måte, spesielt i en så "ung" alder. Stor forskjell på 40 og 60! Helt enig! Det er så mange som har lyst på å rettferdiggjøre sine dårlige livs-valg ved å gjøre det om til en slags kamp for kvinnelig "selvstendighet". De fremmer ideer som at det er greit å spise usunt, det er greit å være overvektig, man skal ikke bry seg om noen andre enn seg selv, og lista fortsetter til det uendelige. Det fører bare til negative reaksjoner blant de rundt deg, og man ender opp alene, sutrende, med en boks is foran tv'en... Anonymkode: e67c1...28b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 8 minutter siden, Blomsterert skrev: Jaså,sexlysten går ned? :-))) Nei,det tror jeg ikke. Kanskje for noen,men tviler på at det er typisk gitt. Det er biologisk. Når østrogennivået synker, synker libdoen. Anonymkode: 86d00...585
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er biologisk. Når østrogennivået synker, synker libdoen. Anonymkode: 86d00...585 Ok,men det stemmer ikke med hverken meg eller veldig mange flere jeg kjenner altså: -) hva er feil da tro? :-)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 Nå er jeg 38 år, og ja jeg er mye mer fornøyd med kroppen min, og mer avslappet enn da jeg var 20 år. Men jeg er kåtere nå, enn da jeg var 20 år. Og jeg bruker kjole nesten daglig, ønsker ikke å forfalle. Det kan vente til jeg er 80 år, og faktisk ikke orker mer. Anonymkode: 386fa...dbb 2
Gjest Aye Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 Ser sjelden forfallende 40 åringer. Folk er flinke å passe på seg selv, men de er ikke hysteriske som yngre kvinner. Dessuten er 40 åringer jævlig gode i senga. Hadde aldri hatt så sterk orgasme før som den gangen ei knullevenn i 40 åra ga meg en herlig kveld/natt. Hun lærte meg hvordan andre skulle kunne gi meg like sterk orgasme. Så takket være henne så er sexlivet mitt blitt enda deiligere. Ei dame som aldri blir glemt! Så ja kan godt tenke meg at 40 år er den beste alderen Kan vel si 40-50!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 57 minutter siden, herremann skrev: jeg leser dette og tenker øyeblikkelig jeg hadde ønsket singellivet velkommen med åpne armer! Sett bort fra kroppsfasongen er det omtrent slik her, ja. Og deilig er det. Jeg blir syk av perfeksjonismen i samfunnet. Sjekk Insta! Alle de perfekte hjemmene folk viser fram der. Men det er nok bare glansbilder. En dag de hadde ryddet skikkelig for å ta bilder. Resten av tiden er det ikke perfekt. Slapp av og nyt livet. Anonymkode: e94a2...006
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg 38 år, og ja jeg er mye mer fornøyd med kroppen min, og mer avslappet enn da jeg var 20 år. Men jeg er kåtere nå, enn da jeg var 20 år. Og jeg bruker kjole nesten daglig, ønsker ikke å forfalle. Det kan vente til jeg er 80 år, og faktisk ikke orker mer. Anonymkode: 386fa...dbb Synes det blir veldig feil å kle seg i kjole når man er nesten 40. Anonymkode: e94a2...006
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 21 minutter siden, Aye skrev: Ser sjelden forfallende 40 åringer. Folk er flinke å passe på seg selv, men de er ikke hysteriske som yngre kvinner. Dessuten er 40 åringer jævlig gode i senga. Hadde aldri hatt så sterk orgasme før som den gangen ei knullevenn i 40 åra ga meg en herlig kveld/natt. Hun lærte meg hvordan andre skulle kunne gi meg like sterk orgasme. Så takket være henne så er sexlivet mitt blitt enda deiligere. Ei dame som aldri blir glemt! Så ja kan godt tenke meg at 40 år er den beste alderen Kan vel si 40-50! Røpe trikset? Anonymkode: e94a2...006
Gjest *kokos* Skrevet 14. mars 2016 #20 Skrevet 14. mars 2016 Jeg synes det virkelig helt idiotisk å slutte å bry seg om egen helse og velvære, bare fordi kroppens biologiske alder gjør det vanskeligere å holde vekta i sjakk og rynkene vekk. Jeg har igjen 11 år før jeg er 40, men jeg ser også fram til denne alderen. Ikke fordi jeg skal la meg selv forfalle, men fordi da har jeg større barn og forhåpentligvis en friere økonomi, som gjør at jeg står litt friere til å leve livet slik jeg vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå