Gå til innhold

Når bestemor tar med barnebarn til frisøren uten å spørre foreldrene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig det bare er jeg som overreagerer, men jeg har ei mor som er litt i overkant opptatt å styre alt og alle. I Ella skulle hun passe jena mi på 5 år, og når jeg kommer for å hente henne, har de vært hos frisøren. Det er ikke noen drastisk klipp, men panneluggen er helt kort blant annet. Jeg mener at hun burde ha spurt meg først, men føler at jeg kanskje lager little styr av ingenting om jeg tar det opp. Det hører med til historien at min mor legger seg litt vel mye bort i ting hun ikke har noe med, så kanskje dette bare var dråpen som fikk det til å renne over...

Anonymkode: 33699...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde gjerne spurt, men jeg hadde ikke laget noen stor sak av det, det vokser jo ut igjen. Men om din mor er litt påtrengende er det kanskje andre ting du bør snakke med henne om? Velg dine kamper med omhu.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg IKKE likt. Eneste som hadde vært ok hadde vært stussing av tupper.

Hvis hun ville ta henne med til frisøren kunne hun jo bare tatt en tlf eller sendt en sms til deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden bestemmer barna selv over sin egen hårsveis, så jeg hadde bare tenkt at det var koselig for barnet jeg. 

Anonymkode: af998...63d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min verden bestemmer barna selv over sin egen hårsveis, så jeg hadde bare tenkt at det var koselig for barnet jeg. 

Akkurat derfor ville jeg ikke likt at bestemor tok med ingen til frisøren, for da hadde det blitt det bestemor ville og ikke ungen,

Anonymkode: 0ac6b...daa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det bare er jeg som overreagerer, men jeg har ei mor som er litt i overkant opptatt å styre alt og alle. I Ella skulle hun passe jena mi på 5 år, og når jeg kommer for å hente henne, har de vært hos frisøren. Det er ikke noen drastisk klipp, men panneluggen er helt kort blant annet. Jeg mener at hun burde ha spurt meg først, men føler at jeg kanskje lager little styr av ingenting om jeg tar det opp. Det hører med til historien at min mor legger seg litt vel mye bort i ting hun ikke har noe med, så kanskje dette bare var dråpen som fikk det til å renne over...

Så flott tenker jeg. Husker når barna var små, så var de gjerne litt for langhåret og rufsete på håret. Litt dyrt til frisør, så det ble utsatt. Jeg tenker ofte på det, når jeg ser unger i dag. Hadde vært fint om bf tok de med til frisøren. 

Anonymkode: 10848...551

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jenta virkelig ønsket å klippe seg så ser jeg ikke problemet med at bestemor ordnet ut. En 5-åring vet som oftest hva de vil og ikke når det kommer til hårsveiser :)

Men jeg skal derimot innrømme jeg ble muggsur da bestemor til jentungen vår tok saksa i egne hender og fikset på frisyren... Hun var bare 3 år da, hadde bob-frisyre med lugg som var like lang som resten av håret. Nyklippet var hun og, og endelig var luggen der den skulle være (jentungen har en virvel i hårfestet i panna, så håret deler seg naturlig til ene siden, kan ikke ha pannelugg). Bestemoren klippet lugg hun. Verdens styggeste lugg som begynte helt bak i hårkronen! Det så seriøst ut som om jentungen hadde hjelm på seg. Skeivt og skakk var det også.. Skal sies at bestemoren så meget skyldbetinget ut da vi hentet henne og sa selv at det ble kanskje ikke så pent.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forventet å få et spørsmål om det var greit ,FØR noen tok med ungene mine til frisøren.. Uansett hvor hyggelig gesten måtte være...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik deg inn når moren din sover og skamklippe henne.  NEI det er  IKKE greit at hun gjorde dette uten å spørre...

Anonymkode: f4ccd...09e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat derfor ville jeg ikke likt at bestemor tok med ingen til frisøren, for da hadde det blitt det bestemor ville og ikke ungen,

Hvorfor i alle dager tror du det? En bestemor har vel også vett nok til å la barnet selv bestemme sin egen sveis?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke likt det i det hele tatt! Ikke uten å bli spurt først!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus så folk overreagerer... Det er HÅR! 

Anonymkode: 26431...45f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde ha spurt,men hun tenkte vel ikke på det.

jeg synes ikke det er noe big deal, og ville ikke ha tatt det opp-er som den ene sa her, velg dine kamper omhu.

Anonymkode: 6f588...ca6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestemor og bestefar til med meg til frisøren flere ganger når jeg var liten. JEG ville nemlig klippe meg, og overraske mor/far med ny sveis. Hvorfor bli sur over det? Hår vokser ut igjen :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig å slippe den utgiften da. Og så koselig at de gjorde det sammen :-) Jeg ville blitt glad - noe jeg også ble da min sønn kom hjem med kort lugg etter bytur med mormor :-). Det er en kamp når han vil ha "langt hår som Sabeltann", men ikke kan se noe gjennom håret :-)

Du kan jo gi beskjed om at du vil gjøre det selv neste gang, men det er vel ikke noe å krangle om. Det er jo bare hår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hadde ikke giddet å bry meg. Hår er hår - og bestemødre er bestemødre, på godt og vondt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ser det er ulike meninger om det...naturlig nok. Ja, det er bare hår, men jeg tror nokon reaksjon henger sammen med at jeg tror hennes tanke er at når hun mener håret skal klippes, så skal det klippes, for hun har rett og alle andre tar feil. Det er ikke det eneste hun legger seg bort i, som tidligere nevnt, så det handler nok mer om prinspippet enn om selve håret egentlig... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ser det er ulike meninger om det...naturlig nok. Ja, det er bare hår, men jeg tror nokon reaksjon henger sammen med at jeg tror hennes tanke er at når hun mener håret skal klippes, så skal det klippes, for hun har rett og alle andre tar feil. Det er ikke det eneste hun legger seg bort i, som tidligere nevnt, så det handler nok mer om prinspippet enn om selve håret egentlig... 

Jeg skjønner deg, Men Trust Me, ikke bli en jævla prinsipp ryter på hver minste ting.

Konsentrer deg heller om å ha ett god forhold til bestemor og lær deg å overse små tingene, hun kommer alltid til å være bestemor og kommer til å være i livet ditt i laang tid og tenk på the big picture-at du hever deg over moren din/svigermor for barnebarnet skyld.  Tenk hvor kjipt det blir for h"n hvis det går så langt at dere ikke kan være i samme rom.

Anonymkode: 6f588...ca6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...