Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det handler kanskje om at man tidligere da man drev med systematisk rasisme mot mennesker fra afrika eller med afrikansk opphav ble f.eks. en sammenlikning med aper brukt. Det er totalt historieløst og ignorant å komme med noe drit fra wikipedia som sier at halvaper er noe annet. Her er det tydelig en referanse til at de ikke er 100% mennesker, de er halvt aper fordi de er svarte, primitive, lite inteligente osv. Spekulasjoner i at de er genetisk nærmere aper fordi de er svarte. 

Dette er og et tydelig rasistisk utsagn hvis man ser hele innlegget.

Anonymkode: 34a02...b6e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Vox_populi skrev:

En kvinne som visstnok er programleder i NRK er blitt skjelt ut på nettet: "Din frekke motbydelige halvape". Ifølge VG er dette grovt rasistisk og og sjikanerende. Ja? Om noen kalte meg det samme, ville det samme gjelde meg, eller mener VG at hun (i motsetning til meg) ligner mye på en halvape, og derfor har grunn til å føle seg fornærmet?

For et åndssvakt innlegg. Om noe er rasistisk  avhenger vel kanskje aller mest av avsenders intensjon. I dette tilfellet er det den lavpannede karakteren ved navn Christian Rosland som var avsender. Det er samme personen som uttalte sin avsky mot han der tv2-reporteren med ord som  muslimjævel og innvandrer-drit, under Pegida marsjen i Oslo. 

At du gidder å kverulere på om dette er rasisme sier meg at du sannsynligvis er så lite intelligent at du kvalifiserer betegnelsen til halvape selv. 

Anonymkode: 7db74...e9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvalmt å lese dere som prøver å bagatellisere dette, kommentaren er rettet mot hudfargen hennes. Dere kan kverulere og Google halvaper så mye dere vil for å rettferdiggjøre, men det er direkte stygt og undergraver et problem

Anonymkode: 338a7...50f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Rasisme handler om hudfarg. For eksempel Hitler er en Nazist fordi han mener at hvite mennesker skal herske over verden. Men å kalled noen halvape er ikke rasistisk. Aper har ingenting med hudfarge å gjøre.

Endret av Sikkerhetsjenta
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et åndssvakt innlegg. Om noe er rasistisk  avhenger vel kanskje aller mest av avsenders intensjon. I dette tilfellet er det den lavpannede karakteren ved navn Christian Rosland som var avsender. Det er samme personen som uttalte sin avsky mot han der tv2-reporteren med ord som  muslimjævel og innvandrer-drit, under Pegida marsjen i Oslo. 

At du gidder å kverulere på om dette er rasisme sier meg at du sannsynligvis er så lite intelligent at du kvalifiserer betegnelsen til halvape selv. 

Anonymkode: 7db74...e9d

Fortsatt ikke rasistisk. Han angrep ideologien og ikke hudfargen. Å angripe islam/Muslimer er det samme som å angripe en ideologi. Han hvite gutten nevnte ikke hudfargen til reporteren en eneste gang. De angriper ideologien og ikke hudfarge til en person. Derfor er det ikke rasistisk. Rasisme handler om angrep på hudfarge. Å angripe en ideologi er ikke rasistisk i det hele tatt.

Muslimer og Islam er ikke en rase, men ideologi
Kristendommen er ikke en rase, men ideologi
Buddhismen er ikke en rase, men ideologi.

Svarte, hvite, og brune menneske er en rase. Dermed blir det rasistisk når man angriper hudfargen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

The-negro-as-one-of-the-monkeys.jpg

Skrevet (endret)
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kalle personer for ape betyr at vedkommende synes personen er primitiv. Det er Jævla nigger som var rasistisk. Å kalle folk for aper er bare et annet ord på at vedkommende er primitiv. Aper er jo primitive. Aper har mange farge de også. Svart, hvit og brun. Dersom du tror at alle aper er svarte så lever du i en veldig trangsynt verden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at denne hvite vs fargede krigen aldri kommer til å ta slutt.Og en del av det er jo selvsagt å si at andre grupper er aper osv. Du vet at det er mange folk i både India og Bangladesh som er akkurat like mørke som mørkeste personer i Afrika sant? Samtidig er det personer i Afrika i for eksmepel Afrikas Horn som er lysebrun. 

Anonymkode: f9574...9f3

Skrevet
Den 14.3.2016 at 10.38, Balian de Ibelin skrev:

Det er et vitenskapelig faktum at mennesker er aper det er ikke rasistisk og påpeke noe som er fakta det som er feil her er og kalle noen halvape siden vi er ikke halvaper vi er 100% aper og hører til det som kalles for menneskeaper sammen med Gorillaer, Sjimpanser, Gibboner og Orangutanger.  

Spar meg.

Ord skal forstås slik de brukes i dagens samfunn, alle skjønner egentlig dette, og Språkrådet har slått dette fast for de av dere som liker å dra frem ordenes opprinnelige betydning eller hvordan det brukes i Polen eller annen irrelevant argumentasjon for å bruke det som enhver lavpanna person med et snev av forståelse for språk og kultur skjønner er skjellsord.

Og siden folk er så opptatt av å kverulere ihjel ord i stedet for å bruke vanlig fornuft: lavpanna er et skjellsord som går på intelligensen deres, ikke på hvordan pannen deres ser ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cuntzilla skrev:

Spar meg.

Ord skal forstås slik de brukes i dagens samfunn, alle skjønner egentlig dette, og Språkrådet har slått dette fast for de av dere som liker å dra frem ordenes opprinnelige betydning eller hvordan det brukes i Polen eller annen irrelevant argumentasjon for å bruke det som enhver lavpanna person med et snev av forståelse for språk og kultur skjønner er skjellsord.

Og siden folk er så opptatt av å kverulere ihjel ord i stedet for å bruke vanlig fornuft: lavpanna er et skjellsord som går på intelligensen deres, ikke på hvordan pannen deres ser ut.

Selvsagt er det et skjellsord, det er det ingen som argumenterer mot. Det folk argumenterer mot er at det er et rasistisk skjellsord (selvsagt kun rasistisk om man sier det om svarte folk). "Jævla nigger" som han sa er et rasistisk skjellsord, men alle mennesker kommer fra apene, ikke kun de svarte, derfor er ikke halvape rasistisk i mine øyne.

Anonymkode: 1781d...463

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det et skjellsord, det er det ingen som argumenterer mot. Det folk argumenterer mot er at det er et rasistisk skjellsord (selvsagt kun rasistisk om man sier det om svarte folk). "Jævla nigger" som han sa er et rasistisk skjellsord, men alle mennesker kommer fra apene, ikke kun de svarte, derfor er ikke halvape rasistisk i mine øyne.

Her ser vi en\ei som forstår.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og ingen av dere skjønte at poenget med innlegget mitt var at jeg mente det var rasistisk?

Jeg har aldri skjønt greia med å spille dum for å kverulere, man setter jo bare seg selv i dårlig lys. 

Men OK, jeg kan idiotsikre innlegget mitt om dere begge absolutt mener dere har behov for dette: Ord skal forstås slik de brukes, her sikter jeg til bruken av ape som rasistisk slang som jo er tema for hele tråden, alle skjønner egentlig dette osv osv.  

Var det greit å forstå nå? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...