Gå til innhold

Dongeribuksehelvete!


Ephemera

Anbefalte innlegg

Kjenner til det! Finner meg stretch-jeans i vanlige butikker, det er ikke noe problem. Men vanlige dongeribukser uten stretch er umulig.. Blir gal av det.

Forleden hadde jeg en episode her om dagen hvor jeg ble rimelig irritert. Var med ei venninne inn på Only i Sandvika, og skulle se på bukser sammen med henne. De hadde et tilbudsbord der hvor buksene var kjempebillige. På lapp over bordet sto det at det var mest str 38 og Medium på buksene som lå på bordet. Mens venninna mi (som er str 38) og jeg (som er str 42/44) sto og kikka i kleshaugen, så kom en ekspeditrise bort til meg og sa; "unnskyld, men de buksene som ligger her er nesten bare i str 38 og M asså" :o Får jeg ikke lov å titte på buksene selv om de ikke passer meg?? Jeg kjente det kokte i meg, og så bare stygt på henne. Fikk meg ikke til å si noe, men fy flate for dårlig service å si noe sånt til kundene! Kan vel kikke på klærne selv om de ikke passer meg, vel!!

Vel, uansett - beklager å blande det inn i tråden din.. Men jeg har en link til en nettside hvor de har utrolig stilige jeans for litt større størrelser. Jeg har ikke prøvd å bestille derfra selv enda, men jeg har forferdelig lyst. Bukseprisene der ligger på ca. 300-400kr, altså vanlige norske priser på jeans.

Link: http://www.bandlu.com/catalog.asp?page=6

og

http://www.alight.com/cat-0040-jeans.html

Den siste linken har sykt kule jeans, men den første linken har også det.

Noen som vil gå sammen med meg og bestille så ikke tollen blir så dyr? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De hadde et tilbudsbord der hvor buksene var kjempebillige. På lapp over bordet sto det at det var mest str 38 og Medium på buksene som lå på bordet. Mens venninna mi (som er str 38) og jeg (som er str 42/44) sto og kikka i kleshaugen, så kom en ekspeditrise bort til meg og sa; "unnskyld, men de buksene som ligger her er nesten bare i str 38 og M asså" :o Får jeg ikke lov å titte på buksene selv om de ikke passer meg?? Jeg kjente det kokte i meg, og så bare stygt på henne. Fikk meg ikke til å si noe, men fy flate for dårlig service å si noe sånt til kundene! Kan vel kikke på klærne selv om de ikke passer meg, vel!!

Herregud så dårlig! Så hun virkelig det?

Vi har fått inn et lass med vareprøver, og alle de er i M/38, vi har blitt pusha veldig på at det er kun M og det er ingen vits i å prøve å få tak i noen andre størrelser for kundene, men man må da få lov til å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj - der var det mange fine jeans, ja :P !! Spesielt på den siste linken. Men jeg har ikke så mye greie på utenlandske størrelser (det bør jeg kanskje oppdatere meg på siden jeg skal til LA til sommeren)?? Og forstår jeg det riktig hvis lengden på buksene er bare 32 tommer? Eller hva betyr "inseam" eller hva det nå stod... :-) ? Tror uansett ikke jeg tør å bestille jeans over nettet.. det er liksom så mye som skal stemme... Men der har vi et tilbud :kul:

Jeg ble også sjokkert over oppførselen til hun ekspeditrisa på Only! Det kunne jo også hende at du hjalp venninna di å lete etter bukse!? Og uansett så må det jo være lov å se, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg ville aldri bestilt jeans på nett, rett og slett fordi det er umulig å forutsi hva slags størrelse som passer. Jeg kjøpte akkurat nye jeans, av en modell jeg har flere av i skapet, og måtte kjøpe en størrelse større enn de andre av samme, ellers hadde jeg ikke fått den på meg (og jeg har ikke lagt på meg, heller det motsatte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Masse fine jeans på de nettstedene men har bare et lite spørsmål.Hvordan vet man hvilken størrelse som tilsvarer " norske" størrelser? er det f. eksempel de samme som tyske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også slitt med ikke-få-rompa-inn-i-XL-problematikken.

MEN: har veldig gode erfaringer med å kjøpe jeans på JC og Carlings! Har utelukkende fått god hjelp på sånne butikker, særlig fra gutter som jobber der. På andre butikker som Vero Moda, HM, Neste Stopp, Lene V etc, hvor buksene er noen hundringser billigere, har jeg lidd meg gjennom mangt et prøverom og følt meg bælfeit når ikke engang STRETCH-bukser i størrelse XL er mulige å få igjen. (For ordens skyld: Jeg er 173 høy og veier ca 78 kilo.)

Til slutt endte det med at jeg spurte en ekspeditrise:

"unnskyld meg, men synes du jeg er så feit at jeg ikke burde få plass i størrelse XL?"

(Jeg vet at det ikke var hennes feil... Men jeg er faktisk velproporsjonert og helt normal, og synes det er sprøtt at jeg ikke får plass i en XL.)

Men på Carlings og JC har det ikke vært noe problem å finne bukser som passer - der har de godt utvalg i størrelser og fasonger. Gi dem en sjanse, Ephemera! Og lykke til - det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig overrasket da jeg prøvde bukser på carlings; Jeg kunne bruke 3 størrelser mindre i en av modellene der enn jeg vanligvis bruker i "billigere" butikker. Alle andre modeller kom jeg glatt inn i 2 størrelser mindre enn vanlig. Vet ikke om dette er "normalt" jeg, men anbefaler deg absolutt å prøve en av disse butikkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt to ettermiddager til å tråle butikker på jakt etter dongeribukse. Vet dere hva? Jeg kommer ikke inn i dem!! Jeg har noen kilo for mye' date=' men vil likevel si at jeg er ganske slank. Jeg er 180 cm høy og veier 84-85 kg. [/quote']

Da er vi nesten det samme høyde og vekt (180/90), og jeg har gitt opp helt. (Heldigvis reiser jeg til USA og da skal jeg finne dongeri!!) Var i går på Kvadrat og prøvde masse. Oasis har nye dongeribukse som var alreit men ikke til 700-, kr verdt altså. Snitten var litt rart men rumpa så bra ut! :-)

Noen gang har jeg lykkes hos Lindex.

Hva str. bruker du da i klær, vanvligvis? Bare lurer for jeg selv bruker str. 44. Men jeg er oppe i slanking nå og har begynte på treningsenteret så jeg håper snart å få "vanlige" bukser på meg og ikke trenger alltid å lete etter den største str. i vanlige butikker... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du må bare prøve mapp-bukser!! Jeg er kort og litt rund her og der, klarer ikke å komme inn i levis eller dielsel eller noen av de merkene.. Men i mapp bruker jeg kun 31 i livet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare prøve mapp-bukser!! Jeg er kort og litt rund her og der' date=' klarer ikke å komme inn i levis eller dielsel eller noen av de merkene.. Men i mapp bruker jeg kun 31 i livet :-)[/quote']

Mapp? Hmm... Hvor har de dem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problemet! Føler meg som en flodhest av og til. Jeg har vært på carlings og jc, og finner kanskje to bukser i str 32. Men så passer de ikke!! Jeg som alltid har brukt 32, og de passer fortsatt (de har vel gått ut da). Men så etter å ha vært innom diverse jeansbutikker finner jeg en bukse i str 33 i livet, og det er selvsagt en replay-bukse til 1200 kr. jeg syntes det var innmari dyr, men i mangel på noe bedre kjøpte jeg den. Og i dag angrer jeg, for etter å ha brukt den i to timer etter vask er den sltfor stor. Grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet ikke hvor de har mapp i oslo, men i kr.sand har de på bonny & clyde (tror jeg det heter... ), og så vet jeg om en butikk i arendal som har... men det hjalp kanskje ikke så mange.... skal sjekke litt jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva str. bruker du da i klær, vanvligvis? Bare lurer for jeg selv bruker str. 44. Men jeg er oppe i slanking nå og har begynte på treningsenteret så jeg håper snart å få "vanlige" bukser på meg og ikke trenger alltid å lete etter den største str. i vanlige butikker... :-?

Jeg går helt fint inn i str. 44 eller XL. Det er liksom bare dongeribukser som bruker å være problemet... :roll: Men nå har jeg funnet ihvertfall en fin og jeg har to fra før som er ganske fine... Så jeg har lagt det litt på is :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Litjmæ

Jeg slutta å bruke dongeribukser på videregående jeg, akkurat i den perioden da jeg først la på meg et par kilo pga styrketrening (lårene ble større slik at alle dongeribukser ble trange akkurat der) og deretter et par til pga p-piller :roll:

Orka rett og slett ikke å lete etter enda en større størrelse igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips bare: Kjøpte meg dongribukse på Voice of Europe for et par uker siden.

Er selv 165 høy og ca 80 kilo. God og rund over rumpa og tykke lår. Men slank i livet.

Der har de bukser fra S til XL og i forskjellige lengder.

Så jeg fant to dongribukser i min str og til min lengde. I tillegg så utvider de seg en halv str.

De sitter kjempefint og jeg virker fem seks kilo tynnere. Må tilogmed ha belte på...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en tur å sjekk, kanskje de har på norske mango også?

Mango sine klær er forholdsvis små i str, synes nå jeg da.. Mango er vel også et spansk merke?! (altså små i str).. Jeg har handlet litt på Mango, og når jeg skulle ha meg bukse ble det str 40, bruker vanligvis 38 på h&m...

Men Ephemera: du kan jo alltids ta en titt! Har hørt mye bra om buksene til Vero Moda og Voice Of Europe :) (som andre nevner i sine innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...