The Kitten Skrevet 13. mars 2016 #21 Skrevet 13. mars 2016 Det har jeg aldri tenkt over. Jeg kaster bosset nå søppelspannet er fullt.
Rosebud Skrevet 14. mars 2016 #22 Skrevet 14. mars 2016 Hver dag, flere ganger om dagen om vi hiver noe som lukter (eller raskt begynner å lukte). Jeg er supersensitiv for lukt! Skikkelig motbydelig venninne du har, hadde aldri klart å besøke henne...
Gjest NorthDakota Skrevet 14. mars 2016 #23 Skrevet 14. mars 2016 Matavfall: Hver 2-3 dag. Om jeg kaster noe med lukt hiver jeg det samme dag. Resteavfall: 1-2 ganger i uka. Plast samles i en boks før det settes i boden. Blir hentet en gang i måneden så vil ikke ha posen stående inne imens. Papp: Enten kjører vi det bort, brenner det i ovnene eller lager bål av det. Glass og metall: Ca annenhver måned. Det er direkte ekkelt å samle på søppla på den måten! Tenk om posene begynner å lekke osv, ødelegger gulvet! Har vært borti ei venninne som ikke tømte søppelspannet på badet ofte nok, sånn at bind og tamponger kunne ligge i mange måneder, så gratulerer, venninna di anser jeg som verre! Usj, hvordan klarer du å være på besøk?
Sølvrosen Skrevet 14. mars 2016 #24 Skrevet 14. mars 2016 Restavfallet kaster vi når det er fullt eller lukter. Siden vi sorterer blir det sjeldnere enn en gang i uka, men ikke snakk om at vi skulle latt det stå i en hel måned! Søpla på badet blir tatt sjeldent, kanskje annenhver måned, eller før vi får planlagt besøk. Det er stort sett bare hår , og en sjelden gang noen bomullspinner, så ingenting som lukter. Matavfallet tar vi dessverre veldig sjeldent. Siden matavfallet ikke blir sortert her i byen tar vi det med til svigers på andre siden av byen. Dette kan skje så sjeldent som hver tredje uke, så i mellomtiden må vi lagre det her. Vi bruker tette isbokser. Når boksen er full eller vi har lagt noe som lukter i boksen setter vi på lokket, for å stenge inne lukten. Hvis det er plass igjen i boksen må vi åpne lokket hver gang vi skal legge noe der. Når vi skal til svigers eller boksene er fulle frakter vi dem dit og tømmer og vasker boksene. Når vi kommer hjem settes boksene til tørk, før vi starter å fylle dem på nytt. Denne løsningen er ikke ideell, men siden vi bor i blokk er det den beste løsningen. Vi klarer ikke å ikke sortere matavfall, for den vanen er like inngrodd som det å vaske seg etter å ha vært på do.
Mammabamma Skrevet 14. mars 2016 #26 Skrevet 14. mars 2016 Jeg kaster hver dag og for å ikke få alt for dårlig samvittighet har jeg byttet ut plastposene med sånne miljøposer som går i oppløsning og lukter rart. Det er ikke nødvendig med hver dag men heller en gang for mye enn en for lite.
Minya Skrevet 15. mars 2016 #27 Skrevet 15. mars 2016 Restavfall: Et par-tre ganger i uka, evt når posen er full. Har vanlig butikkbæreposer som henger på en krok på veggen på kjøkkenet. Har ikke plass til søppelspann på kjøkkenet. Hentes annenhver uke sammen med matavfall. Hver uke om sommeren. Matavfall; Har ikke egen beholder for mat inne, så jeg kaster matavfallet så snart det er produsert. Hver dag, flere ganger om dagen om nødvendig. Lar man det stå inne lenge blir det både stank, fluer og potensielt mugg etter hvert. Papp og plast; Når posen er full. Har en tøybærepose til papp og store plastsekker til plast. Som regel klarer vi ikke å fylle plastsekken helt på en måned. Hentes hver fjerde uke. Glass og metall; Når posen er full. Har en liten pose hengende på en krok som jeg tar med ut og kaster i dunken når den er full. En gang i uka kanskje? Alt skylles godt før det legges oppi, så det er ikke noe lukt fra den. Venninna di er ekkel, TS.
Gjest Raindrops Skrevet 15. mars 2016 #28 Skrevet 15. mars 2016 Restavfall, som i bunn og grunn er matavfall og lignende, kastes i den store dunken annenhver dag eller hver tredje dag. Går ut med den samme dag om jeg har hevet noe jeg vet kommer til å lukte. Skjønner uansett ikke at noen vil lagre søppel i boden? Høres ganske motbydelig ut, og det er strengt tatt like enkelt å gå ut med det med det samme.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #29 Skrevet 15. mars 2016 Kaster både matavall og annen søppel ca. 4-6 ganger i uka. Liker ikke at det blir liggende og lukte. Anonymkode: 841f5...19e
Kristanna Skrevet 15. mars 2016 #30 Skrevet 15. mars 2016 Æsj, det høres ekkelt ut. Matavfallet går jeg ut med annenhver dag. Hver dag hvis det er noe oppi der som lukter vondt. Restavfallet går jeg ut med når det blir fullt. Som regel 2-3 dager i uka. Siden vi kildesorterer alt er det aldri noe lukt på det.
melatonin Skrevet 15. mars 2016 #32 Skrevet 15. mars 2016 Æsj... Denne venninne din virker litt slaskete. Vi kaster matavfall og restavfall ca 2.hver dag. Har vi spist fisk og kastet rester så går den I søpla samme dag. Om sommeren kaster vi kanskje oftere. Søppelukt er ille!!!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #33 Skrevet 16. mars 2016 Hjelpes! Jeg trodde jeg var lat, som ofte venter til bøtta blir stappfull, eller til det kan begynne å lukte litt. (Eller til noe har stått litt for lenge i kjøleskapet, alt ettersom hva som skjer først ... ) Men selv ikke på det mest sjuskete har det gått så langt hos meg. Ikke rart hun plages med insekter! Og hva med mus og rotter? Da vi skulle skifte el-anlegget for et års tid siden, oppdaget elektrikeren en mus som hadde blitt gjennomstekt da den bet gjennom ledningen til hovedinntaket ...! Apropos søppel, nå skal jeg ta en søppeltømmingsrunde! Anonymkode: 107c1...645
fresia Skrevet 17. mars 2016 #36 Skrevet 17. mars 2016 jeg går ut med søpla når posen er full. jeg kaster lite mat, men det går jeg ut med samme dag eller dagen derpå om det er noe som kan begynne å lukte..
Ragnar89 Skrevet 17. mars 2016 #37 Skrevet 17. mars 2016 Så fort det er fullt hiver jeg det selvsagt ut i dunken!
Jerry Lee Skrevet 17. mars 2016 #38 Skrevet 17. mars 2016 En sekk med rekeskall lar jeg henge i et par uker. 😉 Nei, altså...det avhenger jo av hva jeg kaster. Kaster som regel lite mat. Noe lukter fort mye, annet ikke i det det hele tatt. Men alt fra med en gang til to dager.
Simmis Skrevet 17. mars 2016 #39 Skrevet 17. mars 2016 Nå er vi 5 i husholdningen, så her kaster vi søppel 1-2 ggr pr dag. Hater søppel lukt.
Million Skrevet 17. mars 2016 #40 Skrevet 17. mars 2016 (endret) Vi tømmer søppelposen enten hver eller annenhver dag, da tas den med ut og kastes i den kommunale avfallsdunken ute, ikke sjeldnere enn det. Hvorfor i alle dager driver hun venninnen din og SPARER på søppelet sitt, ts? Det er det rareste jeg har hørt. Noe så uhygienisk og ekkelt. Ikke rart du ikke orker å være på besøk der, det må stinke noe aldeles forferdelig. Mat begynner å stinke allerede dagen etter at det er kastet, så hva stinker det ikke da hos henne, etter en måned i pose? Æsj. Hun bør skjerpe seg, det der er ikke mindre enn avskyelig og ekkelt. Endret 17. mars 2016 av Million
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå