Gå til innhold

Blir stalket. I går truet jeg med å drepe han og nå skal han anmelde meg :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du kan ikke drive å slenge ut i hytt og pine at du skal drepe noen.Du vet aldri hvordan folk kan reagere, eller om de har blitt truet før osv.Jeg har blitt truet slik på livet jeg også en gang, jeg fikk alvorlige ettervirkninger med enda verre depresjon og posttraumatisk stress syndrom.Greit han skal ikke plage deg, men du skulle gått til politiet om du følte deg så plaget, ikke drive å true med drap til han som plager deg.

Anonymkode: 51b7f...fa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert

Slapp av!! Dette var en konflikt hvor du mistet besinnelsen. Politiet vil ikke gjøre annet enn å høyst avhøre deg. Ro ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer ingen vei med anmeldelse, hva mener  du ? det er alvorlig å true noen !

Men det må som regel vitner eller bevis til for å finne noen skyldig. Her har man trolig kun bevis for at en samtale har funnet sted, og om han skal velge å anmelde TS så må han regne med at det kommer ut informasjon eller beskyldninger om at han har stalket TS, og det tar han nok ikke sjansen på, med mindre han er stokk dum.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer ingen vei med anmeldelse, hva mener  du ? det er alvorlig å true noen !

1) Fordi det kan ikke bevises

2) Fordi det må være en reell trussel. Å slenge ut av seg at jeg skal drepe deg når man er sint er ikke en trussel som vil bli prioritert å etterforskes hos politiet. Spesielt om det er slik at anmelder faktisk stalker og driver den andre personen til vanvidd. Og uansett: Punkt 1.

Anonymkode: a1f0e...b36

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke drive å slenge ut i hytt og pine at du skal drepe noen.Du vet aldri hvordan folk kan reagere, eller om de har blitt truet før osv.Jeg har blitt truet slik på livet jeg også en gang, jeg fikk alvorlige ettervirkninger med enda verre depresjon og posttraumatisk stress syndrom.Greit han skal ikke plage deg, men du skulle gått til politiet om du følte deg så plaget, ikke drive å true med drap til han som plager deg.

Kødder du eller? Om det er er slik at han faktisk trakasserer og stalker henne så er det fullstendig tilgivelig at hun hadde en utblåsning. Latterlig å bare se "jeg skal drepe deg" isolert, du må jo se på foranledningen. Hadde for eksempel noen voldtatt min datter og jeg hadde kommet inn når det skjedde så hadde jeg glatt funnet på å si "jeg skal drepe deg" uten at jeg faktisk hadde gjort det, eller at voldtektsmannen faktisk behøvde å frykte for sitt liv. Det er jo stalkeren her som har overtaket. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å anmeld han for trakkasering og slutt å sett ut drapstrusler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
45 minutter siden, Blomsterert skrev:

Slapp av!! Dette var en konflikt hvor du mistet besinnelsen. Politiet vil ikke gjøre annet enn å høyst avhøre deg. Ro ned.

Du kan ikke komme å påstå at hun mistet besinnelsen, hun var full, det er det hun har sagt.Om han amelder henne, så gjør han det riktige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke komme å påstå at hun mistet besinnelsen, hun var full, det er det hun har sagt.Om han amelder henne, så gjør han det riktige

Har du bare lest deler av det hun har skrevet?

Anonymkode: bf6a3...2e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du eller? Om det er er slik at han faktisk trakasserer og stalker henne så er det fullstendig tilgivelig at hun hadde en utblåsning. Latterlig å bare se "jeg skal drepe deg" isolert, du må jo se på foranledningen. Hadde for eksempel noen voldtatt min datter og jeg hadde kommet inn når det skjedde så hadde jeg glatt funnet på å si "jeg skal drepe deg" uten at jeg faktisk hadde gjort det, eller at voldtektsmannen faktisk behøvde å frykte for sitt liv. Det er jo stalkeren her som har overtaket. 

Virkelig? . Er virkelig på trynet at TS truet med å drepe fyren.  Å si til en åpenbart forstyrret mann "jeg skal drepe deg", er idiotisk. Han er ustabil gærning ;men hvorfor har hun svart, kommunisert med han om dette har vært virkelig ille?.

Det dummeste å gjøre er jo å svare!+så å true å drepe? . Jeg har selv vært I ekstremt truende situasjoner og det siste jeg ville sagt da  et "jeg skal drepe  deg".

Håper alt roer seg.

Anonymkode: a75a3...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke og det er ulovlig å true noen med drap.Det  er ikke tilgivelig,det kan fremkalle alvorlig frykt.Slike utblåsninger er helddigvis lov å straffe.Krekar truet solberg og  han fikk  fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke å blokkere. Han skifter stadig nummer 

Anonymkode: ff752...01c

Om detter er tilfellet så er det du som må anmelde hann.  Hva er det du venter på ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dette blir dratt helt ut av proporsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? . Er virkelig på trynet at TS truet med å drepe fyren.  Å si til en åpenbart forstyrret mann "jeg skal drepe deg", er idiotisk. Han er ustabil gærning ;men hvorfor har hun svart, kommunisert med han om dette har vært virkelig ille?.

Det dummeste å gjøre er jo å svare!+så å true å drepe? . Jeg har selv vært I ekstremt truende situasjoner og det siste jeg ville sagt da  et "jeg skal drepe  deg".

Håper alt roer seg.

Anonymkode: a75a3...324

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke og det er ulovlig å true noen med drap.Det  er ikke tilgivelig,det kan fremkalle alvorlig frykt.Slike utblåsninger er helddigvis lov å straffe.Krekar truet solberg og  han fikk  fengsel.

Så du sammenligner Krekar og denne saken?

Hva med den alvorlige frykten TS føler fordi hun blir stalket da? Jeg er glad for at ingen av dere to jobber i rettssystemet for dere skjønner jo åpenbart ikke at hver enkelt sak må vurderes hver for seg og at utsagnene må ses sammen med konteksten. Det er jo hele kjernen. Og hva dere nå enn følte har ingenting å si i denne saken. Hver enkelt situasjon og sak må vurderes individuelt. Ser dere ikke at det er stalkeren som har "the upper hand"?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han anmelder deg og du blir kalt inn til avhør, så forteller du hele historien, og at redselen og frustrasjonen har bygd seg opp til du tilslutt sprakk i fylla og slengte det ut. Innrøm at du sa det, for om du er ærlig så får de mer tiltro til det du sier. Uansett så tviler jeg på at han kommer til å anmelde deg, for da kommer han selv i trøbbel. Hvis jeg har forstått deg riktig, så tror jeg du har mer bevismateriale enn ham. Var det han eller du som ringte? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, super-s skrev:

Om han anmelder deg og du blir kalt inn til avhør, så forteller du hele historien, og at redselen og frustrasjonen har bygd seg opp til du tilslutt sprakk i fylla og slengte det ut. Innrøm at du sa det, for om du er ærlig så får de mer tiltro til det du sier. Uansett så tviler jeg på at han kommer til å anmelde deg, for da kommer han selv i trøbbel. Hvis jeg har forstått deg riktig, så tror jeg du har mer bevismateriale enn ham. Var det han eller du som ringte? 

Han

Anonymkode: ff752...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke å være redd. Dette går bra for din del. Det er han som har gjort noe ulovlig. Er det noen du kan prate med irl og som kan støtte deg? Det er veldig viktig at du finner støtte og allierte nå hos personer i din omgangskrets.

Anonymkode: 8cc98...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS.  Har du en voksen person du stoler på? Fortell denne personen alt du har skrevet her. Ikke går rundt å bær på det alene.

Denne fyren får versegod bare anmelde deg. Da tropper du opp med skjermdump og utskrift over alle gangene han har ringt deg og tatt kontakt. Så sier du ifra at det er han som ikke lar deg være ifred. Så er det han som får ett problem, ikke du. Hadde det ikke vært for at han hørtes syk i hodet ut, kunne du hilst han og sakt det til han også.

Det smarteste du kan gjøre er å dele dette med noen du stolerpå. Dette gjelder om du er ung eller gammel, så du har ett vitne om alt går rett vest. 

Hver smart å pass godt på deg selv, ved å ta forhåndsregler. Jeg mener ikke at du skal bli paranoid, men se Ann hvordan situasjonen eskalerer og legg en slagplan utifra det.

Føler med deg, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du sammenligner Krekar og denne saken?

Hva med den alvorlige frykten TS føler fordi hun blir stalket da? Jeg er glad for at ingen av dere to jobber i rettssystemet for dere skjønner jo åpenbart ikke at hver enkelt sak må vurderes hver for seg og at utsagnene må ses sammen med konteksten. Det er jo hele kjernen. Og hva dere nå enn følte har ingenting å si i denne saken. Hver enkelt situasjon og sak må vurderes individuelt. Ser dere ikke at det er stalkeren som har "the upper hand"?

Ja hvis hun synes at den var så alvorlig, så hadde hun kanskje anmeldt før da ! Jeg er glad DU ikke jobber i rettssystemet ! tror du ikke det er alvorlig å true noen ? tror du ikke det fremkaller frykt å høre at noen vil drepe deg ? har du noen gang fått trusler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å være redd. Dette går bra for din del. Det er han som har gjort noe ulovlig. Er det noen du kan prate med irl og som kan støtte deg? Det er veldig viktig at du finner støtte og allierte nå hos personer i din omgangskrets.

Anonymkode: 8cc98...07f

Veldig dumt å si, klart, hun har også sagt noe alvorlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, super-s skrev:

Slengte ut ? hva om krekar hadde sagt til Solberg at : nei det bare slengte han ut til statsministeren, han var litt sint.Nei verden fungerer ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...