Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye veide du da du ble gravid? Og hvor mye fikk du opp totalt? Var du kvalm i staten, og gikk først ned i vekt? Hvordan var vektnedgangen etter graviditeten? 

Vet at alle graviditeter er forskjellige, så interessant å høre andres erfaring :) 

Anonymkode: 9b7df...952

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

12+/÷ kilo opp er innen for "normalen". 

Anonymkode: c192e...05b

AnonymBruker
Skrevet

Var 74kg da jeg ble gravid. kastet opp nesten gjennom hele svangerskapet, så gikk ned 4kg i begynnelen... Men på slutten beit kiloene seg på og ble totalt 84kg 😳 Jeg er 178cm. I begynnelsen svettet jeg mye om natten og ammer fremdeles kiloene vekk. Nå veier jeg 67kg. Hadde det ikke vært for ammingen hadde jeg nok slitt med kiloene enda.

Anonymkode: 23360...ca3

Skrevet

Gikk fra 63 til 75, deretter ned til 52 etter en fire måneders tid. Nå når jr fyller to er jeg tilbake på 62-63

AnonymBruker
Skrevet

Veide 90 kg, kastet opp hele graviditen. Veide 76 kg før fødsel og 73 2 uker etter.

Anonymkode: 038e2...80a

Skrevet

Jeg veide 55 før og 71 på det meste. 

Ble gravid i jula så hadde i tillegg lagt på meg noen julekilo. :ler: Pleier å ligge på 52 kg. 

Skrevet

Ved første svangerskap veide jeg 62 kg når jeg ble gravid, 82 på siste kontroll før fødsel. Ved andre svangerskap veide jeg 87kg da jeg bla gravid. Da hadde jeg fortsatt kiloene fra første svangerskap + litt ekstra   (ble gravid 6mnd etter fødsel).  Veide 92 på kontroll dagen Før termin. Jeg var veldig kvalm I starten, og gikk ned til 80kg, men når jeg begynte å spise normalt gikk jeg opp igjen. Veier 79kg nå, fem mnd etter fødsel. Er glad jeg er på vei ned. Har Vært overvektig alt for lenge! (Er bare 160cm høy)

AnonymBruker
Skrevet

Veide 64 kg i uke 12 og 80 uka jeg fødte. Amminga tok på, og jeg veide bare 60 kg da babyen var 10 mnd. Slutta å amme da og er tilbake på 62 nå (baby ett år). Jeg kasta ikke opp en eneste gang og trente mye, trente faktisk bare et par dager før jeg fødte.

Anonymkode: e4c53...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Veide 76 før graviditeten. Gikk opp 2 kg de første ukene fordi jeg var kvalm og "måtte" spise hele tiden. Er i uke 30 nå, og veier 89 kg nå 😖 Håper virkelig at vektoppgangen vil stagnere litt snart..

Anonymkode: aa3cf...bf1

Skrevet

Veide 55 før svangerskapet. Fikk 15 kg under svangerskapet som ble borte bare noen dager etter fødsel. Men la på meg 4 kg etter hvert. Så nå nesten 3 måneder etter fødsel veier jeg 59kg. :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Veide 70 når jeg ble gravid. Veier 97 nå noen dager før termin. Var aldri noe kvalm osv, hatt ekstremt med matlyst hele svangerskapet...:-/ håper kiloene forsvinner fort. Men har ikke helt troa ass,tror jeg må jobbe hardt!

Anonymkode: ac589...546

• Hjerte 1
Gjest Runforit
Skrevet

Lå på nedre del av bmi. Gikk opp 12 kg. 6 av dem kom på de første 10-12 ukene. Alt forsvant med en gang baby poppet ut(utenom 2 kg med ammefett som jeg bevisst jobbet hardt med å behold så lenge som mulig).

4 mnd senere så var jeg tilbake til "før" vekten og nå 7 mnd senere er vekten noe lavere enn før svangerskapet. 

Skrevet

Med første var jeg 50kg da jeg ble gravid, er 172 høy, og gikk opp 29 (!!!) kg. Selv om jeg spiste sunt og var aktiv. Hadde utrolig mye vann i kroppen, gikk f.eks opp 4kg de siste 5 dagene før fødsel (og da spiste jeg nesten ingenting pga jeg hadde ikke plass i magen). 14kg forsvant de 4 dagene på føden, og resten forsvant jevnt og trøtt helt av seg selv. Ammet og gikk mye på tur. 6mnd etter var jeg ca 60kg (50kg var undervektig, så ikke ei ønskelig vekt).

Med nr 2 var jeg 60kg da jeg ble gravid og gikk opp 12 kg, altså til 72kg. Men var bare 7.5mnd på vei da hun kom til verden i hui og hast, så ville nok gått opp mere hadde jeg gått tiden ut. Raste ned i vekt etter denne fødselen, ammet, gikk mye tur og hadde generelt en krevende baby. Var på det tynneste 48kg, men det har heldigvis stabilisert seg opp til en normal vektklasse. 

AnonymBruker
Skrevet

65-98 kilo.. Altså VEIDE 65, VEIER 98. Dette pga veldig mye vann i kroppen og alt med barnet selvfølgelig. Jeg er over termin.

Anonymkode: 8832b...9ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide 76 kg. i uke 12, vet ikke hvor mye jeg veide før jeg ble gravid. Endte opp på 89 kg. da Mini ble født. 

Jeg vet ikke hvor mye jeg har tatt av etter fødselen, da jeg ikke veier meg hjemme, men de gamle buksene passer igjen. 

Anonymkode: 6ef06...a5a

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Veide 53. Sluttet å veie meg da jeg bikket 25 kg +.

Fem uker siden fødsel i dag og 15 kilo igjen til startvekt.

Endret av Sobril
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

65-98 kilo.. Altså VEIDE 65, VEIER 98. Dette pga veldig mye vann i kroppen og alt med barnet selvfølgelig. Jeg er over termin.

Anonymkode: 8832b...9ee

Huff. Det hørtes ikke greit ut. Håper du snart føder og at mye forsvinner raskt! Lykke til:)

Anonymkode: d170c...e68

Skrevet

Jeg har hatt ca samme startvekt ved alle svangerskap og lagt på meg mellom 10 (denne gangen) og 14 (med tvillingene) kilo. Har rast ned i vekt etter svangerskapene, men har i løpet av en to-årsperiode etter fødsel jobbet meg opp til matchvekt igjen.

Skrevet

Første gang gikk jeg opp 30 kg. og ned 40. Andre gang opp 40 kg. og ned 45.  Startvekt var hhv. 65 og 70 kg. Vekten var tilbake etter 9 mndr. med amming og maaaange timer med trilleturer :-)

Hadde "morgenkvalme" døgnet rundt i ca. 5 mndr.

Skrevet

Veide 58 og endte på 67,5 ☺ alt og litt mer vekk på ei lita uke. Holdt seg stabilt siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...