sol87 Skrevet 16. mars 2016 #101 Del Skrevet 16. mars 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende du siterer vil ikke forstå, han er konsekvent i mot straff/konsekvenser og mener at mishandlere/ranere/mordere/voldtktsmenn/konemishandlere heller bør forstås og snakkes med. Så gjør de det helt sikkert ikke en gang til. Dette er ikke en spekulasjon, men noe han selv har skrevet i utallige tråder som er opprettet av fortvilte mennesker som blir slått/voldtatt/mishandlet osv osv. Waco: Det er ikke vårt ansvar som naboer å leke barnevern eller politi. Det er ikke vårt ansvarsområde og ikke noe vi hverken er utdannet til eller har hjemmel til å utøve. Er du virkelig så naiv at du tror det vil hjelpe barn som blir slått at naboen banker på døra og sier: "Hør nå her, jeg har observert at du grisebanker ungene dine. Tror du at du vennligst kan slutte med det? Hvis du fortsetter så vil ungene dine få vondt vet du. Jeg forstår at du er sinna og føler for å slå. Stakkars deg". Okå da svarer naboen, jeg var ikke klar over at det var galt, så jeg skal slutte med det. Happy Ending. Anonymkode: 49587...83c Jada, jeg vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra76 Skrevet 16. mars 2016 #102 Del Skrevet 16. mars 2016 6 timer siden, John_Felipe skrev: Nå har jeg ik lest hva alle har skrevet men kontakt politiet og barnevernet MED EN GANG! Barna vil for alltid og evig være takknemlig for at du blandet inn og sa fra! Veldig kort historie om meg: Jeg fikk så mye juling da jeg var liten, jeg så mine søsken og min biologiske "mor" få juling av "pappa". Noen ganger kunne jeg ik bevege meg, ofte ble jeg kastet ut i de kaldeste vinter dagene etter en runde. I alderen 8-15 måtte jeg ofte bryte inn i skoler for varme og et sted å sove. Dagen etter måtte jeg alltid snike meg hjem og håpet på å ik bli oppdaga. Hver eneste dag var en frykt å av gjøre no feil el si no feil og få gjennomgå. Det var aldri et spørsmål om det skulle skje? Men når det skulle skje. Slike kommentarer var vanlig av min egen "mor": "jeg håper en bil kræsjer deg neste gang du er ute så jeg slipper å ta meg av deg". "noen ganger skulle jeg håpa at du ik våknet når du sov" Jeg hadde 4 tanter og 3 onkler, alle visste hva som skjedde i hjemmet og var flere ganger tilstede. Ingen av dem sa fra! INGEN! Det føles som jeg har overlevd en krig og blitt et så mye bedre og sterkere menneske idag. Idag er min familie mine søsken og mine nærmeste venner Alle disse som kalte seg familien min, tanter,onkler,min biologiske mor og far er ik en del av livet mitt lenger! Så vær så snill og gjør alt i din makt for at politiet eller barnevernet skal ta fra disse dårlig foreldrene barna og gi dem et tryggere hjem. Jeg selv vet at jeg hadde vært utrolig takknemlig om noen gjorde det for meg <3 Har du sett denne kommentaren?http://www.vl.no/meninger/kommentar/fars-h%C3%A5nd-1.692011 Håper den kan være til hjelp, du er dessverre ikke alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #103 Del Skrevet 16. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv navnet "politi" viser hvor tett det er knyttet opp til politikk. "Politi" kommer fra gresk og er en gresk organisasjon med formål å gjennomføre politiske vedtak i byer. Anonymkode: 4d1a3...f20 Nei, det kommer fra "politeia" som betyr borger, som igjen stammer fra "polis" som betyr by. Anonymkode: 7fe06...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 16. mars 2016 #104 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) hvor viktig er opprinnelsen til ordet politi i en sak der barn får julig igjen? Så bra BV er koble inn TS, men som en annen skrev - hver gang du/dere hører eller ser merker osv så si fra til noen, ikke tenk at du har gjort ditt nå- ting tar ofte tid, utredning skal gjøres, det skal være møter osv som igjen gir tid til nye overgrep osv osv så ved å melde fra hver eneste gang kan dere i allefall si dere prøvde alt dere kunne Endret 16. mars 2016 av Carrot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 16. mars 2016 #105 Del Skrevet 16. mars 2016 Jeg synes det er så vanskelig å forstå at man oppretter en tråd på KG fremfor å ringe politiet.. Dumhet er farlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #106 Del Skrevet 16. mars 2016 12 timer siden, John_Felipe skrev: Nå har jeg ik lest hva alle har skrevet men kontakt politiet og barnevernet MED EN GANG! Barna vil for alltid og evig være takknemlig for at du blandet inn og sa fra! Veldig kort historie om meg: Jeg fikk så mye juling da jeg var liten, jeg så mine søsken og min biologiske "mor" få juling av "pappa". Noen ganger kunne jeg ik bevege meg, ofte ble jeg kastet ut i de kaldeste vinter dagene etter en runde. I alderen 8-15 måtte jeg ofte bryte inn i skoler for varme og et sted å sove. Dagen etter måtte jeg alltid snike meg hjem og håpet på å ik bli oppdaga. Hver eneste dag var en frykt å av gjøre no feil el si no feil og få gjennomgå. Det var aldri et spørsmål om det skulle skje? Men når det skulle skje. Slike kommentarer var vanlig av min egen "mor": "jeg håper en bil kræsjer deg neste gang du er ute så jeg slipper å ta meg av deg". "noen ganger skulle jeg håpa at du ik våknet når du sov" Jeg hadde 4 tanter og 3 onkler, alle visste hva som skjedde i hjemmet og var flere ganger tilstede. Ingen av dem sa fra! INGEN! Det føles som jeg har overlevd en krig og blitt et så mye bedre og sterkere menneske idag. Idag er min familie mine søsken og mine nærmeste venner Alle disse som kalte seg familien min, tanter,onkler,min biologiske mor og far er ik en del av livet mitt lenger! Så vær så snill og gjør alt i din makt for at politiet eller barnevernet skal ta fra disse dårlig foreldrene barna og gi dem et tryggere hjem. Jeg selv vet at jeg hadde vært utrolig takknemlig om noen gjorde det for meg <3 Får så utrolig vondt av å lese dette. Stakkars deg- jeg selv hadde ikke verdens beste barndom, hadde en far som var en skikkelig sint alkoholiker som elsket å skrike og utsatte moren og oss barna for mental vold. Slittet i mange år som voksen for å komme over det. Håper du har det fint nå..... Anonymkode: 78e55...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #107 Del Skrevet 16. mars 2016 3 timer siden, MapleSirup skrev: Jeg synes det er så vanskelig å forstå at man oppretter en tråd på KG fremfor å ringe politiet.. Dumhet er farlig. Det er ikke lett å vite hva man skal gjøre - men ja, i dette tilfelle ville jeg ha kontaktet bv med engang. Men hvis det er et valg mellom å IKKE tør å melde fra deg og skrive på KG, får råd og faktisk MELDE FRA så er dette bra da. Anonymkode: 78e55...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #108 Del Skrevet 16. mars 2016 3 timer siden, MapleSirup skrev: Jeg synes det er så vanskelig å forstå at man oppretter en tråd på KG fremfor å ringe politiet.. Dumhet er farlig. Vel, det er bedre å spørre på kg og ta råd om å varsle til følge, enn å gjøre ingenting fordi man er usikker på hva som kan gjøres... Anonymkode: 8ca94...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 16. mars 2016 #109 Del Skrevet 16. mars 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lett å vite hva man skal gjøre - men ja, i dette tilfelle ville jeg ha kontaktet bv med engang. Men hvis det er et valg mellom å IKKE tør å melde fra deg og skrive på KG, får råd og faktisk MELDE FRA så er dette bra da. Anonymkode: 78e55...5a5 Man skal ringe politiet når bråket pågår. BV skal man ringe ved mistanke. Jo, det er lett å vite hva man skal gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 16. mars 2016 #110 Del Skrevet 16. mars 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er bedre å spørre på kg og ta råd om å varsle til følge, enn å gjøre ingenting fordi man er usikker på hva som kan gjøres... Anonymkode: 8ca94...853 Det er bedre enn ingenting, men uhyre spesielt at man lurer likevel. Jeg påstår at normalt trygge, intelligente mennesker ikke trenger å spørre om råd når de hører barn blir slått/jaget hjemme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 16. mars 2016 #111 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Flott at du ringte BV, men jeg ville virkelig ringt politiet for å fått fortgang i sakene! Disse barna må ha det helt forferdelig nevnte BV noe om hvor fort de følger opp saken? Endret 16. mars 2016 av lille_fiol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #112 Del Skrevet 16. mars 2016 Den 14.3.2016 at 19.22, AnonymBruker skrev: Voksne mennekser kan også være forsvarsløse også , så jeg håper at folk kontakter politiet hvis det er noen som blir misshandlet uansett hvilken alder og kjønn de er. Ingen fortjenner å bli misshandlet-men alle fortjenner hjlep. Spesielt barn. Anonymkode: ebea6...b5e Jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke skal kontakte politiet hvis voksne generelt blir mishandlet. Jeg mener at disse barna har ca ingen mulighet til å forsvare seg eller skaffe seg selv hjelp. Men TS har mange muligheter til å forsvare seg, dersom naboen av en eller annen grunn skulle mistenke at hun står bak meldingen og bli sint på henne. Derfor bør man melde fra, selv om man kanskje er litt redd. Godt å lese at du meldte fra, TS! Anonymkode: 5b8c5...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #113 Del Skrevet 16. mars 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå sendt inn en bekymringsmelding til barnevernet og fortalt hva jeg og samboer har vært vitne til. Jeg har ikke hørt noe mer som kan tyde på mishandling da jeg jobber veldig mye, men hva som skjer når jeg ikke er hjemme vet jeg ikke. Barna er i barnehagealder, men er alltid hjemme da moren er hjemmeværende. Jeg ser at flere oppfordrer meg til å snakke med naboene, men jeg har ingen tro på at det kommer til å hjelpe da naboene kommer fra en kultur der fysisk avstraffing av barn blir ansett som normalt. Dessuten virker ikke mannen helt god og jeg har ingen ønske om å skulle provosere han. Vi har heller ikke råd til å flytte herfra med det første heller. -TS Anonymkode: a71c3...49e Hvilket land er de fra ts? Bare lurer siden du blander inn kultur Anonymkode: b4500...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #114 Del Skrevet 16. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket land er de fra ts? Bare lurer siden du blander inn kultur Anonymkode: b4500...b49 Fra midtøsten en plass. Vet ikke land. Anonymkode: a71c3...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå