waco Skrevet 15. mars 2016 #61 Del Skrevet 15. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan gjøre noe så magisk som å fjerne barna fra foreldrene/mishandlerne. Voila->barna blir ikke slått mere. Simsalabim. Anonymkode: 49587...83c Det er akkurat det du kan fortelle naboen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. mars 2016 #62 Del Skrevet 15. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan gjøre noe så magisk som å fjerne barna fra foreldrene/mishandlerne. Voila->barna blir ikke slått mere. Simsalabim. Anonymkode: 49587...83c Men det er ikke det at du ønsker å forhindre foreldrene i og slå barna, du ønsker heller å separere og adskille foreldre og barn. Og ja, - da forstår jeg hvorfor du heller vil melde fra til barnevernsvakten i stedet for å konfrontere selv. Det tok litt tid før jeg skjønte motivet deres, men nå gjør jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 15. mars 2016 #63 Del Skrevet 15. mars 2016 Ring 112 dersom det skjer igjen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 15. mars 2016 #64 Del Skrevet 15. mars 2016 17 minutter siden, waco skrev: Men barnevernet kan trylle? De er magiske? Hvis en barnevernansatt kommer da forsvinner alle problemene i familien, - er det sånn å forstå¨? Hvorfor mener du at en barnevernsansatt kan forhindre foreldre å slå sine barn, men ikke deg selv? Fortell nå, nå er jeg jammen spent på disse magiske barnevernsfolka og alle deres kunstner og tryllerier! De kan ta barna ut av hjemmet hvis mishandlingen er alvorlig. De har kompetanse til å vurdere dette. Hvis veiledning kan fungere, har de kompetanse til å gi dette. Det har ikke jeg, eller du. Her handler det ikke om at alle problemer skal forsvinne. Når bedritne folk blir foreldre, har de allerede ødelagt mye for barna. Barnevernets rolle er å begrense skadene og gi ungene mulighet til å vokse opp uten mishandling og omsorgssvikt. I denne saken høres det veldig alvorlig ut, og da kan personlig innblanding føre til at barna blir slått mer. Jeg forstår ikke hvorfor det er så innmari vanskelig å forstå. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 15. mars 2016 #65 Del Skrevet 15. mars 2016 (endret) Kan ikke engang skjønne hvordan du kan lure på hva du skal gjøre. Kontakt barnevernet evt. politi så fort som mulig, stakkars barn! Evt. kan du legge en lapp i postkassen deres hvor du anonymt forteller at du vet at de skader barna og at hvis de ikke slutter kommer du til å kontakte barnevern eller politi. Endret 15. mars 2016 av The Lost Dreamer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. mars 2016 #66 Del Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, sol87 skrev: De kan ta barna ut av hjemmet hvis mishandlingen er alvorlig. De har kompetanse til å vurdere dette. Hvis veiledning kan fungere, har de kompetanse til å gi dette. Det har ikke jeg, eller du. Her handler det ikke om at alle problemer skal forsvinne. Når bedritne folk blir foreldre, har de allerede ødelagt mye for barna. Barnevernets rolle er å begrense skadene og gi ungene mulighet til å vokse opp uten mishandling og omsorgssvikt. I denne saken høres det veldig alvorlig ut, og da kan personlig innblanding føre til at barna blir slått mer. Jeg forstår ikke hvorfor det er så innmari vanskelig å forstå. Så bra å høre at du har gode og fine erfaringer med barnevernet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 15. mars 2016 #67 Del Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, waco skrev: Så bra å høre at du har gode og fine erfaringer med barnevernet da. Ja, det er bra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #68 Del Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, sol87 skrev: De kan ta barna ut av hjemmet hvis mishandlingen er alvorlig. De har kompetanse til å vurdere dette. Hvis veiledning kan fungere, har de kompetanse til å gi dette. Det har ikke jeg, eller du. Her handler det ikke om at alle problemer skal forsvinne. Når bedritne folk blir foreldre, har de allerede ødelagt mye for barna. Barnevernets rolle er å begrense skadene og gi ungene mulighet til å vokse opp uten mishandling og omsorgssvikt. I denne saken høres det veldig alvorlig ut, og da kan personlig innblanding føre til at barna blir slått mer. Jeg forstår ikke hvorfor det er så innmari vanskelig å forstå. Vedkommende du siterer vil ikke forstå, han er konsekvent i mot straff/konsekvenser og mener at mishandlere/ranere/mordere/voldtktsmenn/konemishandlere heller bør forstås og snakkes med. Så gjør de det helt sikkert ikke en gang til. Dette er ikke en spekulasjon, men noe han selv har skrevet i utallige tråder som er opprettet av fortvilte mennesker som blir slått/voldtatt/mishandlet osv osv. Waco: Det er ikke vårt ansvar som naboer å leke barnevern eller politi. Det er ikke vårt ansvarsområde og ikke noe vi hverken er utdannet til eller har hjemmel til å utøve. Er du virkelig så naiv at du tror det vil hjelpe barn som blir slått at naboen banker på døra og sier: "Hør nå her, jeg har observert at du grisebanker ungene dine. Tror du at du vennligst kan slutte med det? Hvis du fortsetter så vil ungene dine få vondt vet du. Jeg forstår at du er sinna og føler for å slå. Stakkars deg". Okå da svarer naboen, jeg var ikke klar over at det var galt, så jeg skal slutte med det. Happy Ending. Anonymkode: 49587...83c 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. mars 2016 #69 Del Skrevet 15. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende du siterer vil ikke forstå, han er konsekvent i mot straff/konsekvenser og mener at mishandlere/ranere/mordere/voldtktsmenn/konemishandlere heller bør forstås og snakkes med. Så gjør de det helt sikkert ikke en gang til. Dette er ikke en spekulasjon, men noe han selv har skrevet i utallige tråder som er opprettet av fortvilte mennesker som blir slått/voldtatt/mishandlet osv osv. Waco: Det er ikke vårt ansvar som naboer å leke barnevern eller politi. Det er ikke vårt ansvarsområde og ikke noe vi hverken er utdannet til eller har hjemmel til å utøve. Er du virkelig så naiv at du tror det vil hjelpe barn som blir slått at naboen banker på døra og sier: "Hør nå her, jeg har observert at du grisebanker ungene dine. Tror du at du vennligst kan slutte med det? Hvis du fortsetter så vil ungene dine få vondt vet du. Jeg forstår at du er sinna og føler for å slå. Stakkars deg". Okå da svarer naboen, jeg var ikke klar over at det var galt, så jeg skal slutte med det. Happy Ending. Anonymkode: 49587...83c Du kan si til naboen; "jeg kontakter barnevernet om jeg hører mer skriking fra dere". Men jeg skjønner jo heller dere som vil anonymt melde fra i stedet. Da får dere heller gjøre det, - værsegod og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 15. mars 2016 #70 Del Skrevet 15. mars 2016 5 minutter siden, waco skrev: Du kan si til naboen; "jeg kontakter barnevernet om jeg hører mer skriking fra dere". Men jeg skjønner jo heller dere som vil anonymt melde fra i stedet. Da får dere heller gjøre det, - værsegod og lykke til. Det er alltid en fordel å blande inn de riktige instansene (politi og barnevernet) ved mistanke om vold i hjemmet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 15. mars 2016 #71 Del Skrevet 15. mars 2016 15 minutter siden, waco skrev: Du kan si til naboen; "jeg kontakter barnevernet om jeg hører mer skriking fra dere". Då skjer ein av to ting: Naboen flyttar til ein annan stad, der han kan fortsette barneoppdragelsen sin i fred. Eller han slår berre når barna ikkje blir høyrt. Sjølvsagt vil han fyrst forklare at det slett ikkje er som du trur, og deretter vil han i nokre dagar klare å halde seg på matta. Så blir han provosert eller lei/sliten/full igjen, og så er det i gang igjen. Waco, du burde halde munn. Det er flaut å lese det du skriv, rart at du ikkje ser det sjølv. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #72 Del Skrevet 15. mars 2016 22 minutter siden, waco skrev: Så bra å høre at du har gode og fine erfaringer med barnevernet da. Hva tror du er så lurt med å kontakte naboen da? At de på magisk vis slutter å slå ungene siden man sa i fra? Det fører vel heller til at det blir verre for ungene.. Når det gjelder noe så alvorlig som vold kan barnevernet ta barna med seg akkutt og plassere de i beredskapshjem. Og JA, det er helt greit å skille barn fra foreldre som slår! Anonymkode: e13ea...6b7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #73 Del Skrevet 15. mars 2016 24 minutter siden, waco skrev: Du kan si til naboen; "jeg kontakter barnevernet om jeg hører mer skriking fra dere". Men jeg skjønner jo heller dere som vil anonymt melde fra i stedet. Da får dere heller gjøre det, - værsegod og lykke til. Anonymkode: ea32e...644 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #74 Del Skrevet 15. mars 2016 33 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Kan ikke engang skjønne hvordan du kan lure på hva du skal gjøre. Kontakt barnevernet evt. politi så fort som mulig, stakkars barn! Evt. kan du legge en lapp i postkassen deres hvor du anonymt forteller at du vet at de skader barna og at hvis de ikke slutter kommer du til å kontakte barnevern eller politi. Det siste skal hun ikke gjøre. Da vil de bare mishandle barna i det "stille". De skal ikke ha beskjed fra folk som melder fra til bv og politi. Hilsen en som har meldt fra for noen år tilbake Anonymkode: c7163...f80 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 15. mars 2016 #75 Del Skrevet 15. mars 2016 49 minutter siden, waco skrev: Er dette her din erfaring eller er dette her noe du fant på nå? Det har jeg ingen erfaring med og det er heller ikke noe jeg har funnet på. Det er dette barnevernet selv sier, antageligvis fordi de har erfaring med dette. 42 minutter siden, waco skrev: Det er akkurat det du kan fortelle naboen! Hvordan hjelper det? 40 minutter siden, waco skrev: Men det er ikke det at du ønsker å forhindre foreldrene i og slå barna, du ønsker heller å separere og adskille foreldre og barn. Og ja, - da forstår jeg hvorfor du heller vil melde fra til barnevernsvakten i stedet for å konfrontere selv. Det tok litt tid før jeg skjønte motivet deres, men nå gjør jeg det. Dette sier jeg ikke for å være slem, men du bør logge deg av kvinneguiden og oppsøke hjelp. Ja, selvfølgelig vil folk skille foreldre dra barna når barna blir slått. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #76 Del Skrevet 15. mars 2016 Som flere andre skriver: ved mistanke om vold, skal man melde RETT TIL POLITIET. De tar bestemmelsen om hva som skal skje videre, og kobler inn barnevernet om det er nødvendig i en sak. I dette tilfellet hadde jeg meldt til begge instanser. Anonymkode: 56751...7d5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. mars 2016 #77 Del Skrevet 15. mars 2016 En onkel av meg ble slått av faren sin. Da faren fikk beskjed om han bli anmeldt til barnevernet og politi dersom han fortsetter å slå sluttet han å slå. Ja jeg vet det høres ut som overtro og eventyr, men det er en historie fra virkeligheten. Min erfaring er at det er bedre å si ifra selv. Om dere har andre erfaringer så værsegod for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #78 Del Skrevet 15. mars 2016 6 minutter siden, waco skrev: En onkel av meg ble slått av faren sin. Da faren fikk beskjed om han bli anmeldt til barnevernet og politi dersom han fortsetter å slå sluttet han å slå. Ja jeg vet det høres ut som overtro og eventyr, men det er en historie fra virkeligheten. Min erfaring er at det er bedre å si ifra selv. Om dere har andre erfaringer så værsegod for meg. Og det var en historie. Du kan ikke basere alle andres erfaringer på en historie. Det er ikke uten grunn at barnevernet anbefaler å ikke si ifra. Jeg er barnehagelærer og vi får ikke lov til å informere foreldre ved mistanke om overgrep eller vold. Det skal meldes f direkte til politi og barnevern Anonymkode: 76162...9b6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 15. mars 2016 #79 Del Skrevet 15. mars 2016 1 time siden, waco skrev: Du kan si til naboen; "jeg kontakter barnevernet om jeg hører mer skriking fra dere". Og hva godt hjelper det bortsett fra at ungene trues om de lager lyd? Har du overhode noen erfaring med vold i nære relasjoner? Lest om det? Sett om det på tv eller? I dagens opplyste tidsalder så forventet jeg liksom at alle visste hvordan man skal forholde seg til slikt, man spør ikke i diskusjonsforum - man lurer ikke, man oppsøker ikke den som utover volden - man går til politiet, til helsestasjonen, skolen, barnevernet - det er egentlig veldig enkelt, ansvaret for å si ifra er større enn noe annet. At naboen ikke virker "helt god i hodet" er liksom en bagatell.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #80 Del Skrevet 15. mars 2016 3 minutter siden, waco skrev: En onkel av meg ble slått av faren sin. Da faren fikk beskjed om han bli anmeldt til barnevernet og politi dersom han fortsetter å slå sluttet han å slå. Ja jeg vet det høres ut som overtro og eventyr, men det er en historie fra virkeligheten. Min erfaring er at det er bedre å si ifra selv. Om dere har andre erfaringer så værsegod for meg. Hvis det var faren til onkelen din som slo så var vel dette også tilbake i tid. Før var det jo også mer akseptert med mer "fysisk oppdragelse" og større uvitenhet rundt dette. I dag vet alle at det er galt å slå barn, samt effekten dette har på barn. Vil tro at tilfellet du her beskriver bunner litt mer i uvitenhet, og å si ifra vil også derfor ha en bedre effekt. Anonymkode: 7fe06...cef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå