AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg har nettopp flyttet inn i en gammel bygård og det er dermed ganske lytt imellom veggene. Det hele begynte med at min samboer hadde hørt naboen bruke fysisk avstraffelse mot barna sine da han var alene hjemme. Han hørte tydelig slag og barn som hylgråt. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre da han fortalte meg dette, men det var bare ubehagelig å tenke på. Nå har jeg også vært vitne til å høre slag, denging, noe som blir kasta mot veggene samt barn som skriker og gråter som om de holdt på å dø. Jeg opplever dette som svært ubehagelig å være vitne til og tenker på hva de stakkars barna må gjennomgå. Hva burde jeg gjøre med dette? Vi har ikke bodd her lenge, og vil heller ikke konfrontere naboen med dette. Anonymkode: a71c3...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 13. mars 2016 #2 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Jeg ville kontaktet barnevernet eller politiet. Endret 13. mars 2016 av urenluren 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Del Skrevet 13. mars 2016 Ring på døren, og spør hva som foregår. Eventuell tilkalle politi. Anonymkode: 4bc91...545 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 13. mars 2016 #4 Del Skrevet 13. mars 2016 Eg ville kontakta politiet etter den første gangen. Dåkke er faktisk vitne til barnemishandling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 13. mars 2016 #5 Del Skrevet 13. mars 2016 Kontakt barnevernet nå og ring politiet med en gang hvis du opplever dette igjen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Del Skrevet 13. mars 2016 Har lyst til å kontakte noen, men vil ikke oppgi min egen kontaktinformasjon da naboene seriøst ikke virker gode i hodet. Vil ikke at de skal komme med hevnaksjon i ettertid. Er det noen steder man kan melde i fra om dette og forbli anonym? Anonymkode: a71c3...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mars 2016 #7 Del Skrevet 13. mars 2016 4 minutter siden, urenluren skrev: Jeg ville kontaktet barnevernet eller politiet. Men ikke naboen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mars 2016 #8 Del Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, Fireproof skrev: Eg ville kontakta politiet etter den første gangen. Dåkke er faktisk vitne til barnemishandling! Men ikke naboen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mars 2016 #9 Del Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, peppermyntete skrev: Kontakt barnevernet nå og ring politiet med en gang hvis du opplever dette igjen. Men ikke naboen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 13. mars 2016 #10 Del Skrevet 13. mars 2016 Et øyeblikk siden, waco skrev: Men ikke naboen? Hæ? Det er naboen som mishandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Del Skrevet 13. mars 2016 Ut ifra det du beskriver her så er det ikke snakk om fysisk avstraffelse men regelrett misbruk. Som medborgere er vi faktisk pliktig, etter lov, til å melde ifra hvis vi er vitner til noe sånt. Håper for barnas del at du finner styrken du trenger til å melde ifra. Anonymkode: 6b32f...435 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 13. mars 2016 #12 Del Skrevet 13. mars 2016 Et øyeblikk siden, waco skrev: Men ikke naboen? Nei, ikke naboen. Dette er ikke noe TS burde legge seg opp i. Hva vil det hjelpe? Dersom de mishandler barna et det lite sannsynlig at den nyinnflyttede naboen kommer til å få en slutt på dette. De vil tvilsomt ta det seriøst nok, og det hele kan bli ganske ubehagelig. Det beste er å la erfarne med mer autoritet ta seg av dette. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #13 Del Skrevet 13. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ut ifra det du beskriver her så er det ikke snakk om fysisk avstraffelse men regelrett misbruk. Som medborgere er vi faktisk pliktig, etter lov, til å melde ifra hvis vi er vitner til noe sånt. Håper for barnas del at du finner styrken du trenger til å melde ifra. Anonymkode: 6b32f...435 Som jeg skrev tidligere vil jeg gjerne melde i fra, men som anonym. Da naboene ikke virker stabile ønsker jeg ikke at de skal kunne spore anmeldelsen tilbake på oss. Anonymkode: a71c3...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eskort Skrevet 13. mars 2016 #14 Del Skrevet 13. mars 2016 Du ringer selvføgelig barnevern nå med en gang. De vil sørge for at politi blir innblandet dersom dette viser seg å stemme. Vær så snill å ikke vent på "en neste gang", ungene trenger ikke mer juling for at bv skal ha bevis. Ikke kontakt naboen selv med mindre du MÅ blande deg inn i en akutt situasjon for å hjelpe ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #15 Del Skrevet 13. mars 2016 Ring politiet. Du er anonym. Det samme er du hos barnevernet. Anonymkode: 4bc0a...4a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 13. mars 2016 #16 Del Skrevet 13. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lyst til å kontakte noen, men vil ikke oppgi min egen kontaktinformasjon da naboene seriøst ikke virker gode i hodet. Vil ikke at de skal komme med hevnaksjon i ettertid. Er det noen steder man kan melde i fra om dette og forbli anonym? Anonymkode: a71c3...49e Kontakter du politiet kan du si at du ikke ønsker at det skal komme ut at det er du som har varslet. De trenger aldri vite at det er deg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 13. mars 2016 #17 Del Skrevet 13. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp flyttet inn i en gammel bygård og det er dermed ganske lytt imellom veggene. Det hele begynte med at min samboer hadde hørt naboen bruke fysisk avstraffelse mot barna sine da han var alene hjemme. Han hørte tydelig slag og barn som hylgråt. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre da han fortalte meg dette, men det var bare ubehagelig å tenke på. Nå har jeg også vært vitne til å høre slag, denging, noe som blir kasta mot veggene samt barn som skriker og gråter som om de holdt på å dø. Jeg opplever dette som svært ubehagelig å være vitne til og tenker på hva de stakkars barna må gjennomgå. Hva burde jeg gjøre med dette? Vi har ikke bodd her lenge, og vil heller ikke konfrontere naboen med dette. Anonymkode: a71c3...49e Du må kontakte barnevernet. De sier ikke hvem som har meldt fra. Hvis du har mulighet til å møte opp hos dem med bekymringsmelding er det best. Du forblir anonym ovenfor naboen. Dette er ikke ok i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #18 Del Skrevet 13. mars 2016 Første prioritet må være sikkerheten til barna. De er forsvarsløse, i motsetning til deg som er et voksent menneske. Kontakt politi og barnevern. Si at du er redd, og vil være anonym. Om ingen melder fra kan dette ende opp som en ny Christoffer-sak. Om barna overlever vil de mest sannsynlig være merket for livet. Vil du virkelig være en som sitter og gjør ingenting mens noe sånt skjer? Anonymkode: 5b8c5...c76 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 13. mars 2016 #19 Del Skrevet 13. mars 2016 22 minutter siden, waco skrev: Men ikke naboen? Man skal IKKE ta kontakt med den som mishandler. Dette kan forverre situasjonen og føre til mer straff og mishandling for barna. Om mishandlingen er alvorlig, kan naboen miste omsorgen for barna, men det kan også hende at han(?) bare har behov for veiledning. Det er barna vi skal beskytte her, ikke naboen. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 13. mars 2016 #20 Del Skrevet 13. mars 2016 Meld fra til barnevernet. Du kan melde anonymt som privatperson. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå