Gå til innhold

Trivlig middag hos kjærestens mor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvorfor nevner du bøker da? Man kan fint finne på noe meningsfullt uten å lese bøker. Kanskje du skal se på hvordan du formulerte deg i innlegget ditt! 

Poenget mitt, som jeg tydeligvis ikke fikk frem på en god måte, var at jeg ikke tok kommentarene hennes så veldig ille opp fordi jeg ser på meg og henne som veldig forskjellige mennesker med forskjellige syn på hva som er et meningsfullt innhold i en dag.

Jeg har aldri levd for å jobbe, men jobbet for å leve.

Anonymkode: 4afb8...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 minutter siden, Splitterpine skrev:

Hvordan kom du frem til å lage en tråd om akkurat dette, hvis du ikke bryr deg?  :sjenert:

Hvorfor gidde du å svare, om tråden ikke interesserer deg? 

Anonymkode: 21607...62b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du sagt det til henne

Jeg er ikke uhøflig i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som sagt bare truffet henne fem ganger før, jeg føler ikke at vår relasjon har kommet så langt at det er naturlig at jeg forteller henne om at jeg er syk.

Dessuten synes jeg voksne mennesker kanskje skal holde slike kommentarer for seg selv når knapt kjenner et menneske. Jeg har faktisk aldri opplevd slike kommentarer fra andre jeg omgås, selv om mange av de jeg kjenner vet lite om hvorfor jeg ikke jobber nå.

Du er sammen med sønnen hennes,ikke sant? Hun bryr seg jo dermed litt mer enn hva andre gjør.

Jeg ville også lurt på hvorfor noen som var kjæreste med barna mine ikke hadde jobbet. Hadde de sagt det var pga sykdom,men ikke ville utbrodert,greit nok.

Altså,folk har behov for å vite litt. Vi er ikke SÅ likegyldige liksom! Tror du innerst inne skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, wintergirl skrev:

Det er du som er hissig her og besatt av å sette deg selv i det beste lyset her.

AB-en du svarer er ikke meg.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt, som jeg tydeligvis ikke fikk frem på en god måte, var at jeg ikke tok kommentarene hennes så veldig ille opp fordi jeg ser på meg og henne som veldig forskjellige mennesker med forskjellige syn på hva som er et meningsfullt innhold i en dag.

Hva ser hun på som meningsfullt innhold på en dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Blomsterert skrev:

Du er sammen med sønnen hennes,ikke sant? Hun bryr seg jo dermed litt mer enn hva andre gjør.

Jeg ville også lurt på hvorfor noen som var kjæreste med barna mine ikke hadde jobbet. Hadde de sagt det var pga sykdom,men ikke ville utbrodert,greit nok.

Altså,folk har behov for å vite litt. Vi er ikke SÅ likegyldige liksom! Tror du innerst inne skjønner det.

Nei, jeg hadde satt mer pris på et spørsmål om grunnen til at jeg ikke jobbet enn kommentarer om at jeg ikke gjør noen ting.

Kjæresten min kommenterte da vi gikk at det jo er en grunn til at han sjelden er der. Det er ikke hyggelig å være der, sa han bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er særdeles selvopptatt. 

Grunnen til at jeg fortalte litt om min situasjon og mitt liv var vel heller for å vise at jeg ikke er en naver som aldri har gjort noe annet. Man må tydeligvis trå forsiktig her på KG. Jeg bedrev på ingen måte selvskryt bare fordi jeg fortalte litt om meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva så? Hvorfor bryr du deg så mye pga av en foreløpig kommentar?  Fikk selv spørsmål da jeg gikk ledig for noen år siden og de tenkte vel at jeg var vond i viljen de og. Ikke visste de at jeg gjorde alt for å skaffe meg en jobb heller. Men det ble kun med det. De drev med sine sysler på fritiden og jeg med mitt. Du kunne spart deg for det her med bøkene. Egentlig generelt om hva du tenker om henne da du kun har møtt en henne gang, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden kom helt skjevt ut, merker jeg.

Jeg lurte bare på om andre her ville tatt til seg slike kommentarer, men jeg blir jo utskjelt og tillagt en rekke ting jeg ikke har uttrykt.

Takk for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Splitterpine skrev:

Hvordan kom du frem til å lage en tråd om akkurat dette, hvis du ikke bryr deg?  :sjenert:

Jeg lurte bare på om andre ville tatt slike kommentarer negativt opp, men tråden kom veldig skjevt ut og for hver gang jeg forsøker å forklare hvorfor jeg reagerte litt på å få høre at jeg ikke gjør noen ting, så blir jeg beskyldt for å være selvopptatt, skrytete eller pompøs.

Jeg tror det er kun på KG man kan bli beskyldt for å være høy på seg selv når man forteller at man går på AAP.

Igjen, takk for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden kom helt skjevt ut, merker jeg.

Jeg lurte bare på om andre her ville tatt til seg slike kommentarer, men jeg blir jo utskjelt og tillagt en rekke ting jeg ikke har uttrykt.

Takk for meg. :)

Du. Det var nok at du uttrykte deg på en måte som får andre til å reagere. Det er jo tydelig at det er usikkerheten din som får deg til å tro at andre har de verste intensjoner med å si ting. Du er redd fordommer.

Det er ok det,og kanskje ikke så rart heller. 

Ta dette i tråden her til litt ettertanke. Ingen av oss er perfekte,vi gjør feil og dummer oss ut nå og da. Sånn er det: -) å ta selvkritikk er viktig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Blomsterert skrev:

Det er jo tydelig at det er usikkerheten din som får deg til å tro at andre har de verste intensjoner med å si ting.

Nei, jeg tror ikke det. Kjæresten min sa da vi gikk at moren alltid var frekk på den måten og ba meg ikke ta det til meg. Noe jeg heller ikke gjorde, men jeg kan skjønne at tidligere kjærester har opplevd henne som frekk og blitt såret.

Men nå skal jeg ut av tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har nesten ingen bøker hjemme, men jeg har lånekort på biblioteket som brukes flittig. Jeg er så lei det boksnobberiet. Alle kan gå på loppemarked og kjøpe kassevis med bøker for en hundrelapp og fylle bokhyllene sine, men det betyr ikke at de er smart eller bedre enn de som ikke har bøker i hyllene. Hilsen bibliotekar

Anonymkode: 66d92...e7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidde du å svare, om tråden ikke interesserer deg? 

Har jeg sagt at tråden ikke interesserer meg? :vetikke: Synes dette er underholdene, og har ikke påstått noe annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så hissig? Kan du roe deg ned litt? 

Hvem er mest hissig???? LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fylle hele dagen med gjørmål, men du bidrar jo ikke i samfunnet så lenge du går på aap, og da er det helt naturlig at moren til kjøresten din lurer på hva i huleste du er for en slabbedask. Det er jo bare å si at du er syk, og vil finne deg en jobb etterhvert.

Og vedr bøker så sier det svært lite om et menneske hvor mye de har stående fremme. Jeg har tusenvis av bøker som står på et rom gjester ikke ser eller ligger i kasser i boden. Jeg har lest hele livet, alle klassikere i ulike kategorier samt nye "må leses" bøker (skikkelig litteratur, ikke sånn Ragde skit), jeg leser på flere språk og er generelt litt språk nerd. Det hadde du aldri visst ved å komme hjem til meg eller prate overfladisk i ett middagsbesøk. Du dømmer andre basert på din antatte forståelse av personen, men selv tillater du ikke at andre gjør opp en mening om deg. Dobbelmoralistisk.

Anonymkode: 9aef2...af5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er pompøs fordi du dømmer henne ut fra om hun har bøker i stua si. Og så kritiserer du henne for å dømme deg i samme slengen. Hei dobbeltmoral!

Anonymkode: 0d926...030

Hehe, jeg synes nå det er helt fair. Jeg kan godt skjønne at ts får behov for å heve seg over svigermoren når hun er så frekk. Jeg tenker også mitt om folk som ikke har bøker i huset. 

Anonymkode: d6251...0da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun lurer vel litt på hva slags dame sønnen har kommet borti da, som ikke er i jobb.... Skjønner at hun er undrende?! Og ifht dette med bøkene kan det være hun er av den gamle skolen, en arbeider mao. 

Litt åpenhet tror jeg hadde vært lurt fra din side TS. 

Anonymkode: e6eab...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...