Gå til innhold

hvorfor kommer ikke barnet med storken ??

miaen

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det bare er meg som er sånn, men altså.......

Vi har prøvd lenge nå, og vet jo hva en må gjøre for at det skal bli barn... :kysse:

Problemet mitt er at når perioden i måneden kommer, så får jeg helt sperre....da har jeg ikke lyst til noe lenger...sånn helst ikke ta i meg greie..

Det er helt forferdelig, for jeg er svært gla i mannen min, og vi ønsker veldig å bli foreldre.

Egentlig vil jeg gjerne, men får helt sperrer oppi hodet. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det...

Spørsmålet er: er det bare meg, eller finnes det flere som er slik ???

Jeg håper det går over, for det å tvinge seg gjennom ting, er ikke det jeg ønsker. Det sliter svært på oss begge. Kanskje det er fordi vi har prøvd lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vet jeg ikke noe om altså. Men kanskje dere skulle prøve å snakke med noen? Lege eller psykolog? Det kan jo være at du/dere har kommet inn i en litt "ond sirkel" som gjør at du har fått en sperre av noe slag? Jeg har ikke prøvd lenge, så igjen; vet ikke noe, men kan tenke meg at det blir en slags stress-situasjon for noen når man har holdt på en stund? Kanskje en underbevisst greie som har satt igang fordi man ikke orker å bli skuffet når det ikke klaffer og så "knyter det seg"? Eller kanskje det er hormonsk?

Det kan uansett ikke skade å snakke med noen fagfolk om det. Håper uansett det årner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemstillingen. Når man har prøvd lenge, så blir det ofte sånn etterhvert - selv om man ikke vil det selv - at man tenker på at man ha sex i visse perioder i måneden for å bli gravid, ikke fordi man har lyst... Når sex bare blir rutine, kan det fort gå ut over lysten! Du er ikke unormal - men dette er dessverre en av utfordringene i et forhold når man prøver lenge.

Jeg tror det kan hjelpe å ta en pause fra prøvingen en stund, 1-2 måneder eller lengre hvis det må til - og bare ha sex når man har lyst, uten å tenke på syklusen! Det har ihvertfall hjulpet for oss....

Det er viktig å ta vare på kjærligheten og forholdet midt oppi alt dette med å lage barn! :kline:

Kanskje prøve å gjøre romantiske ting også, som å gå ut og spise, eller lage romantisk middag hjemme med stearinlys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt som the Bride sier...ta en pause...forsøk å hente frem romantikken og spenningen mellom dere igjen! Dere skal være kjærester også oppi alt sammen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !

takk for svar og råd fra dere. Setter pris på det.

Vi burde kanskje tatt en pause fra prøving, men akkurat nå så er vi ikke klar for det.

Eg tror vi skal prøve å være mere kjærester. Det er så lett i vår hektiske hverdag, og ikke gjøre romantiske ting vi to. Vi har snakket om det, så vi må prøve å ha mer nærhet og intimitet før og etter prøveperioder, så kanskje det faller naturlig tilbake slik det var.

Hvis ikke så er pause utveien.

Våre venner vet at vi prøver, og vi har blitt veldig åpen om det. Mine næreste veninner kjenner også til mitt problem, så eg føler at eg får snakket om det.

og så er det veldig greit å ha denne siden....

Vi kommer også til å kontakte lege, hvis det ikke blir full klaff for oss snart, det er på tide å få en sjekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...