Miklo Velka Skrevet 13. mars 2016 #21 Del Skrevet 13. mars 2016 3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Er det virkelig ingen som ser hykleriet i å flytte fra Norge til et annet land samtidig som de klager på at utlendinger kommer til Norge. Om man flytter til et annet land, og lykkes med å integrere seg der, så ser ikke jeg hykleriet om de samtidig er kritiske til innvandrere som kommer til Norge som ikke vil integrere seg, som utnytter systemet, er kriminelle, og som generelt motsetter seg normer og regler i Norge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #22 Del Skrevet 13. mars 2016 Hvis folk flyter fra Norge, har de vel båt. Anonymkode: 08bed...479 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #23 Del Skrevet 13. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er i prosent av befolkningen. Og du sier at "er nok vide forskjeller i hvordan integreringen foregår", gjerne kom med kilder. Anonymkode: c19f1...e94 Haha. Jeg tror bare du skal gi opp vedkommende. "Ja, det er kanskje flere prosent, men de er jo mange flere folk også!". Anonymkode: 6b2e0...be0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #24 Del Skrevet 13. mars 2016 1 time siden, Balian de Ibelin skrev: Er det virkelig ingen som ser hykleriet i å flytte fra Norge til et annet land samtidig som de klager på at utlendinger kommer til Norge. Det er selve definisjonen på hykleri. Noe mange nok vil nekte for men å nekte forandrer ikke det faktum at det er hykleri. Nå skal det sies at jeg mener vi må ha strengere innvandringspolitikk, . En nordmann som flytter til ett annet land, og integrerer seg. Biidrar til samfunnet man har flyttet til, arbeider og betaler skatt. En asylsøker som kommer til (for eksempel) Norge, og ikke gidder å lære seg språket. Gidder heller ikke å integrere seg, arbeide, betale skatt, eller bidra til det norske samfunnet. Krever store summer i trygdeordninger, arbeider svart, og begår kriminalitet og vold i Nore. Klarer du virkelig ikke å se forskjellen mellom disse to gruppene? Anonymkode: 27ebd...fc4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #25 Del Skrevet 13. mars 2016 Nordmenn som flytter til Spania er jo kjent for å integrere seg.....not! Anonymkode: aa834...f38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #26 Del Skrevet 13. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn som flytter til Spania er jo kjent for å integrere seg.....not! Anonymkode: aa834...f38 Begår nordmenn masse kriminalitet og vold mot spanjolene? Krever de masse trygde-ytelser fra den spanske stat, også kanskje? Anonymkode: 27ebd...fc4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 13. mars 2016 #27 Del Skrevet 13. mars 2016 1 time siden, Miklo Velka skrev: Om man flytter til et annet land, og lykkes med å integrere seg der, så ser ikke jeg hykleriet om de samtidig er kritiske til innvandrere som kommer til Norge som ikke vil integrere seg, som utnytter systemet, er kriminelle, og som generelt motsetter seg normer og regler i Norge. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: En nordmann som flytter til ett annet land, og integrerer seg. Biidrar til samfunnet man har flyttet til, arbeider og betaler skatt. En asylsøker som kommer til (for eksempel) Norge, og ikke gidder å lære seg språket. Gidder heller ikke å integrere seg, arbeide, betale skatt, eller bidra til det norske samfunnet. Krever store summer i trygdeordninger, arbeider svart, og begår kriminalitet og vold i Nore. Klarer du virkelig ikke å se forskjellen mellom disse to gruppene? Anonymkode: 27ebd...fc4 Jeg kan se forskjellen problemet er at dere ikke kan se dobbel moralen og hykleriet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 13. mars 2016 #28 Del Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Jeg kan se forskjellen problemet er at dere ikke kan se dobbel moralen og hykleriet. Kan du da forsøke å forklare hvorfor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doge Skrevet 13. mars 2016 #29 Del Skrevet 13. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begår nordmenn masse kriminalitet og vold mot spanjolene? Krever de masse trygde-ytelser fra den spanske stat, også kanskje? Anonymkode: 27ebd...fc4 Fyll, bråk og danseband på full guffe i hel-norske områder kan vel ikke akkurat kalles integrering? Det er velkjent at spanjolene i disse områdene flytter derfra fordi de er blir så lei av nordmenns oppførsel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #30 Del Skrevet 13. mars 2016 1 minutt siden, Doge skrev: Fyll, bråk og danseband på full guffe i hel-norske områder kan vel ikke akkurat kalles integrering? Det er velkjent at spanjolene i disse områdene flytter derfra fordi de er blir så lei av nordmenns oppførsel. Huff ja! Danseband er jo en helt forferdelig musikk! Anonymkode: 27ebd...fc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 13. mars 2016 #31 Del Skrevet 13. mars 2016 5 minutter siden, Doge skrev: Fyll, bråk og danseband på full guffe i hel-norske områder kan vel ikke akkurat kalles integrering? Det er velkjent at spanjolene i disse områdene flytter derfra fordi de er blir så lei av nordmenns oppførsel. Helt enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #32 Del Skrevet 13. mars 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn som flytter til Spania er jo kjent for å integrere seg.....not! Anonymkode: aa834...f38 Skulle akkurat til å nevne det. Har selv bodd og jobbet fem år i Spania, var ikke lenge der før jeg forsto at hvis jeg skulle ha utbytte av et slikt opphold så var det bare å lære seg språket og kulturen så fort som mulig. Skandinaverne jeg ble kjent med der nede kunne ikke forstå hvor lett jeg fikk jobb (som IKKE innebar å være innkaster, bartender eller servitør). De var totalt uinteresserte i å lære seg mer enn 7 ord på spansk, festet som gale og livredde for å bli kjent med noen uten vikingblod. De oppførte seg som om de var på en eviglang chartertur. Flaut, spør du meg. Kunne dessuten skrevet et langt innlegg om pensjonistene som har tatt over kanariøyene og Costa Brava-kysten. De bidrar ikke med noe til Spania, bortsett fra butikker som kan livnære seg på utleie av hjelpemidler for eldre. Trenger de lege, fysioterapaut eller en hårklipp så foretrekker de helst en norsk framfor å gå til en spansk med nøyaktig samme kompetanse. Middag kjøper de på "Vikinghuset" eller "Bjørgs Café", overprisede joikaboller er tross alt "tryggere" enn albondigas. Vi må slutte å tro at vi er så velkomne i andre land, selv om vi kanskje ikke tar med oss en sterk tro ut i verden så er nordmen uansett noen særpeiser. Amen! Anonymkode: 07960...bc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marleneK92 Skrevet 13. mars 2016 #33 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Kan jeg da bare si at selv om dere som kommenterer mot Balian her nevner to forskjellige grupper, men det er ikke alle som kommer inn til Norge som ligger under den gruppen dere nevner kommer til Norge? De er representert som et flertall mer vet vi ikke, men det er noe veldig feil her når uansett hvilken vei denne diskusjonen tar (flytte ut av Norge, komme til Norge) så legger man alle under en og samme kam for å forsvare sitt synspunkt. Endret 13. mars 2016 av marleneK92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #34 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg tror at ressurssterke kommer til å rømme fra Norge i løp av de neste årene. Nå snakker jeg ikke om generasjon HARRY som har bosatt seg i Spania for å slå seg helt løs, nei, jeg snakker om de ressurssterke som skaper verdier, arbeidsplasser, og som skaper et stort engasjement. Norge er ikke et land som verdsetter verdiskapning og alt skal skattelegges til man blir gule i ansiktet. Hvem skal betale for alle de offentlige utgiftene da? Jo, de syke, de fattige, de vanskeligstilte for plutselig så var det ikke noe privat næringsliv igjen. Synd. Anonymkode: 23be7...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #35 Del Skrevet 13. mars 2016 18 timer siden, Psilocybe skrev: Hvor jobber du? Hva slags sikkerhetsklarering har de som flytter til NZ? Ved en atomkrig lokalisert på én halvkule, vil en eventuell påfølgende atomvinter og spredningen av radioaktivt nedfall være begrenset til denne halvkulen, så vidt jeg vet. Kanskje kollegene dine frykter atomkrig på den nordlige halvkulen. Eller kanskje de bare er innvandringsskeptikere, og ønsker seg til et land med noenlunde samme klima, natur og kultur(?) som Norge. Mange som er in the know ser at vi står på terskelen til tredje verdenskrig, og tar sine forholdsregler. Mange norske rikinger fikk vel bygget bomberom under hyttene sine allerede for 3-4 år siden, om jeg ikke husker feil. Vi har ennå noen år igjen før det braker løs. Konflikten vil begynne med Iran (Saudi Arabia og Tyrkia vil dra Iran inn i en krig). Etter det så burde dere ha blitt varslet nok ettersom det kun vil ta noen måneder før konflikten mellom Russland/Kina og NATO virkelig begynner for fullt. Anonymkode: bf495...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #36 Del Skrevet 13. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkerhetsjenta har et poeng. Får vi inn flere muslimske kriminelle unge menn så må jeg vurdere å bosette meg i et mer trygt land også. Husker for 20 år siden da ingen trengte å låse døren sin. Den tid er over takket være sosialistene. Trygghet er noe de ikke vil at nordmenn skal ha. Anonymkode: 2c8e9...a6e Husker før da man ikke en gang trengte å låse syklene ute i byen eller utenfor butikken. Nå kan man bare gjøre det i lav befolkede bygder opp i Nord... Anonymkode: bf495...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 13. mars 2016 #37 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg lurer veldig på hvor de folka bor i Norge som føler seg såpass utsatt på grunn av innvandring at de må flykte fra landet. Og ikke minst hva de har opplevd som gjør at de ser seg nødt til å flykte. Tipper de på jobben din har lyst på varmt vær og lyst til å prøve lykken i utlandet. Det er ikke akkurat uvanlig at nordmenn tar seg noen år i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 13. mars 2016 #38 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ennå noen år igjen før det braker løs. Konflikten vil begynne med Iran (Saudi Arabia og Tyrkia vil dra Iran inn i en krig). Etter det så burde dere ha blitt varslet nok ettersom det kun vil ta noen måneder før konflikten mellom Russland/Kina og NATO virkelig begynner for fullt. Anonymkode: bf495...6a3 Både Tyrkia og Saudi-Arabia kunngjorde for flere uker siden at de var i ferd med å sende hundretusenvis av soldater, tusenvis av tanks og hundrevis av fly inn i grenseområdene mot Syria for å delta i en "øvelse". Samtidig arrangerer NATO flere store øvelser i nordområdene for tiden, og den svenske forsvarssjefen har sagt til svenske soldater at de kommer til å kjempe i en stor krig innen år 2018. Kort fortalt ligger det an til en storkrig allerede i år, og jeg holder en knapp på september som det egentlige startskuddet, selv om det garantert blir mye dramatikk også før den tid. "Våpenhvilen" kommer ikke til å holde. Vesten, Tyrkia, Israel og araberlandene er fortsatt besatt av å få styrtet Assad så fort som mulig, men dette vil ikke Putin godta. Startskuddet for storkrigen går når Tyrkia er "uheldige" nok til å skyte ned enda et russisk fly ved et "uhell". NATO har sagt at de står last og brast med Tyrkia uansett hva som skjer og uansett hva Tyrkia foretar seg. Blir Putin så sint at han gjengjelder et tyrkisk angrep, kommer Vesten altså til å angripe Russland. Da kommer neppe Kina til å sitte på sidelinjen. Akkurat nå er Tyrkia i ferd med å slakte titusenvis av kurdere og legge kurdiske byer i grus. Dette har ikke NATO eller resten av Vesten noe imot. Det er godkjent fra øverste hold, i likhet med det faktum at Tyrkia har drevet åpenlys handel med IS. Tyrkia har kjøpt olje fra IS og videresolgt den til Israel. Hvor ofte nevnes dette i mediene våre? Men IS er tross alt bare "moderate opprørere" som er trent opp og finansiert av USA og andre "gode" land (inkl. Norge), så at Tyrkia driver litt handel med dem er vel helt greit. Akkurat nå er USA forøvrig i ferd med å starte en ny krig mot Libya. De ødela visst ikke landet nok forrige gang. Da IS begynte å slite i møte med den russiske krigsmaskinen i Syria, så USA seg nødt til å begynne å eskortere ut IS-ledere fra kampsonen. De fløy dem til Libya sånn at de får herje der i stedet, sammen med andre "moderate opprørere" og menneskesmuglere finansiert av USA og resten av "de gode" kreftene. Ikke rart at Ine Eriksen Søreide er så fornøyd med Norges innsats i ødeleggelsen av Libya, nå som Afrikas tidligere mest velfungerende, egalitære, sekulære og rike velferdsstat er overtatt av terrorister, banditter og menneskesmuglere. Også Jens og Jonas må vel si seg svært fornøyde med situasjonen i Libya. Det gikk som de hadde planlagt. Alle norske politikere av betydning var skjønt enige om at det var smart å ødelegge Libya, og de er akkurat like enige om at det er lurt å finansiere og trene opp "moderate opprørere" i Syria. At Assad er Syrias legitime leder og en mann som har over 70 prosent oppslutning i det syriske folk, se det bryr ikke norske politikere seg om. At han også er en vestlig utdannet, sekulær og fredelig mann som beskytter kristne og andre religiøse minoriteter, gjør bare norske politikere enda mer oppsatte på å finansiere og trene opp "moderate opprørere" som kan styrte ham. Norske politikere blir ikke fornøyde før "moderate opprørere" har fått full kontroll over Syria. Om de må bidra til å sette igang tredje verdenskrig for å nå dette målet, så er ikke den prisen for høy å betale for norske politikere. Norske politikere kjemper jo bare for "fred, frihet, demokrati og kvinnerettigheter", og "moderate opprørere" (og bomber) er hva som skal til for å få innført sånt i Syria og resten av den muslimske verden. Endret 14. mars 2016 av Psilocybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #39 Del Skrevet 14. mars 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis folk flyter fra Norge, har de vel båt. Anonymkode: 08bed...479 Båtflyktninger kaller vi slike. Anonymkode: 791d1...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 14. mars 2016 #40 Del Skrevet 14. mars 2016 13 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Er det virkelig ingen som ser hykleriet i å flytte fra Norge til et annet land samtidig som de klager på at utlendinger kommer til Norge. Det er selve definisjonen på hykleri. Noe mange nok vil nekte for men å nekte forandrer ikke det faktum at det er hykleri. Nå skal det sies at jeg mener vi må ha strengere innvandringspolitikk, . Det er nok bare du som sier at epler og pærer er samme frukt. Vi vet at det er 2 forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå