Gå til innhold

Å bli kjent og snakke med andre i større sosiale sammenhenger

cammie81

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har problem med å bli kjent med andre i sosiale sammenhenger som på fest OL.  Jeg finner meg ofte i at jeg sitter å hører på hva andre sier ofte uten å engasjere meg i samtalen. Noen ganger synes jeg andre har morsomme og smarte ting å si, men ikke meg. Også når noen prater til meg har jeg vansker med å komme med gode oppfølgingsspørsmål eller noe å si,og ender derfor ofte opp med å føles meg utenfor.. og føler meg rett og slett dum ..utrolig irriterende egentlig... føler jeg får en slags sperre.. og muligens mye behageligere å bare kunne observere å høres hva andre forteller.. 

Noen som kjenner seg igjen i det hele tatt? Jeg synes det er masse kjekkere 1 til 1 stedenfor mange personer da. Føler kanskje det er lettere å være meg selv og være avslappa.. 

Noen som har noen tips eller bare erfaringer og tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær deg small talk. For ja, det er et fag. Tren på det, gjerne når du er alene. Foran speilet, når du sitter på do, når du venter på bussen, etc. https://www.google.no/search?q=small+talk&rlz=1C9BKJA_enNO655NO656&oq=small+ta&aqs=chrome.2.69i57j0l3.11995j0j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Selv er jeg introvert (må ikke blandes sammen med innadvent, da det er to forskjellige ting), og trives best i mindre tilstelninger (eller aller helst helt alene), da større selskaper, med mye mingling gjør meg veldig sliten. Men jeg eier small talk og kan få til en samtale med de aller fleste. 

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg godt igjen så følger tråden. Syns forøvrig small talk om været og standard spm som hva studerer du hva syns du om det faget osv er falskt og kjedelig 

Anonymkode: ae087...257

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slet med det samme for ti år siden. Men for meg kom det med alderen. Er 32 nå.

Anonymkode: 792d9...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke så flink med small talk. Burde sikkert bli flinkere der ja ;) Er også enig at det kan virke litt overfladisk da.. men ser det kan gjøre det lettere å bli kjent med folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Den 12.3.2016 at 1.24, cammie81 skrev:

Hei,

Jeg har problem med å bli kjent med andre i sosiale sammenhenger som på fest OL.  Jeg finner meg ofte i at jeg sitter å hører på hva andre sier ofte uten å engasjere meg i samtalen. Noen ganger synes jeg andre har morsomme og smarte ting å si, men ikke meg. Også når noen prater til meg har jeg vansker med å komme med gode oppfølgingsspørsmål eller noe å si,og ender derfor ofte opp med å føles meg utenfor.. og føler meg rett og slett dum ..utrolig irriterende egentlig... føler jeg får en slags sperre.. og muligens mye behageligere å bare kunne observere å høres hva andre forteller.. 

Noen som kjenner seg igjen i det hele tatt? Jeg synes det er masse kjekkere 1 til 1 stedenfor mange personer da. Føler kanskje det er lettere å være meg selv og være avslappa.. 

Noen som har noen tips eller bare erfaringer og tanker :)

Kjenner meg veldig igjen i det.

Det beste er vel bare å prøve å kaste seg litt ut i det. Tenke at jeg har like mye å komme med jeg som de andre.  ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...