AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Del Skrevet 12. mars 2016 Her bor bestemor fire timer unna og er her en hel helg, annen hver måned.. Både passer og leker masse med barna. Hun vil gjerne passe dem i noen dager når hun har fri, for at vi skal få litt barnefri og kjærestetid. Farmor bor to minutter unna og vi ser henne 1-2 ganger i måneden.. Jeg er så skuffet! Hører ofte at hun skal ta med barna på ditt og datt, men det skjer aldri. Er noe avtalt (som er svært sjeldent) så blir det uansett avlyst.. Hvordan er bestemødrene til dine/ditt barn? Anonymkode: c6e74...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #2 Del Skrevet 12. mars 2016 Barnet mitt har to bestemødre og to oldemødre, men ingen bestefedre eller oldefedre. Oldefedrene er døde, og ingen av bestefedrene gidder å stille opp. De er begge opptatte med 'ny' familie og har derfor 'ikke tid' til barnebarn (her snakker vi étt møte på 5 år og også mye 'avtaler' om å sees, men det blir selvsagt aldri noe av). Den ene bestemoren ser barnet ukentlig, den andre ca 2 ganger per måned pga lenger reisevei. Anonymkode: 14781...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #3 Del Skrevet 12. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her bor bestemor fire timer unna og er her en hel helg, annen hver måned.. Både passer og leker masse med barna. Hun vil gjerne passe dem i noen dager når hun har fri, for at vi skal få litt barnefri og kjærestetid. Farmor bor to minutter unna og vi ser henne 1-2 ganger i måneden.. Jeg er så skuffet! Hører ofte at hun skal ta med barna på ditt og datt, men det skjer aldri. Er noe avtalt (som er svært sjeldent) så blir det uansett avlyst.. Hvordan er bestemødrene til dine/ditt barn? Anonymkode: c6e74...bac Med mitt stebarn ser hun sin farmor kanskje en gang annenhver måned. Og da får hun en gave (leke/klær etc ) og blir satt i et hjørne med tv eller det hun har fått og farmor gir null oppmerksomhet. Barnet liker ikke farmor. Vet ikke hvor ofte hun ser sin mormor og morfar. Min mor, hennes 'bonus-mormor' (om det er noe som kna kalles det) ser hun omtrent hver gang vi har henne til samvær, og da er det full aktivitet med baking, tegning eller at hun tar barnet med på senteret/byen. Det er STOR forskjell, og jeg synes det er synd at ikke farmor tar initiativ til å ville være med lille venn. Nå vil ikke jenta opp til farmor fordi hun er så kjedelig, og det skal ikke være slik. Anonymkode: ae5d4...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #4 Del Skrevet 12. mars 2016 De har ikke besteforeldre, dvs. Tre er døde og den fjerde bor på andre siden av kloden. Anonymkode: b578b...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Del Skrevet 13. mars 2016 Farmor og farfar ser barna hver søndag. Mormor og morfar ikke så ofte, da de bor et stykke vekke. Men vi var der i dag og hadde et stopp da vi var på feltskytestevne like ved. Ellers blir det annen hver mnd vi ser de. De trakker ikke ned dørstokken her. Nå er vi aktiv i helger med stevne, så av og til svinger vi nedom på vei forbi. Farmor ble pensjonist rett etter at første barnebarnet kom, og hun har gått mye tur med barna. Da jeg var gravid med tredje, gikk hun tur og hadde to barn i trillen. Hentet de i 10 tiden og de kom hjem en stund før mannen kom hjem. Da hadde de fått middag der. Anonymkode: ccf7a...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Del Skrevet 13. mars 2016 Vi er på søndagsmiddag og kos hos farmor og farfar hver uke og hos mormor hver lørdag, bestefar bor på andre siden av landet men ser dem så ofte som mulig og de får masse oppmerksomhet. Vi er veldig familiekjære og har også mye kontakt med tanter, onkler og søskenbarn. Vokste selv opp med masse familie som jeg hadde mye kontakt med og er så utrolig glad for at mine barn får oppleve det samme. Anonymkode: 8a69b...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Del Skrevet 13. mars 2016 Femåringen min ser mormor kanskje 1-2 ganger i måneden. Og bestemor ca hver 2-3 mnd. Overnatter hos mormor innimellom, men aldri gjort det hos bestemor. Begge bor ca en halvtimes kjøring unna oss. Jeg syns det er helt ok slik som det er. Om noe skulle jeg ønske mormor ville ha han oftere. Bestemor har vi ikke så godt forhold til, hun er psykisk ustabil, så det er egentlig helt ok med lite kontakt. Anonymkode: ed601...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Del Skrevet 13. mars 2016 Det er du som har valgt å få barn, ikke besteforeldrene. De tar kontakt i den utstrekning de gidder – noen plikt til det har de ikke. Du må nok værsågod passe dem selv, hadde du ventet noe annet? Anonymkode: 376d1...67f 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 13. mars 2016 #9 Del Skrevet 13. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Her bor bestemor fire timer unna og er her en hel helg, annen hver måned.. Både passer og leker masse med barna. Hun vil gjerne passe dem i noen dager når hun har fri, for at vi skal få litt barnefri og kjærestetid. Farmor bor to minutter unna og vi ser henne 1-2 ganger i måneden.. Jeg er så skuffet! Hører ofte at hun skal ta med barna på ditt og datt, men det skjer aldri. Er noe avtalt (som er svært sjeldent) så blir det uansett avlyst.. Hvordan er bestemødrene til dine/ditt barn? Anonymkode: c6e74...bac Hvorfor er du skuffet? Barna dine har jo jevnlig kontakt med besteforeldrene. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #10 Del Skrevet 13. mars 2016 Her er mormoren den som bor lengst unna (40 min), men likevel den som er mest deltakende i livet til 2-åringen. Hun er pensjonist, og har vel kanskje således tid til å bruke tid med ham. De sees i snitt en gang i uken, og har gjort det fra han var nyfødt. Hun henter stadig i barnehagen, og hun og hennes mann sitter barnevakt de (få) gangene vi har det. Morfaren bor nærmest (10 minutter unna). 2-åringen husker ham knapt fra gang til gang, for det kan gå 2-3 måneder mellom hver gang de sees -og da er det gjerne bare besøk på en liten time. Sånn har det vært hele veien. Han er foreløpig ikke pensjonist, og har det dermed travelt. Det hadde for så vidt vært greit, hadde han ikke vært for at de ser mine stesøskens barn minst en gang i uken ... De har aldri vært med å hente i barnehagen eller funnet på noe alene med sønnen vår, men sitter gjerne barnevakt for de andre (jevngamle) barna, har dem med på aktiviteter, henter i barnehagene etc. Det oppleves som sårt. Farmoren og farfaren er en del eldre enn de andre besteforeldrene, og bor 15 minutter unna. De er aldri innom oss, men vi er innom dem jevnlig (ca 1-2 ganger i måneden) for å hjelpe dem med ting. Er vi alle friske, er 2-åringen med. Han har et distansert forhold til dem, men det har de vel egentlig til alle barnebarna sine. Vi mener selv at de ikke er helt egnet som barnevakter (pga dårlig fysikk), så akkurat den biten er ikke et reelt savn. Anonymkode: 233ae...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Del Skrevet 13. mars 2016 Hvor ofte hun ser bestemor, besten og bestefar vet jeg ikke riktig, det er eksens ansvar. Men jeg tror det er ca en gang i mnd. Mormor og morfar litt sjeldnere, da vi må overnatte når vi besøker dem og det blir en dagstur for dem. Upraktisk reisevei med opptil flere ferger osv. Men jeg tror det er rundt hver sjette uke. Hun har et godt forhold til alle sammen likevel heldigvis Anonymkode: 16112...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #12 Del Skrevet 13. mars 2016 Har to sett besteforeldre i samme by, 10 minutter unna. Ser dem til jul og bursdager. De har nok med sitt og er travelt opptatt som regel, reiser og har sine planer. Sånn har det blitt for de fleste har jeg inntrykk av? Da barna var mindre var de mye mer på banen derimot, det tror jeg også er ganske typisk. Større barn i skolealder vokser ikke like fort lenger, og man føler ikke at man må se dem like ofte lenger antakelig. Anonymkode: 6a429...e56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #13 Del Skrevet 13. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er du som har valgt å få barn, ikke besteforeldrene. De tar kontakt i den utstrekning de gidder – noen plikt til det har de ikke. Du må nok værsågod passe dem selv, hadde du ventet noe annet? Anonymkode: 376d1...67f Du skjønner at det er lov til å være skuffet, eller? Hvis du har søsken så har heller ikke de noen plikt til å vise interesse for deg, de har ikke valgt deg. Men likevel forventer de fleste at søsken har en viss kontakt. Anonymkode: 6a429...e56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 13. mars 2016 #14 Del Skrevet 13. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Her bor bestemor fire timer unna og er her en hel helg, annen hver måned.. Både passer og leker masse med barna. Hun vil gjerne passe dem i noen dager når hun har fri, for at vi skal få litt barnefri og kjærestetid. Farmor bor to minutter unna og vi ser henne 1-2 ganger i måneden.. Jeg er så skuffet! Hører ofte at hun skal ta med barna på ditt og datt, men det skjer aldri. Er noe avtalt (som er svært sjeldent) så blir det uansett avlyst.. Hvordan er bestemødrene til dine/ditt barn? Anonymkode: c6e74...bac Her er det nesten likt. Barnets farmor bor 3,5timer unna og ser barnet så ofte hun kan (er litt varierende) og når hun er på besøk så er hun flink til å faktisk tilbringe tid med han. Mine foreldre (mormor/morfar) bor nærme oss, men er aldri på besøk og har ingen interesse. De få gangene de møtet barnet så er de ikke interessert i å tilbringe tid med han. De er ikke interessert i sine egne barn heller så egentlig er det jo ikke så overraskende at de er sånn. Sønnen min kjenner faktisk ikke igjen mine foreldre de gangene de er her. Men han kjenner igjen farmor som bor langt unna. Jeg har gitt opp mine foreldre. Syns det er trist at de ikke ønsker et forhold til barnebarnet sitt, men jeg får ikke gjort noe med det. for meg handler det ikke om et ønske om barnevakt, men et ønske om at besteforeldrene skal ha lyst til å knytte bånd til barnebarnet. Jeg hadde et veldig fint forhold til min farmor i min oppvekst. Hun var interessert i å være med oss, ha oss på besøk/overnatting, leke med oss osv. Min mormor derimot var jeg livredd for- ikke fordi vi skjeldent møtte henne (hun var faktisk naboen vår), men fordi hun var kald og fraværende. Hun var ikke interessert i å bli kjent eller tilbringe tid med oss. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #15 Del Skrevet 13. mars 2016 De treffer mormor minst to ganger i uka, morfar en. De to snakker mye med barn, er sammen med dem. Bestemor og bestefar ser de noen ganger i året. De snakker om barna foran barna, men det er sjelden de benytter tiden til å være sammen med dem. Anonymkode: 3bca4...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 13. mars 2016 #16 Del Skrevet 13. mars 2016 Har tre besteforeldre, alle i samme by. Barna ser dem maks én gang hver annen måned. Som oftest går det lenger tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #17 Del Skrevet 13. mars 2016 Her bor mormor og morfar fire timer unna, og vi drar på besøk alt fra tre til seks ganger i året. Siden reiseveien er såpass lang blir vi jo gjerne der en langhelg, vinterferie etc. De kommer sjelden hit på grunn av lang reisevei og litt skrantende helse. De er veldig engasjerte i barnebarna, og ungene har et veldig godt og nært forhold til dem. Begge to er pensjonister, så de har mye tid til barnebarna når vi kommer på besøk. farmor og farfar bor ti minutter unna. Vi ser dem kanskje 1 gang i måneden, av og til mer. Barna har et nært forhold til dem også. Begge besteforeldrene er i full jobb, så de har naturligvis mindre tid til overs. Vi bruker å dra på besøk til dem, de kommer til oss, og en sjelden gang sitter de barnevakt eller tar med barna på ting ute på eget intinativ (det skjer kanskje 2 ganger i året). Vi har jo også travle hverdager med unger i barnehage, full jobb, aktiviteter osv, så det er ikke nødvendigvis tid til å kunne møte besteforeldrene flere ganger i uka, selv om vi hadde ønsket. Særlig ikke når de jobber turnus. Anonymkode: 04e8d...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #18 Del Skrevet 13. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner at det er lov til å være skuffet, eller? Nei, det skjønner jeg ikke. Hvis besteforeldrene hadde plikt til å ta kontakt og likevel ikke gjorde det, da er det grunn til å være skuffet. Slik det er, er det derimot grunn til å bli gledelig overrasket om de frivillig tar kontakt. Anonymkode: 376d1...67f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #19 Del Skrevet 13. mars 2016 Et par ganger i uken Anonymkode: e9023...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #20 Del Skrevet 13. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skjønner jeg ikke. Hvis besteforeldrene hadde plikt til å ta kontakt og likevel ikke gjorde det, da er det grunn til å være skuffet. Slik det er, er det derimot grunn til å bli gledelig overrasket om de frivillig tar kontakt. Anonymkode: 376d1...67f Hvor ofte er det man har plikt til noe som helst i relasjoner med andre mennesker?? Man har forventninger til sosialt samspill, og blir skuffet når de ikke blir truffet. Eller vil du si kjæresten din har plikt til å gjøre stas på deg på bursdagen din? Har mora di plikt til å vise deg omsorg og kjærlighet? Er det noen slags juridisk plikt vi snakker om her, eller hva er det du mener? Anonymkode: 6a429...e56 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå