Gå til innhold

lookfantastic/dermalogica


Søtpotita

Anbefalte innlegg

Ja, no vurdera eg og bli medlem i lookfantastic. Lønner det seg? Og er det trygt? Er dere som kjøper ting og tang via denne nettsida fornøyd? (veit at det er mange som har hatt dette temaet oppe....)

Er grønn på dette området, så eg lurte litt på kva portoen+ ekstrautgifter (toll og moms) blir? Har tenkt å bestilla Dermalogica ultra calming cleanser. Er det forresten nokon som veit kva eg sparar på å kjøpa denne over nettet enn å kjøpa den i ein butikk?

På forhånd tusen takk for alle svar:)

(har også tenkt å kjøpa tigi bed head control freak serum eller girl toys, men er det best å bestilla dei kvar for seg i tilfelle pakken blir stoppa i tollen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er strålende fornøyd! Pakken kommer etter 3 dager, og blir aldri stoppet til tolling.

Portoen er ca 4£ for ett produkt og 5£ for to (flere?), jeg husker ikke helt. Men det ser du enkelt når du bestiller, det er ingen skjulte kostnader her.

Jeg har bestilt for opptil 1000kr samtidig, men vanligvis bestiller jeg bare et par produkter om gangen.

For å være på den helt sikre siden ang. toll, bør du unngå å bestille for mer enn ca 15£ (porto har ikke betydning for toll).

Jeg bruker f.eks Active Moist(104ml), den koster her hjemme 540kr, mens jeg kan bestille den for 25£ + 4£ = 370kr. Så jeg vil tro du sparer 30% på de fleste dermalogica produktene. (og mer om du bestiller flere produkt på en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Du sparer lite på å kjøpe renseproduktene fra LF, de kan du like gjerne kjøpe hos hudpleier. Tror at med porto betalte jeg 360 ca for Ultracalming, mens den sist jeg kjøpte i Norge kostet 420,- Du sparer mye mer på kremene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg har aldri hatt problemer med lf, bare gode erfaringer. Og jeg har bestilt derfra mange ganger! :wink:

Ved ett tilfelle sende de meg feil vare, hvorpå jeg sendte dem en mail og forklarte feilen. Jeg fikk beholde feilvaren, og riktig vare tilsendt gratis. Veldig god service altså.

473 ml Ultracalming cleanser koster 420,- hos hudpleier. Sånn generelt sett sparer du mer på kremer og masker enn renseprodukter på lf. Pakkene mine har heller aldri blitt stoppet av tollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei! Hva er forskjellen på Lookfantastic og Strawberrynet (ja, bortsett fra at de er to forskjellige butikker da). Lønner det seg å handle den ene plassen kontra den andre? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strawberrynet er i utgansgspunktet billigere på Dermalogica.

Det er desverre veldig ofte at de er tomme for de mest populære produktene, feks Special Cleansing gel, og Skin Smoothing Creme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Hei Miss X! Takk skal du ha!

Har du mye greie på dermalogica produkter? Jeg lurer på noe skjønner du... :-)

Jeg har litt peiling :wink: Hva lurer du på, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Ethereal! Nei, jeg prøver vel egentlig å finne ut HVA i Derm. serien jeg bør kjøpe. Huden min er vel egentlig helt vanlig, med litt sorte prikker, noen kviser under mensen osv. (- ei dame på et parfymeri sa en gang til meg at huden var litt tørr). Såå nå skal jeg ha hele rense-serien til Derm. (rensekrem, rensevann (tonic), øyenkrem, dagkrem, skrubbkrem osv. osv). Men HVA skal jeg kjøpe da? Og bør jeg bestille en og en del fra Strawberryn. ? (tenker da i forhold til toll osv). Hvis du kunne svart meg på dette, hadde jeg vært super glad! På forhånd tusen takk for hjelpen. Med vennlig hilsen Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Til en normal hud ville jeg gått for Special Cleansing Gel som rens morgen og kveld. Den skummer, men tørker ikke ut huden. Tonic trenger du strengt tatt ikke; Dermalogica har kun en (to hvis man regner sprayen for sensitiv hud), i sprayform, og selv syntes jeg ikke den var noe særlig. Så jeg sparer de pengene og bruker dem til noe bedre.

Til fuktighetskrem vil jeg anbefale Skin Smoothing Cream, den er medium rik, og inneholder masse fuktighet og bittelitt fett. Active Moist som mange elsker, vil nok bli litt i minste laget.

Av peeling fra Dermalogica kjenner jeg kun til Daily Microfoliant, som er et slags pulver som du skummer opp med vann og masserer i ansiktet. Dermalogica har også to andre skrubber; en peelingmaske uten korn (husker ikke navnet i farta) og Skin Prep Scrub med korn, som visstnok skal være veldig bra. Prøv å få en prøve hos hudpleier før du kjøper...

Øyenkremene til Dermalogica liker jeg ikke; de føles som om du betaler mye for helt basic kremer. Prøv heller øyenkrem fra for eksempel MD Formulations, Decleor eller Matis.

Selv kjøper jeg det meste hos Lookfantastic, for å unngå tolltull. Selv om du kan få utlegg refundert hos SN i ettertid, gidder jeg ikke pga alt styret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piarina (ikke innlogget)

Jeg har tørr hud, og kunne ikke bruke special cleansing gel, den ble for sterk for meg. Skin Smoothing tettet porene og ble for fet, ihvertfall i sommer.

Min vidunder-miks er:

*Ultracalming cleanser

*Multiactive toner

*Active Moist

Av maskene bruker jeg først *Gentle cream exfoliant og deretter *Skin hydrating masque, dette etter anbefaling fra hudpleieren min. En peeling med skrubbekorn ville blitt for røff for huden min, og føre til større porer eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg bruker også Ultracalming Cleanser, og i tillegg Intensive Moisture Balance/Skin Smoothing Cream om sommeren. I tillegg bruker jeg noen produkter fra MD Formulations.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Tusen takk begge to. Veldig greit synes jeg, føler at jeg har fått et litt bedre overblikk. Til meg selv (normal- til tørr hud).. tror jeg dette blir rett:

essential cleansing solution (dette fordi jeg liker rensemelk istedet for sånn rense gele) eller er special cleansing gel bedre???

..så tenkte jeg på multi-active toner

til slutt... active moist

Høres det litt fornuftig ut? (..så krysser jeg fingrene og håper på PORSELENSHUD... ha, ha) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Active Moist vil nok bli litt lite for en normal hud, spesielt til denne årstiden. Den er mer beregnet for fetere hudtyper, og den varme(re) årstiden.

Ultracalming Cleanser er en blanding mellom gele og melk, og skummer ikke. Den kan også fjerne mascara hvis du bruker den på en bomullsdott. Essential Cleansing Solution likte jeg ikke, den føltes akkurat likedan som billigskit minus parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...