Gå til innhold

De har bestilt tur uten meg :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Luckiness skrev:

Jeg ville gjort som en annen bruker her også har kommentert...Send en mld eller ring, hør om de skal samme datoer og samme hotell som dere snakket om. Får du bekreftet dette kan du jo si en setning om at du vurderer å slenge deg på. Du må jo ikke slenge deg på fordi om, men da merker du kanskje om de er helt imot at du slenger deg på eller om de virker positiv til det. 
Selv om det ikke bør skje, så kan det hende dine 4 venninner var engasjerte når de var sammen sist og derfor bestilte turen i "hast". Isåfall burde du blitt tenkt på, men det kan jo være mange årsaker for hvorfor de ikke spurte deg samtidig. Uansett så kan du nå i ettertid spørre hvorfor de ikke inkluderte deg og om det er en spesiell grunn til det. Fortell hva du føler, kanskje de ikke har tenkt så langt, selv om alle oppegående burde brukt litt tankekapasitet på dette. 

Jeg synes dette er en dårlig idé, fordi du da tilbyr dem en "easy way out" av det ubehagelige. Da kan jo de bare si "ja, bli med, dette blir gøy!" og så finner du aldri ut hvorfor de ga faen i deg. Når du er såpass såret og forbanna som du er, så ikke gjør det lett for dem. De må ta opp med deg denne situasjonen, enten de bevisst valgte deg bort, eller var ubetenksomme. Hvis siste, så har de bare godt av å få vite at det er svært sårende å bli holdt utenfor, så kan de ta med seg den lærdommen videre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dust gjort av dem og trist for deg, men du burde fokusere på å få nye og bedre venner enn de du hadde. 

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/11/2016 at 14.30, AnonymBruker skrev:

TS har kommet med en trist historie og påberopt seg offerrollen. Triste saker da det er åpenbart at TS er lei seg.

Men

Vi vet ingenting om forhistorien utenom at dette tydeligvis var en bevisst handling fra noen konfliktskye venninner.

Før vi får frem begge sider av bordet kan det dette enten være:

Dårlige venninner. Fysj av meg å være så slemme. Triste saker.

eller

TS er en slitsom, baksnakkende og alkoholisert gjerrigknark som går alle venninne på nervene og som ikke orker mer mas fra TS.

Hva vet vi?

Anonymkode: 9a748...c4a

Selv om TS skulle vært slitsom så hadde jo ikke venninnene trengt å planlegge turen sammen med henne for så å ditche henne.  

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode venner hadde tatt kontakt selv om du ikke var tilstede den kvelden de bestilte, og ordnet slik at det ble bestilt for deg også. Utrolig ekkelt og dårlig gjort å fryse ut noen på den måten.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 11. mars 2016 at 12.37, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg veldig skuffet. Det er ikke noe gøy å være den som blir holdt utenfor. Det sårer. Vi er 5 venninner som har snakket om å dra til Syden sammen  (Gran Canaria) vi bestilte ikke tur, men vi planlag hvilket hotell,  dato osv.

Nå har jeg fått vite av venn av oss at de har bestilt tur uten meg! Jeg skjønte ingenting. Det kan jo ikke stemme? :klo:  Så jeg ringte hun ene da. Hun sa egentlig bare "nei altså, det bare ble sånn. Vi var samlet på onsdag og da bestilte vi turen." Vil dere ikke ha meg med sa jeg "eh jo men det bare ble sånn. Du kan bli med neste gang " Da fikk jeg svaret og bare la på. Tydeligvis vil de ikke ha meg med og er for feige til å si det. Nå er jeg så skuffet. Hadde virkelig gledet meg, men gidder ikke å dra på tur med noen som ikke vil reise med meg. 

Sendte melding til de alle og sa hvor skuffet jeg er. Ville dere ikke ha meg med,  så burde dere ha sagt det med en gang! Makan. Måtte felle en tåre.

Anonymkode: f8972...354

Så dårlig gjort! Hadde også blitt veldig lei meg da- så tøff du var som ga beskjed til dem! Finn deg nye venner du!

Anonymkode: 1f4b9...d16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trist når jeg leste dette. Di kan umulig være gode venner, for gode venner gjør ikke sånn! 

Håper du finner noen andre å reise med, og får en fantastisk ferie! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme som deg TS, men fant det ikke ut før etter ferien at de andre hadde dratt på slalåmtur som vi snakket om. En av dem forsnakket seg. Da hadde vi bare et halvt år igjen av vgs og jeg bare unngikk dem etter dette. Gadd ikke ta det opp engang, bare droppet å forholde meg til dem.  Dette er 20 år siden og jeg merket nå at jeg fortatt blir litt trist av det, for det betyr at i de 2,5 årene jeg trodde vi var så gode venner, så var vi ikke det. Jeg føler at det var falskt og at jeg ble litt lurt, på en måte. Det gjør at jeg den dag i dag ikke har noe interesse av å møte dem. Ikke fordi jeg er sur, men hvorfor bruke tid på dem? Jeg ønsker dem alt godt, men har ikke noe ønske om å ha dem i livet mitt, selv om de sikkert har blitt voksne nå. Det finnes jo så mange bra damer jeg heller vil bruke tid på!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så utrolig dårlig gjort og for en trist opplevelse TS. Hvordan går det med deg og har du noen kontakt med disse nå?

Anonymkode: 4f902...c94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.3.2016 at 23.26, AnonymBruker skrev:

NEI. Jeg ville definitivt ikke hatt det i klartekst. Har hatt venner som har fadet ut, det har vært en "naturlig" prosess. Litt vondt når man gradvis innser at den andre ikke er like interessert i vennskap som en selv. Men det som virkelig gikk inn på meg, var hun som ga beskjed om at hun ikke så noe poeng i å være venner lenger, siden vi ikke lenger hadde noe særlig til felles.

Selv om hun sa det på en "pen måte", føltes det helt forferdelig å bli dumpa! Hadde vært mindre sårende om hun gradvis hadde blitt borte, faktisk. Jeg ble utrolig sint, skuffet og såret, og brukte flere år på å komme helt over følelsen. Tror virkelig ikke jeg hadde taklet detaljerte utgreiinger om hvorfor hun ikke ville være venninne lenger....

Anonymkode: 4b062...761

Jeg fikk backflash fra ungd skolen når jeg keste dette ts. Ble fryst ut da og vet akkurat hvordan det føles. For noen bedritne såkalte venner du har. Dårlig gjort. 

Til deg over. Ts er ikke utsatt for gradvis utfading hun ble ekskludert fra en tur hun hadde vært med å planlegge. De gikk fra å være venner til å plutselig fryse henne ut...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.3.2016 at 18.13, Marie90 skrev:

Enig i dette her - det er lett å slå et slag for ærlighet på et nettforum, men de aller fleste kvier seg for å være brutalt ærlig med de som står en nær, enten man er 25 eller 40. Så er det jo også slik at folk er som de er og endrer seg sjelden - hvis du rett og slett ikke liker å dra på byen med en viss person, hvem er egentlig du til å fortelle dem at de skal endre seg for å få gleden av å ha ditt selskap? Det kan virke arrogant.

Utfordringen med å ha en venninnegjeng er jo også at det iblant kan bli litt for rigid. Jeg har noen venninner fra videregående og vi ble ganske tidlig etablert i en "gjeng" som stadig utvidet seg. Så ble det til at hver gang vi skulle finne på noe måtte alle være med. Som i alle gjenger var det noen jeg følte jeg hadde mer til felles med enn andre, og lengtet etter noen mer intime treff uten at resten var der hver gang. Det ble en slags tvungen sosialisering med jenter jeg egentlig ikke var så begeistret for.

Men uansett - dette er dårlig oppførsel av venninnene dine, og mangel på folkeskikk. Selv om man skal kunne velge hvem man tilbringer tiden sin med så blir dette her bevisst ekskludering av en person. Og det er som med bursdager på skolen - det er enten absolutt alle, eller bare jentene / bare guttene. 

Jeg ville singlet ut den ene du står nærmest i venninnegjengen (går utifra at det er en), og ta praten over tlf el.l. (ikke sms) Legg kortene på bordet, ikke vær aggressiv, men direkte. "Det er tydelig at en av dere eller flere ikke ville ha med meg på turen. Jeg vil helst ikke høre at "det bare ble sånn", for jeg vet det ikke er sant. Dere kunne lett hatt meg med, og valgte å arrangere det uten meg. Akkurat nå er jeg genuint nysgjerrig på hva årsaken er. Er det noe ved min oppførsel som gjør meg mindre interessant å dra på tur med? Nå vil jeg bare ha sannheten. Det som er vondt her er å ikke vite noe".

Jeg synes dette var meget godt skrevet.

TS: Jeg ser du skriver at du ikke vil ta mer kontakt med dem. Men hvis det er én av dem du er trygg på ville jeg tatt en prat med vedkommende. Ja, det var dårlig gjort å ta deg med i planleggingen i starten og så droppe deg! Men kanskje er det noe du gjør som gjør at andre synes det er vanskelig å være sammen med deg. Det er vondt å merker eller bli fortalt at andre ikke liker deg (i store mengder), men samtidig er det en mulighet til å justere deg slik at du blir mer "likandes". Sier ikke at du skal forandre personlighet, men noen ganger kan det være lurt å justere seg litt. Har man ingen som er nær nok til å si fra om irriterende vaner kan man ende opp som ganske rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Den 11. mars 2016 at 18.01, AnonymBruker skrev:

Pleier dere å gå bort til venninner og si: "Du, jeg og de andre synes du er ganske kjedelig å være sammen med egentlig. Ja, vi synes du er litt gjerrig/drikker for mye/er kjedelig på fest/prater for mye/er klengete/ber om unnskyldning for at du er til/sjefer for mye (stryk det som ikke passer). Så derfor får du ikke være med på tur."

Virker som om flesteparten av dere synes det er heeelt normal oppførsel og til og med fint gjort 😁

Anonymkode: 4b062...761

Nei, det pleier jeg ikke. Men hvis venninnen spør meg hvorfor hun ikke fikk være med og jeg vet at det er fordi hun alltid blir for full, aldri betaler sin del av spleiselaget, osv så sier jeg faktisk det. Dersom gjengen planlegger tur sammen med denne personen og plutselig finner ut at man vil reise uten vedkommende, ja da sier man det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg litt om noe en studieveninne fortalte meg. Jeg var ikke der og har bare hørt historien fra henne. De var 5 stk som var samlet og så begynte de å snakke om Tacokveld, og planla alt. Det var en jente der som vi nå kaller Anne, hun trodde jo og at hun var invitert, hun handlet inn og tok med masse drikke. Da hun kom til der det skulle være så fikk hun beskjed om at hun ikke kunne komme inn pga dresskode.. Anne gikk hjem og skiftet og da hun kom tilbake så sa dekar hun egentlig ikke var invitert. De hadde da bare planlagt sammen mens hun satt der og trodde hun var inkludert. Da min veninne fortalte meg dette ble jeg skikkelig lei meg på Annes vegne, og min veninne ble fornærmet på meg forde jeg reagerte... tydeligvis er det helt ok å oppføre seg sånn i voksen alder 😡😡

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
17 minutter siden, melatonin skrev:

Dette minner meg litt om noe en studieveninne fortalte meg. Jeg var ikke der og har bare hørt historien fra henne. De var 5 stk som var samlet og så begynte de å snakke om Tacokveld, og planla alt. Det var en jente der som vi nå kaller Anne, hun trodde jo og at hun var invitert, hun handlet inn og tok med masse drikke. Da hun kom til der det skulle være så fikk hun beskjed om at hun ikke kunne komme inn pga dresskode.. Anne gikk hjem og skiftet og da hun kom tilbake så sa dekar hun egentlig ikke var invitert. De hadde da bare planlagt sammen mens hun satt der og trodde hun var inkludert. Da min veninne fortalte meg dette ble jeg skikkelig lei meg på Annes vegne, og min veninne ble fornærmet på meg forde jeg reagerte... tydeligvis er det helt ok å oppføre seg sånn i voksen alder 😡😡

fyfaen DET er råttent gjort det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, melatonin skrev:

Herregud. Så uhøflig gjort når hun faktisk sto på døra. Utrolig at det går an!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
2 timer siden, melatonin skrev:

HVA I FAEN?! :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få deg nye venner. 

Jeg hadde to nære venninne (trodde jeg), men jeg utfryst. De satt sammen med meg og planla turer de skulle reise på, de satt sammen med meg og viste bilder fra turer de hadde osv. Det var surt naturligvis, men sånn er det. 

Anonymkode: b3d09...f05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, melatonin skrev:

Fy faen for ei fitte studievenninnen din er. Jeg fikk klump i halsen av dette. Hvordan kan hun mene at slikt er greit?? Helt vanvittig.

Anonymkode: 3ad14...6a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...