LeilaS Skrevet 11. mars 2016 #61 Del Skrevet 11. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier dere å gå bort til venninner og si: "Du, jeg og de andre synes du er ganske kjedelig å være sammen med egentlig. Ja, vi synes du er litt gjerrig/drikker for mye/er kjedelig på fest/prater for mye/er klengete/ber om unnskyldning for at du er til/sjefer for mye (stryk det som ikke passer). Så derfor får du ikke være med på tur." Virker som om flesteparten av dere synes det er heeelt normal oppførsel og til og med fint gjort 😁 Anonymkode: 4b062...761 Å du mener at det er bedre å lyve og gå bak ryggen til folk? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #62 Del Skrevet 11. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg veldig skuffet. Det er ikke noe gøy å være den som blir holdt utenfor. Det sårer. Vi er 5 venninner som har snakket om å dra til Syden sammen (Gran Canaria) vi bestilte ikke tur, men vi planlag hvilket hotell, dato osv. Nå har jeg fått vite av venn av oss at de har bestilt tur uten meg! Jeg skjønte ingenting. Det kan jo ikke stemme? Så jeg ringte hun ene da. Hun sa egentlig bare "nei altså, det bare ble sånn. Vi var samlet på onsdag og da bestilte vi turen." Vil dere ikke ha meg med sa jeg "eh jo men det bare ble sånn. Du kan bli med neste gang " Da fikk jeg svaret og bare la på. Tydeligvis vil de ikke ha meg med og er for feige til å si det. Nå er jeg så skuffet. Hadde virkelig gledet meg, men gidder ikke å dra på tur med noen som ikke vil reise med meg. Sendte melding til de alle og sa hvor skuffet jeg er. Ville dere ikke ha meg med, så burde dere ha sagt det med en gang! Makan. Måtte felle en tåre. Anonymkode: f8972...354 Dette kan ikke være sant? I såfall er de ikke ekte venner, du bør bare dumpe hele gjengen. Kjenner jeg får vondt langt inn i magen på vegne av deg... Dette er faktisk utfrysning og mobbing. Utrolig simpelt gjort!!! Anonymkode: 64424...46f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #63 Del Skrevet 11. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier dere å gå bort til venninner og si: "Du, jeg og de andre synes du er ganske kjedelig å være sammen med egentlig. Ja, vi synes du er litt gjerrig/drikker for mye/er kjedelig på fest/prater for mye/er klengete/ber om unnskyldning for at du er til/sjefer for mye (stryk det som ikke passer). Så derfor får du ikke være med på tur." Virker som om flesteparten av dere synes det er heeelt normal oppførsel og til og med fint gjort 😁 Anonymkode: 4b062...761 Det finnes en mellom ting mellom å forklare hvorfor de ikke vil ha henne med ved å være drittsekk og å fryse henne totalt ut. Kanskje flere burde bli flinkere til å si ifra hva de virkelig mener om folk dersom en naturlig utfasing ikke er mulig. Hvis f.eks én i den gjengen hadde sagt til ts "det er dessverre ikke helt stemning for at du skal være med på ferie, den og den vil helst ikke det fordi sånn og sånn", så synes jeg faktisk det hadde vært bedre enn å lyve/gå bak ryggen hennes og bestille uten henne. Server en hvit løgn om nødvendig liksom, det er noe som heter å "let down easy" og det går faktisk an. Jeg tror faktisk de fleste hadde foretrukket ærlighet fremfor å bli fryst ut på den måten, da hadde man hvertfall ikke sittet igjen med hundre spm om man er god nok, hva man har gjort feil, hvorfor de ikke vil ha henne med, hva kunne man gjort annerledes, hvem er det som minst vil ha henne der osv. Litt som når man blir dumpet av en kjæreste, du vil ikke ha den "det er ikke deg, det er meg", du vil heller bare høre at han ikke har følelser lenger, at han har vært utro, at han liker ei anna, at han ikke synes du er like kul lenger osv osv. Da slipper du å sitte igjen som et spm og lure på "hva gjorde jeg galt". Anonymkode: 56ef6...fcf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #64 Del Skrevet 11. mars 2016 Disse jentene er ikke venner av deg, og dette er måten de forteller deg det. Finn deg heller noen andre, ekte venner. Anonymkode: 57e13...456 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #65 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg tenker at det er alltid to sider av en sak. Kjenner flere som er veldig innpåslitne og skal være med på alt, men som jeg egentlig ikke er så interessert i å f.eks dra på sydentur med. Skjønner du ble såret, men ville heller funnet meg andre venner. Anonymkode: 0cf98...560 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 11. mars 2016 #66 Del Skrevet 11. mars 2016 39 minutter siden, Marie90 skrev: Enig i dette her - det er lett å slå et slag for ærlighet på et nettforum, men de aller fleste kvier seg for å være brutalt ærlig med de som står en nær, enten man er 25 eller 40. Så er det jo også slik at folk er som de er og endrer seg sjelden - hvis du rett og slett ikke liker å dra på byen med en viss person, hvem er egentlig du til å fortelle dem at de skal endre seg for å få gleden av å ha ditt selskap? Det kan virke arrogant. Utfordringen med å ha en venninnegjeng er jo også at det iblant kan bli litt for rigid. Jeg har noen venninner fra videregående og vi ble ganske tidlig etablert i en "gjeng" som stadig utvidet seg. Så ble det til at hver gang vi skulle finne på noe måtte alle være med. Som i alle gjenger var det noen jeg følte jeg hadde mer til felles med enn andre, og lengtet etter noen mer intime treff uten at resten var der hver gang. Det ble en slags tvungen sosialisering med jenter jeg egentlig ikke var så begeistret for. Men uansett - dette er dårlig oppførsel av venninnene dine, og mangel på folkeskikk. Selv om man skal kunne velge hvem man tilbringer tiden sin med så blir dette her bevisst ekskludering av en person. Og det er som med bursdager på skolen - det er enten absolutt alle, eller bare jentene / bare guttene. Jeg ville singlet ut den ene du står nærmest i venninnegjengen (går utifra at det er en), og ta praten over tlf el.l. (ikke sms) Legg kortene på bordet, ikke vær aggressiv, men direkte. "Det er tydelig at en av dere eller flere ikke ville ha med meg på turen. Jeg vil helst ikke høre at "det bare ble sånn", for jeg vet det ikke er sant. Dere kunne lett hatt meg med, og valgte å arrangere det uten meg. Akkurat nå er jeg genuint nysgjerrig på hva årsaken er. Er det noe ved min oppførsel som gjør meg mindre interessant å dra på tur med? Nå vil jeg bare ha sannheten. Det som er vondt her er å ikke vite noe". Dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #67 Del Skrevet 11. mars 2016 Skaff deg heller noen andre (og forhåpentligvis) mye bedre venninner!! Anonymkode: 0d3df...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #68 Del Skrevet 11. mars 2016 For noen idioter. jeg skjønner at du er lei deg. Anonymkode: 353e3...2d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #69 Del Skrevet 11. mars 2016 Skjønner du er lei deg, men hva er grunnen til det? Er du en av de som bare planlegger, og aldri blir med? Eller enten må ha viljen din på tur, slik at folk tekkes deg for å unngå surmuling? Anonymkode: bd220...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 11. mars 2016 #70 Del Skrevet 11. mars 2016 Huff. Føler med deg TS. Har ikke så mye å tilføye som ikke er sagt, men en ting er sikkert. Disse menneskene er ikke ordentlige venner. Hadde de vært det hadde de også passet på å inkludere alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #71 Del Skrevet 11. mars 2016 Anonymkode: 0d3df...e82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 11. mars 2016 #72 Del Skrevet 11. mars 2016 For noen dårlige venner Uansett hva grunnen er så kunne de kvinnet seg opp og sagt i fra til deg. Ikke bare komme med en skikkelig dårlig unnskyldning. Si det til dem og skaff deg noen venner som faktisk er venner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venka Skrevet 11. mars 2016 #73 Del Skrevet 11. mars 2016 Stor klem til TS, det må være veldig vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. mars 2016 #74 Del Skrevet 11. mars 2016 La oss få vite hvordan det her går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristiansand123 Skrevet 11. mars 2016 #75 Del Skrevet 11. mars 2016 Jeg er også såååå nysgjerrig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #76 Del Skrevet 11. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, har fått noe svar fra de. Ikke gidder jeg å ta kontakt med de. Ser ikke vitsen. Det ble noe tull med siteringen her. Får ikke fjernet boksen. Ts. Anonymkode: f8972...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #77 Del Skrevet 11. mars 2016 9 timer siden, Blondie65 skrev: Kan ikke du skremme dem litt da? Spør om de har bestilt på det hotellet og det flyet og at du ser at det er ledige plasser og tenker å dra? Se hva sier? Jeg synes de er feig som ikke sier klart fra hvorfor du ikke får være med. Dette synes jeg var et uklokt forslag. Når noen gjør noe sånn, er det ikke bare tilfeldig. Ts trenger ingen flere reaksjoner, det de gjorde er et nok tegn på at de fryser henne ut! Hadde jeg opplevd dette , hadde jeg gjort kun én ting : kuttet de fullstendig ut! Hold avtand til de, å se om noen kommer med en unnskyldining. Gjør de ikke det, hadde jeg aldri tatt kontakt med dem igjen. Slett dem alle fra livet ditt! Dette er feige upålitelige falske venner. Anonymkode: 498a1...8f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #78 Del Skrevet 11. mars 2016 Hei ts: kan de være sjalu på deg? Jeg har opplevd venninner som har eksludert meg flere ganger, og jeg har flere ofte følt at det er fordi de har vært misunnelige på meg. Flere ville f.eks gjerne snakke med meg om problemene sine, men ikke ha meg med ut, da jeg ofte fikk/får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Husker spesielt en gang jeg hadde avtalt å møte noen på en festival. Da jeg kom dit og stod i lang kø utenfor ringte jeg en av venninnene mine, hun sa hun var inne og skulle vente på meg, følge med på tlf. Men da jeg ringte henne tok hun aldri tlf....Ringte ei anna som var der og, men ingen svar. Det var en utrolig kjip følelse, for jeg hadde ingen å gå med, og de var bare borte under hele festivalen...I ettertid har jeg tenkt på endel lignende episoder, husker bl.a en 17. mai der vi hadde planlagt og møtes, og at ei av venninnene mine skulle ringe meg i løpet av dagen. Hørte ingenting, så da det begynte å bli ettermiddag mld jeg henne, spurte hvor de var. Ingen svar. Planen var og møtes iløpet av formiddagen. Da det først ble seint på kvelden kom det inn ei mld om at jeg måtte kom dit og dit...Da hadde de tydeligvis møttes lenge før meg, og var brisen når de først tok kontakt. Men da hadde jeg gått og ventet hele dagen, pyntet og det hele, så jeg mistet totalt lysten på å møte dem. Jeg var lenge stille, tenkte først ikke svare dem, men til slutt skrev jeg bare at jeg hadde andre planer ( noe som var en løgn, da jeg satt hjemme alene...) og da var det ikke måte på hvor interessert de var i at jeg skullle komme, det haglet inn mld, men det var for seint for min del. Har lite kontakt med dem idag og kjente ofte på at de prøvde å fryse meg ut, men at det ofte kom av at de var misunnelige på meg, ville holde meg utenfor. Anonymkode: 498a1...8f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #79 Del Skrevet 11. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en mellom ting mellom å forklare hvorfor de ikke vil ha henne med ved å være drittsekk og å fryse henne totalt ut. Kanskje flere burde bli flinkere til å si ifra hva de virkelig mener om folk dersom en naturlig utfasing ikke er mulig. Hvis f.eks én i den gjengen hadde sagt til ts "det er dessverre ikke helt stemning for at du skal være med på ferie, den og den vil helst ikke det fordi sånn og sånn", så synes jeg faktisk det hadde vært bedre enn å lyve/gå bak ryggen hennes og bestille uten henne. Server en hvit løgn om nødvendig liksom, det er noe som heter å "let down easy" og det går faktisk an. Jeg tror faktisk de fleste hadde foretrukket ærlighet fremfor å bli fryst ut på den måten, da hadde man hvertfall ikke sittet igjen med hundre spm om man er god nok, hva man har gjort feil, hvorfor de ikke vil ha henne med, hva kunne man gjort annerledes, hvem er det som minst vil ha henne der osv. Litt som når man blir dumpet av en kjæreste, du vil ikke ha den "det er ikke deg, det er meg", du vil heller bare høre at han ikke har følelser lenger, at han har vært utro, at han liker ei anna, at han ikke synes du er like kul lenger osv osv. Da slipper du å sitte igjen som et spm og lure på "hva gjorde jeg galt". Anonymkode: 56ef6...fcf NEI. Jeg ville definitivt ikke hatt det i klartekst. Har hatt venner som har fadet ut, det har vært en "naturlig" prosess. Litt vondt når man gradvis innser at den andre ikke er like interessert i vennskap som en selv. Men det som virkelig gikk inn på meg, var hun som ga beskjed om at hun ikke så noe poeng i å være venner lenger, siden vi ikke lenger hadde noe særlig til felles. Selv om hun sa det på en "pen måte", føltes det helt forferdelig å bli dumpa! Hadde vært mindre sårende om hun gradvis hadde blitt borte, faktisk. Jeg ble utrolig sint, skuffet og såret, og brukte flere år på å komme helt over følelsen. Tror virkelig ikke jeg hadde taklet detaljerte utgreiinger om hvorfor hun ikke ville være venninne lenger.... Anonymkode: 4b062...761 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 11. mars 2016 #80 Del Skrevet 11. mars 2016 Det her fikk jeg faktisk vondt i magen av å lese. Du fortjener bedre venner! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå