AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Del Skrevet 10. mars 2016 Har bestilt meg mastercard gold etter anbefaling av samboer. Bakgrunnen var at jeg ville kjøpe meg ny telefon men ikke hadde råd til å betale 6-7000. Med nedbetaling blir det forsatt en ganske høy sum i mnd med abonnement osv. Tenker da at det er ganske greit å kjøpe den med kredittkortet, så vil jeg få en regning på en minste sum som jeg må betale. Hvis jeg passer på å betale så mye jeg kan i måneden så vil jo disse 5000 forsvinne raskt og det vil ikke bli så mye renter (var billigere å bestille tlf på dansk nettside). Da kan jeg også bestemme litt selv hvor mye jeg vil betale inn i mnd, siden lønna mi varierer veldig fra måned til måned. Jeg er imidlertid veldig skeptisk til bruk av kredittkort. Jeg er veldig fornuftig og har god kontroll på økonomien, men fristelsen kan jo bli stor når man har et kredittkort tilgjengelig. Noen her som har kredittkort? Syns dere det er vanskelig å la være å falle for fristelser? Og gode tips til å unngå å gå på en smell? Valgte kort med grense på 10 000, så det er jo ikke allverdens. Anonymkode: 0d123...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 10. mars 2016 #2 Del Skrevet 10. mars 2016 Du har jo allerede falt for fristelsen. Du ville kjøpe ny telefon.. Du bare ville. Og dette setter du deg i gjeld for. Idioti kalles det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Del Skrevet 10. mars 2016 Har hatt kredittkort siden jeg ble 18. Alltid nedbetalt ved regning. Aldri hatt noe problem med det. Bruker kun penger jeg allerede har, bare at jeg drar et annet kort. Dine grunner til å skaffe kredittkort er jeg svært skeptisk til. Det er ikke slik det bør brukes etter min mening. Anonymkode: 5a724...3ff 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Del Skrevet 10. mars 2016 Men dette er også penger jeg allerede har. Men på en annen konto som jeg helst ikke vil røre. Med andre ord så har jeg penger til å betale. Jeg ville aldri kjøpt noe jeg ikke allerede hadde råd til. Anonymkode: 0d123...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Del Skrevet 10. mars 2016 Kanskje litt dårlitg formulert i startinnlegget seg jeg. Mente at jeg heller ville ha en slags nedbetaling istedet for å punge ut med mange tusen på en gang Anonymkode: 0d123...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #6 Del Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette er også penger jeg allerede har. Men på en annen konto som jeg helst ikke vil røre. Med andre ord så har jeg penger til å betale. Jeg ville aldri kjøpt noe jeg ikke allerede hadde råd til. Anonymkode: 0d123...628 Vil du tape penger på å røre de pengene? Kredittkort har vel også årsgebyr på noen hundrede kr, i tillegg til skyhøye renter Anonymkode: d8ee6...0a5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #7 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg har kredittkort med til sammen 35000 i kreditt, det har aldri vært noe problem å motstå fristelsen til å gå amok. Anonymkode: 3cd0a...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 10. mars 2016 #8 Del Skrevet 10. mars 2016 Elendig forslag. Du kommer aldri til å betale ned kreditten og ende opp med mindre penger å bruke på meningsløse forbruksvarer. Spar heller opp pengene. Har forøvrig mellom 7 og 10 kredittkort og betaler alle helt ned når regningen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mars 2016 #9 Del Skrevet 10. mars 2016 Ikke kjøp telefonen. Ikke bruk kortet når du ikke allerede HAR pengene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #10 Del Skrevet 10. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du tape penger på å røre de pengene? Kredittkort har vel også årsgebyr på noen hundrede kr, i tillegg til skyhøye renter Anonymkode: d8ee6...0a5 Egentlig ja. De står på sparekontoen min. Sparer til i sommer da jeg har begynt i ny jobb og ikke har betalt ferie. men om jeg absolutt må bruke dem, så er ikke det verdens undergang liksom. Men jeg har pengene og bruker ikke kredittkort fordi jeg egentlig ikke har råd. Det høres jo ut som galskap. Så skal det også sies at jeg ikke bare kjøper ny tlf fordi jeg vil. Den jeg har tar snart kvelden, så det er vel mer en nødvendighet. Anonymkode: 0d123...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Del Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Elendig forslag. Du kommer aldri til å betale ned kreditten og ende opp med mindre penger å bruke på meningsløse forbruksvarer. Spar heller opp pengene. Har forøvrig mellom 7 og 10 kredittkort og betaler alle helt ned når regningen kommer. Selvfølgelig kommer jeg til å betale ned. Har nok selvinnsikt til la være å bruke kredittkort hvis jeg ikke kan betale ned. Telefonen er nedbetalt på noen måneder. Alternativet er å betale mangefoldige tusen kroner på et år, ved nebetaling. og det har jeg i hvertfall ikke råd til Anonymkode: 0d123...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #12 Del Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig ja. De står på sparekontoen min. Sparer til i sommer da jeg har begynt i ny jobb og ikke har betalt ferie. men om jeg absolutt må bruke dem, så er ikke det verdens undergang liksom. Men jeg har pengene og bruker ikke kredittkort fordi jeg egentlig ikke har råd. Det høres jo ut som galskap. Så skal det også sies at jeg ikke bare kjøper ny tlf fordi jeg vil. Den jeg har tar snart kvelden, så det er vel mer en nødvendighet. Anonymkode: 0d123...628 Om du uansett har tenkt å betale ned kredittgjelden på noen få måneder, ville jeg heller brukt sparepengene til å kjøpe telefonen, og betale tilbake til deg selv (til sparekontoen din) et bestemt beløp pr mnd. Dette vil du spare på, da du unngår kredittkortrentene og årsgebyret for kredittkort Anonymkode: d8ee6...0a5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. mars 2016 #13 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Du burde utnytte bonusen til et kredittkort isteden. Trekk korte, betal hele beløpet på første regning og motta bonus hihihihiihi. Jeg brukte komplett sitt kredittkort sist, men det finnes mange kort med sånne ordninger og rabatter. Ikke velg de kortene med årsavgift, tror ikke det er verdt det med mindre man handler MYE. Endret 10. mars 2016 av Evilposelos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #14 Del Skrevet 10. mars 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bestilt meg mastercard gold etter anbefaling av samboer. Bakgrunnen var at jeg ville kjøpe meg ny telefon men ikke hadde råd til å betale 6-7000. Med nedbetaling blir det forsatt en ganske høy sum i mnd med abonnement osv. Tenker da at det er ganske greit å kjøpe den med kredittkortet, så vil jeg få en regning på en minste sum som jeg må betale. Hvis jeg passer på å betale så mye jeg kan i måneden så vil jo disse 5000 forsvinne raskt og det vil ikke bli så mye renter (var billigere å bestille tlf på dansk nettside). Da kan jeg også bestemme litt selv hvor mye jeg vil betale inn i mnd, siden lønna mi varierer veldig fra måned til måned. Jeg er imidlertid veldig skeptisk til bruk av kredittkort. Jeg er veldig fornuftig og har god kontroll på økonomien, men fristelsen kan jo bli stor når man har et kredittkort tilgjengelig. Noen her som har kredittkort? Syns dere det er vanskelig å la være å falle for fristelser? Og gode tips til å unngå å gå på en smell? Valgte kort med grense på 10 000, så det er jo ikke allverdens. Anonymkode: 0d123...628 Du har gått rett i kredittfella! Du betaler ikke bare renter på nærmere 20 % du må og betale renter på rentene på det beløpet du ikke har nedbetalt. Hvor uvitende og dum går det an å være når det gjelder kreditt? Jeg slutter vist aldri med å bli sjokkert over folks kredittkunnskaper, eller mangel på sådanne. Å kjøpe telefonen på avbetaling vil være mye billigere. Har du ikke mulighet til avbetalingsavtale, så har du heller ikke råd til kredittkortkjøp. Klipp kortet i to og slutt å bruke det, før du blir etmLuksusfellen kasus. Du har ikke råd til å kjøpe en telefon til flere tusen, det ernhelt klart og tydelig. Og det blir en knalldyr telefon med kredittkortkjøp. Og du, lær deg hvordan kreditt skrives og rediger overskriften. Anonymkode: 4db71...6a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #15 Del Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du uansett har tenkt å betale ned kredittgjelden på noen få måneder, ville jeg heller brukt sparepengene til å kjøpe telefonen, og betale tilbake til deg selv (til sparekontoen din) et bestemt beløp pr mnd. Dette vil du spare på, da du unngår kredittkortrentene og årsgebyret for kredittkort Anonymkode: d8ee6...0a5 Kredittkort har normalt sett ikke årsgebyr. Har kredittkortet årsgebyr i tillegg til skyhøye renter bør alle varselklokkene ringe på full styrke. Anonymkode: 4db71...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #16 Del Skrevet 10. mars 2016 Ingen årsgebyr nei Anonymkode: 0d123...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Del Skrevet 10. mars 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har bestilt meg mastercard gold etter anbefaling av samboer. Bakgrunnen var at jeg ville kjøpe meg ny telefon men ikke hadde råd til å betale 6-7000. Med nedbetaling blir det forsatt en ganske høy sum i mnd med abonnement osv. Tenker da at det er ganske greit å kjøpe den med kredittkortet, så vil jeg få en regning på en minste sum som jeg må betale. Hvis jeg passer på å betale så mye jeg kan i måneden så vil jo disse 5000 forsvinne raskt og det vil ikke bli så mye renter (var billigere å bestille tlf på dansk nettside). Da kan jeg også bestemme litt selv hvor mye jeg vil betale inn i mnd, siden lønna mi varierer veldig fra måned til måned. Jeg er imidlertid veldig skeptisk til bruk av kredittkort. Jeg er veldig fornuftig og har god kontroll på økonomien, men fristelsen kan jo bli stor når man har et kredittkort tilgjengelig. Noen her som har kredittkort? Syns dere det er vanskelig å la være å falle for fristelser? Og gode tips til å unngå å gå på en smell? Valgte kort med grense på 10 000, så det er jo ikke allverdens. Anonymkode: 0d123...628 Spar til ny tlf. Legg av penger hver mnd Anonymkode: e3562...338 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Del Skrevet 10. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kommer jeg til å betale ned. Har nok selvinnsikt til la være å bruke kredittkort hvis jeg ikke kan betale ned. Telefonen er nedbetalt på noen måneder. Alternativet er å betale mangefoldige tusen kroner på et år, ved nebetaling. og det har jeg i hvertfall ikke råd til Anonymkode: 0d123...628 Ok. Fint! Men hvorfor ønsker du å bruke ekstra penger på å betale renter ved kredittkortkjøp, i steden for å betale telefonen med pengene som du allerede har på sparekontoen? Anonymkode: d8ee6...0a5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Del Skrevet 10. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har gått rett i kredittfella! Du betaler ikke bare renter på nærmere 20 % du må og betale renter på rentene på det beløpet du ikke har nedbetalt. Hvor uvitende og dum går det an å være når det gjelder kreditt? Jeg slutter vist aldri med å bli sjokkert over folks kredittkunnskaper, eller mangel på sådanne. Å kjøpe telefonen på avbetaling vil være mye billigere. Har du ikke mulighet til avbetalingsavtale, så har du heller ikke råd til kredittkortkjøp. Klipp kortet i to og slutt å bruke det, før du blir etmLuksusfellen kasus. Du har ikke råd til å kjøpe en telefon til flere tusen, det ernhelt klart og tydelig. Og det blir en knalldyr telefon med kredittkortkjøp. Og du, lær deg hvordan kreditt skrives og rediger overskriften. Anonymkode: 4db71...6a3 Beklager O'store kredittgud. Skulle vel tro at du som vet alt om kredittkort også var smart nok til å skjønne at ordet KREDITTKORT i overskriften, var en uskyldig skrivefeil. Beklager så meget Sorry men når du kommer med et sånn innlegg så får du heller ikke et ordentlig svar Anonymkode: 0d123...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #20 Del Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Fint! Men hvorfor ønsker du å bruke ekstra penger på å betale renter ved kredittkortkjøp, i steden for å betale telefonen med pengene som du allerede har på sparekontoen? Anonymkode: d8ee6...0a5 Jeg har sånn egentlig ikke råd til å ta de 5000 fra sparekontoen...den kontoen er mitt levebrød i sommer. Og ja, jeg skulle gjerne spart til ny tlf. Selvfølgelig hadde jeg gjort det hvis det var et alternativ. Men når tlf jeg har nå er så og si ubrukelig så hjelper det meg lite om jeg har råd til ny tlf om 4 mnd... må ha den nå Anonymkode: 0d123...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå