AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #21 Skrevet 11. mars 2016 Jeg har bytta ut sjokolade med salt potetgull i det siste. Det fungerer så langt. Da har jeg noe "godt" å kose meg med, men det er ikke så godt som sjokolade, og jeg får ikke cravings etter salt potetgull. Så jeg spiser ikke så mye av det. Anonymkode: 5987b...32e
Kara W Skrevet 11. mars 2016 #22 Skrevet 11. mars 2016 Jeg spiser sjokolade hver dag, og har ingen tro på å bare la være å kjøpe. Det jeg derimot kan klare å kutte ned ganske kraftig. F.eks kan jeg klare å ha en tube med Smarties, og når sjokoladebehovet melder seg så tar jeg 1-3 smarties i munnen og suger på dem og prøver å få dem til å vare lengst mulig. Etter det har som regel søtsuget gitt seg. En annen ting jeg kan gjøre er å kjøpe en dyr, kvalitetssjokolade (til forskjell fra mange andre her så elsker jeg mørk sjokolade), og tillate meg én rute etter middag, eller én rute etter trening. Det krever litt selvdisiplin, men jeg synes dette er mye lettere enn totalt avhold.
Pringle Skrevet 11. mars 2016 #23 Skrevet 11. mars 2016 Det er mange forskjellige strategier som kan hjelpe; hva som er effektivt er personavhengig (det er derfor du får så mange vidt forskjellige tips). Kutt ned på den daglige mengden (feks 25 gram hver dag).. Kutt ned på hyppigheten (feks 100 gram hver lørdag). Ikke kjøp sjokolade i det hele tatt. Kjøp en type sjokolade som du ikke liker så godt. Kjøp den dyreste og mest eksklusive sjokoladen du kan få tak i. Gå over til en annen type godteri/snacks. Velg erstatninger (lag sukkerfri sjokoladepudding ol). Finn på noe som avleder deg (gå tur, strikke, ta et bad). Finn ut hvilken mat som tilfredsstiller deg uten behov for godteri. 1
Gjest Ennasus Skrevet 11. mars 2016 #24 Skrevet 11. mars 2016 Unn deg én chokiss kjærlighet på pinne isteder 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå