Gå til innhold

Er dette lov?


Jealar89

Anbefalte innlegg

Mitt fornavn er så spesielt at jeg tror det er kun 3 eller 4 som heter det i hele Norge. På min arbeidsplass (klesbutikk) står navnet vårt på kvitteringen som gis ut til kundene.. Man trenger egentlig kun å vite fornavnet mitt for å kunne søke meg opp på Facebook eller telefonkatalogen, har f eks opplevd mange menn på Tinder som har funnet meg på Face kun ved å vite fornavnet. Skjønner at det er kjipt at du har hatt så mye stalkere, men skjønner ikke poenget med denne tråden. Bare si til kollegaen din at han ikke skal si mellomnavnet ditt, fornavnet må vel være greit, virker rimelig spesielt ovenfor kundene om navnet ditt skal være topphemmelig. De fleste er ikke stalkere, bare så det er sagt.... Og hvis det er slik at du har stalkere i hytt og pine lurer jeg litt på hva slags person du er :P 

Anonymkode: 5c973...549

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Jealar89 skrev:

Jeg jobber som servitør og nå har det kommet en "ny" person på jobben som synes han er veldig morsom. For ikke så mange dager siden gjorde han noe jeg mener er å gå over streken. Jeg hadde et bord med tre menn, han ene virket (beklager utrykket) litt spesiell i måten han var på. Når de skulle betale å gå, sier denne fyren "Var det *fornavn og mellomnavnet mitt* du het? Jeg ble ganske paff, og siden jeg har opplevd stalkers før, synes jeg dette var ganske ekkelt. Ingenting har skjedd, men er ubehagelig når slikt skjer på jobb. Fant senere ut at den nye servitøren på jobb hadde fortalt gjesten både fornavnet og mellomnavnet mitt. Jeg vet han ikke mente noe vondt med det, men synes det kanskje er på tide at han lærer at handlinger fører til konsekvenser. Jeg skal ikke blåse det for mye opp, men vil gjerne ta en prat med han. Så mitt spørsmål er: Er dette i det hele tatt lov å gjøre? Altså gi informasjon om en annen kollega til en gjest? Og nei, vi har ikke navnet våres på uniformene. 

Det er vel neppe juridisk ulovlig,men jeg ville ikke likt det jeg heller.Særlig ikke om navnet mitt ble gitt til ekle mannlige gjester.Hadde gitt den nye servitøren beskjed om dette,og hvis han fortsetter snakket med sjefen.

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sandie skrev:

Det er vel neppe juridisk ulovlig,men jeg ville ikke likt det jeg heller.Særlig ikke om navnet mitt ble gitt til ekle mannlige gjester.Hadde gitt den nye servitøren beskjed om dette,og hvis han fortsetter snakket med sjefen.

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt fornavn er så spesielt at jeg tror det er kun 3 eller 4 som heter det i hele Norge. På min arbeidsplass (klesbutikk) står navnet vårt på kvitteringen som gis ut til kundene.. Man trenger egentlig kun å vite fornavnet mitt for å kunne søke meg opp på Facebook eller telefonkatalogen, har f eks opplevd mange menn på Tinder som har funnet meg på Face kun ved å vite fornavnet. Skjønner at det er kjipt at du har hatt så mye stalkere, men skjønner ikke poenget med denne tråden. Bare si til kollegaen din at han ikke skal si mellomnavnet ditt, fornavnet må vel være greit, virker rimelig spesielt ovenfor kundene om navnet ditt skal være topphemmelig. De fleste er ikke stalkere, bare så det er sagt.... Og hvis det er slik at du har stalkere i hytt og pine lurer jeg litt på hva slags person du er :P 

Anonymkode: 5c973...549

Synes det har blitt litt mye fokus på det med stalkere i innlegget nå:S Det er noe jeg bare har nevnt for å klargjøre hvorfor jeg reagerte på det kollegaen min gjorde. Om man har lov til å gi ut info er det jeg vil frem til. Det finnes dessverre noen raringer der ute, selv om det er lite sannsynlig for at det skjer igjen. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jealar89 skrev:

Synes det har blitt litt mye fokus på det med stalkere i innlegget nå:S Det er noe jeg bare har nevnt for å klargjøre hvorfor jeg reagerte på det kollegaen min gjorde. Om man har lov til å gi ut info er det jeg vil frem til. Det finnes dessverre noen raringer der ute, selv om det er lite sannsynlig for at det skjer igjen. Takk for svar:)

Du som tok det opp. Vi svarer til de opplysningene du kommer med.

Anonymkode: 17a8f...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...