AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Jeg føler kanskje barnehagen hvor sønnen min går har litt lav terskel for å sende barna hjem. Eks Så kan de ringe og be meg hente fordi han gråter å virker ikke i form. Jeg henter og når vi kommer hjem er han i super form, leker, klatrer og er helt propell. Et annet eks kan være at han har vært syk med feber, jeg holder han hjemme en feberfri dag og tar tempen bare for å være sikker neste dag før jeg sender han i bhg (formen er fin, men det er bare for å være helt sikker) litt utpå dagen ringer de av at han gråter og vil bare sitte på fanget. Jeg heter, vi kommer hjem og han løper rundt og er i super form, heller ikke feber. Bør jeg ta en prat med lederen? Jeg tenker litt at han kanskje er litt sår og savner meg, og barn er jo ikke dumme. Som sagt han er alltid i kjempe form når han kommer hjem. Anonymkode: a39a4...db9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Er denne BHG i Trondheim? Anonymkode: ab7ea...c0c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Jeg synes heller problemet ofte er det motsatte etter min erfaring, og vi har gjort det veldig klart for barnehagen at vi ikke ønsker at barnet vårt skal være i barnehagen hvis han ikke er i form. Hvis barnet mitt gråter og bare vil sitte på fanget håper jeg virkelig at de ringer meg og ber meg om å hente! Nå snakker jeg ikke om hvis han har slått seg og trenger litt trøst, men hvis han er "utafor" og ikke kan være med på vanlig aktiviteter. Det er nå en gang sånn at de ikke har en voksen til hvert barn i barnehagen, og jeg kan ikke forvente at mitt ene barn skal oppta én voksen over lenger tid - da er det andre barn som blir taperne! Anonymkode: 1b09c...28b 14
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Ta det opp med barnehagen. De kan avogtil være litt vel raske med å ringe. Samtidig så vil de det beste for barna, så jeg tror ikek det er noe uvilje. Anonymkode: 6cd7f...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Ta det opp! De kan ikke sende hjem fordi barnet har en dårlig dag. Visst er det kjipt, men foreldrene må jobbe å tjene penger. Alle har dårlige dager innimellom. Anonymkode: f5301...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler kanskje barnehagen hvor sønnen min går har litt lav terskel for å sende barna hjem. Eks Så kan de ringe og be meg hente fordi han gråter å virker ikke i form. Jeg henter og når vi kommer hjem er han i super form, leker, klatrer og er helt propell. Et annet eks kan være at han har vært syk med feber, jeg holder han hjemme en feberfri dag og tar tempen bare for å være sikker neste dag før jeg sender han i bhg (formen er fin, men det er bare for å være helt sikker) litt utpå dagen ringer de av at han gråter og vil bare sitte på fanget. Jeg heter, vi kommer hjem og han løper rundt og er i super form, heller ikke feber. Bør jeg ta en prat med lederen? Jeg tenker litt at han kanskje er litt sår og savner meg, og barn er jo ikke dumme. Som sagt han er alltid i kjempe form når han kommer hjem. Anonymkode: a39a4...db9 Ja, sånn er det her og! (Østlandet) BHG-tantene ringer meg og sier "Berit er ikke helt i form", så sier jeg at jeg kan hente så fort som mulig, men at jeg ikke har mulighet til å ILE avgårde til barnehagen og slippe alt jeg har i hendene fordi barnet mitt er trøtt. Men at jeg skal komme så fort jeg kan. Henter barnet, kommer hjem og det er løping og herjing og absolutt ingenting i veien med barnet. Jeg tror at enkelte benytter sjansen, alle sjansene de får, til å sende hjem barn så de kan få det lettere og færre barn å passe på. Late kjerringene. Anonymkode: 6348f...68f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Såklart vil jeg det beste for barnet mitt. Men når han er i form til å klatre og leke så fort vi kommer inn døra hjemme er han ikke mye syk. Jeg kan ikke ta sykedager fra jobb fordi barnet mitt er lei seg og savner meg. Anonymkode: a39a4...db9 1
fusetufs Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart vil jeg det beste for barnet mitt. Men når han er i form til å klatre og leke så fort vi kommer inn døra hjemme er han ikke mye syk. Jeg kan ikke ta sykedager fra jobb fordi barnet mitt er lei seg og savner meg. Anonymkode: a39a4...db9 Endret 10. mars 2016 av fusetufs
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 Et øyeblikk siden, fusetufs skrev: det er alltid almentilstanden som avgjør, om barnet bare skal sitte på fanget og gråter så har ikke barnet det noe bra og trenger å få komme hjem Det er jeg uenig i. Det er faktisk begrenset hvor mye fri arbeidende foreldre har, og de fridagene de faktisk har må brukes fornuftig! Anonymkode: 6348f...68f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg uenig i. Det er faktisk begrenset hvor mye fri arbeidende foreldre har, og de fridagene de faktisk har må brukes fornuftig! Anonymkode: 6348f...68f Mener du at et barn med nedsatt allmentilstand har det best i barnehagen?? ikke vanlig at et barn bare vil sitte på fanget og gråter i en barnehage. Hva med de som jobber i barnehagen da??? de er de med høyest sykefravær fordi foreldre faktisk sender syke barn i barnehagen, Å de andre barna som blir smitta gang på gang. Anonymkode: ad889...58e 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: fusetufs: Barn er ikke dumme, heller motsatt. De lærer utrolig fort hva som skal til for å få viljen sin. Når barnehagen holder på slik lærer de at det bare er å sutre nok, så kommer de hjem. Dette har ikke arbeidende foreldre muligheten til å følge opp! Det er ingen som er for å ha syke barn i barnehagen, men sender man hjem for den miste ting merker barna gevinsten av det. Anonymkode: f5301...b9d 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #12 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du at et barn med nedsatt allmentilstand har det best i barnehagen?? ikke vanlig at et barn bare vil sitte på fanget og gråter i en barnehage. Hva med de som jobber i barnehagen da??? de er de med høyest sykefravær fordi foreldre faktisk sender syke barn i barnehagen, Å de andre barna som blir smitta gang på gang. Anonymkode: ad889...58e Det jeg mener er at de skal LÆRE SEG hva nedsatt allmenntilstand faktisk betyr. Når de gang på gang på gang sender hjem et "sykt barn"; og barnet åpenbart er fullstendig friskt og mer til hjemme, så er det helt tydelig at de ikke har peiling på hva de driver med og kanskje har valgt helt feil jobb. De burde se ltit på seg selv; hvorfor mistrives barnet i barnehagen, men stortrives hjemme? Men neida.. Anonymkode: 6348f...68f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 Skjer det ofte at barnet er utilpass i barnehagen over lengre tid uten å være syk er det et kraftig symbol på at barnet ikke trives! Da ville jeg vurdert sterkt å revurdere f.eks hvor mange timer barnet er i barnehagen hver dag. Anonymkode: 1b09c...28b 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg uenig i. Det er faktisk begrenset hvor mye fri arbeidende foreldre har, og de fridagene de faktisk har må brukes fornuftig! Anonymkode: 6348f...68f Så ikke få barn!!! Et barn har IKKE godt av å være i barnehagen når det har en dårlig dag! Vet du hva som foregår i en barnehage? Hvordan det føles for oss i barnehagen å se fortvilelsen og sårhet i øynene til et barn som ikke har det godt? En dårlig dag for en voksen og et barn er ikke det samme!!! Anonymkode: 64ac3...bdc 13
makkapakka Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016 jeg hadde barnet mitt i en sånn barnehage som ringte hele tiden, og vi hentet og tok fri fra jobb uten at han var spesielt syk, mer utilpass. Så skjedde det at jeg måtte faktisk flytte og da til en annen by, barnet begynte i ny barnehage. Det var aldri noe ringing derfra og barnet var så gira på å gå i barnehagen som han aldri hadde vært før. Så i vårt tilfelle var det nok mistrivsel. jeg syntes også de kunne spart seg for halvparten av telefonene men i mitt tilfelle vil jeg også gjerne vite og heller være med barnet 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg mener er at de skal LÆRE SEG hva nedsatt allmenntilstand faktisk betyr. Når de gang på gang på gang sender hjem et "sykt barn"; og barnet åpenbart er fullstendig friskt og mer til hjemme, så er det helt tydelig at de ikke har peiling på hva de driver med og kanskje har valgt helt feil jobb. De burde se ltit på seg selv; hvorfor mistrives barnet i barnehagen, men stortrives hjemme? Men neida.. Anonymkode: 6348f...68f Har du ungen din i en så dårlig barnehage som du her skiserer burde du straks gå i deg selv og ta ungen ut av barnehagen og finne en bedre. Ville aldri i livet sendt min unge et sted det tydligvis misstrives hvis det er din endelige mening. Jeg vet det aldri er en enkel ansatt som tar avgjørelsen man rådfører seg med alle på avd og er man i tvil styrer. Anonymkode: ad889...58e 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ikke få barn!!! Et barn har IKKE godt av å være i barnehagen når det har en dårlig dag! Vet du hva som foregår i en barnehage? Hvordan det føles for oss i barnehagen å se fortvilelsen og sårhet i øynene til et barn som ikke har det godt? En dårlig dag for en voksen og et barn er ikke det samme!!! Anonymkode: 64ac3...bdc Det er ikke snakk om at barnehagen faktisk sender hjem et sykt barn, men at barnehagen ikke vet hva de snakker om og sender hjem et friskt barn. Det er forskjell på å være syk og mistrives. Forstår du ikke det altså? Anonymkode: 6348f...68f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg mener er at de skal LÆRE SEG hva nedsatt allmenntilstand faktisk betyr. Litt spent på hva du mener det betyr? Anonymkode: ad889...58e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: fusetufs: Barn er ikke dumme, heller motsatt. De lærer utrolig fort hva som skal til for å få viljen sin. Når barnehagen holder på slik lærer de at det bare er å sutre nok, så kommer de hjem. Dette har ikke arbeidende foreldre muligheten til å følge opp! Det er ingen som er for å ha syke barn i barnehagen, men sender man hjem for den miste ting merker barna gevinsten av det. Anonymkode: f5301...b9d Hos oss ringer vi foreldrene uten at barna vet det. Vi sier ikke "hvis du sitter mer på fanget nå, så må vi ringe mamma så hun kan hente deg". Da hadde de fleste blitt sittende... Vi kan faktisk jobben vår. Men dette gjelder i min bh. Selvfølgelig kan det være annerledes i enkelte bh-er. Anonymkode: 64ac3...bdc 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om at barnehagen faktisk sender hjem et sykt barn, men at barnehagen ikke vet hva de snakker om og sender hjem et friskt barn. Det er forskjell på å være syk og mistrives. Forstår du ikke det altså? Anonymkode: 6348f...68f Sender vel ikke en unge ukritisk i barnehage hvis du mener det bare er misstrivsel?? var snakk om syke barn nå plutselig misstrivsel er to helt forskjellige ting det så kanskje ta tak i misstrivselen først så kommer resten av seg selv vil jeg tro. Anonymkode: ad889...58e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå