Gå til innhold

Mødre - dårlige rollemodeller

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Følgende artikkel stod å lese i Romerikesblad for en tid tilbake:

"Jessheim:

Nærmere 3 av 4 ungdommer utekontakten i Ullensaker kommune er i kontakt med er jenter, Utekontakten gir mødrene en stor del av skylden og mener de er dårlige rollemodeller.

I løpet av det siste året har antall ungdommer som utkontakten i Ullensaker kommune er i kontakt med mer enn fordoblet seg. Og over 70 proesent av ungdommene utekontakten er i kontakt med er jenter mellom 14 og 18 år.

Mamma på byen

Svært mange av dem er ungjenter som bor sammen med mor. I mange tilfeller er ofte mødrene mer som venninner for døtrene, og fester like mye som dem forteller utekontakten i Ullensaker.

Kommunens to utekontakter har haugevis av eksempler på episoder hvor døtrene treffer eller ser mødrene sine ute på byen. Det sier seg selv at det ikke er særlig bra for disse ungjentene se mor enda fullere enn seg selv ute på byen sier utkontakten.

Feriefyll

Der hovedsakelig den økende tilflyttningen i sammenheng med flyplassen som er årsaken til roblemet. Man skal selvsagt være forsiktig med å generalisere, men det er ingen hemmelighet at flyplassen har bragt med seg svært mange ufaglærte alenemødre. At problemer lettere oppstår i familier med lavere utdanning og i splittede familier er heller ingen hemmelighet sier utekontakten."

Syns det er skremmende dersom dette er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eminel

Så fedre skal liksom være bedre??!?? Jenter som blir mødre i ung alder pleier aldri å bli helt ferdig med festingen. Det er trist å se. En venninne ble født da moren var 16, og går ikke ut på byen fordi moren går ut hver helg, drikker seg dritings og raver rundt. Faren hennes drikker like mye som moren.

Men hvor er fedrene til disse ungdommene da?? Har ikke de også et ansvar??! Eller bryr de seg ikke om at døtrene som er for unge til å drikke er med moren på byn?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Eminel, vil gjerne ha meg frabedt generalisering av unge mødre, da jeg nesten aldri fester og aldri har vært full, og kommer heller ikke til å gjøre det når jeg blir mamma neste år.

Ellers er det dessverre mye sånt ute og går- stakkars barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Vinga!! Sier ikke at alle unge mødre er sånn, men jeg har opplevd mange tilfeller av det. Og det er ikke bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Vinga, da lurer jeg på hvor du har lært å se så klart inn i framtiden? Hvordan kan du vite at du ikke kommer til å gjøre slik?

Tror neppe disse mødrene planlegger dette år i forveien.

Ingen kan vite hvordan vi endrer oss.

Jeg er selv født av en 18 år gammel mor, hun satt hjemme med 3 barn i 13 år, 5 av dem alene.

Så plutselig fikk hun smaken på det søte liv, det var ikke snakk om å rave rundt, men nok til at jeg synes det var pinelig å treffe på henne, de gangene jeg ikke passet småsøskenene mine.

Tror neppe min mor planla dette da jeg ble født, og hun var nyforelska i min far.

Dette var nok litt på sidelinjen, men jeg måtte bare få sagt det.

Forresten så må det da gå an å diskutere et problem, uten å blir beskyldt for å generalisere. Det var da ingen som påstod at alle unge mødre oppførere seg slik. Men noen av dem gjør det, det er et problem, og da må det da for guds skyld gå an å diskutere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig ganske bra at man analyserer konsekvensen (samfunnsproblemet) med at vi får ALTFOR MANGE ALENEMØDRE!

Herregud, dette har jeg snakket om i lang tid.... det er ØKT risiko for at barnet blir narkoman og kriminell dersom barnet ikke får ha særlig med kontakt med barnefar.

Og UANSETT hvordan dere vrir og vender på det, er det MANGE kvinner som saborterer fars rett til samværsavtaler med barna...

Dette er et problem. Enten må vi snakke ut om det, eller så kan dere sensurere Waco (til morderatorer).....

Hver gang jeg tar opp emnet alenemødre så blir teksten slettet før jeg rekker å se om jeg har fått noen svar....

Litt trist egentlig at det må være sånn.... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svært mange ufaglærte alenemødre

jaha.... hvordan tolker vi denne setningen da Thea....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea det går bra det..... =)

Waco

....er egentlig litt vant med at "noen" er svært så selektiv med hvordan hun leser tekst.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...