Gå til innhold

Smågodt krig- hva synes dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Arabella skrev:

Hvordan fikk du med deg appelsinene hjem? Du må nok regne med å kaste det meste etterhvert. Selv om du er glad i appelsiner, klarer du ikke å spise så mye.

Tror ikke hun er i nærheten av ett tonn, det er bare slik mennesker snakker. Hvis man sier at man har kjøpt et tonn appelsiner som enkeltperson, betyr ikke det nødvendigvis at det bokstavelig talt er kjøpt et tonn appelsiner.

Anonymkode: d61c0...dbc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra innom meny, spar ol. De er ikke med på priskrigen så der vil du finne smågodt ;) 

Anonymkode: ebcd1...34b

Spar har jeg faktisk ikke i nærheten tror jeg :klo: , men meny har tilbud her på lik linje med de andre butikkene. Dessuten vil jeg ha candy king. :fnise: 

12 minutter siden, Arabella skrev:

Hvordan fikk du med deg appelsinene hjem? Du må nok regne med å kaste det meste etterhvert. Selv om du er glad i appelsiner, klarer du ikke å spise så mye.

Regnet med denne var til meg? Nei du skjønner jeg ringte bislett bilutleie og fikk låne en sprinter i et par timer, så det var ikke noe problem.. 

...Neida :P  Jeg kjøpte omtrent hva jeg anslår at vi skal klare å få i oss i løpet av påsken, i tillegg til rundt 10 stk som jeg leverte til en god nabo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, incognita skrev:

Spar har jeg faktisk ikke i nærheten tror jeg :klo: , men meny har tilbud her på lik linje med de andre butikkene. Dessuten vil jeg ha candy king. :fnise: 

Regnet med denne var til meg? Nei du skjønner jeg ringte bislett bilutleie og fikk låne en sprinter i et par timer, så det var ikke noe problem.. 

...Neida :P  Jeg kjøpte omtrent hva jeg anslår at vi skal klare å få i oss i løpet av påsken, i tillegg til rundt 10 stk som jeg leverte til en god nabo. 

Så rart, de 4 meny butikkene rundt her jeg bor nekter å være med påpriskrigene... Men du kan få svindyrt smågodt på de fleste bensinstasjoner da :lol::P og europris har vel ikke hivd seg på heller tror jeg.. Og ikke de rene kioskene og godtebutikkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så rart, de 4 meny butikkene rundt her jeg bor nekter å være med påpriskrigene... Men du kan få svindyrt smågodt på de fleste bensinstasjoner da :lol::P og europris har vel ikke hivd seg på heller tror jeg.. Og ikke de rene kioskene og godtebutikkene..

Jeg var innom én meny i går som iallefall hadde tilbud, det var for det første nesten tomt, og i tillegg sto en ansatt og fylte en pose. Jeg skulle bare plukke med meg noe til noen barn jeg skulle besøke, men valgte noe annet enn smågodt. Når det gjelder meg selv er jeg en trofast candy king-spiser ( :fnise: ), så europris og sånt styrer jeg unna. Smak&kvalitet > pris, spesielt fordi jeg spiser snop sjeldent og i små mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Oisann, litt her og litt der har visst blitt til: Badevekta sier 6,4 kilo.  :ph34r:

49 + 6,4 kilo. Blir jeg tjukk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.3.2016 at 21.38, AnonymBruker skrev:

I fare for å være en bitch, blir spiseforstyrrelsen din regulert av prisen på matvarer? Det hørtes i så fall veldig greit ut, for de jeg kjenner med spiseforstyrrelser sliter med det hver dag, uavhengig av om prisen på smågodtet er 2,90 eller 11,90. Men da er du kanskje i mot appelsiner til 2,80 pr kg og? Eller hva med grandis til 20 kr på tilbud? I følge din logikk burde man egentlig ikke ha billige matvarer whatsoever, for du overspiser vel på mer enn bare smågodt?

Anonymkode: bf9c2...caa

Mine to cents:

Jeg er student og har ikke masse penger. Jeg tenker økonomi hver dag og ser på prisene på alle matvarene jeg handler. Jeg følger med på alle tilbud og handler stort når det først er billig. Jeg lider også av bulimi. Lommeboka sier meg at jeg burde handle masse Grandis til 20 kr/stk når det er på tilbud. Da får jeg jo middag for 10 kr hvis jeg spiser en halv om gangen! Slik er det ikke i praksis. Jeg må holde meg unna alt sånt, fordi det som skjer hvis jeg får trang til å overspise og har to Grandiosa i fryseren så kan begge gå med i løpet av en kveld. Så lenge jeg kaster opp nok av den første klarer jeg å presse i meg mer etterpå.

Når noe er på tilbud føler jeg at jeg burde kjøpe (slik som de fleste andre i denne tråden, vil jeg tro?). "Jeg kan jo bare kjøpe 2 kg smågodt mens det er billig, da sparer jeg masse penger på lang sikt". Fungerer ikke slik for en bulimiker, dessverre. Det blir 1 kg smågodt to kvelder på rad og masse, masse tårer.

Det enkleste for en bulimiker er å holde seg unna, fordi moderasjon eksisterer ikke når man er i "transen". Og det er mye, mye lettere å holde seg unna når noe er dyrt/normalpriset fordi man "taper ikke noe" på å la være å kjøpe. Når noe er på tilbud føler man en trang til å slå til for å være økonomisk. Jeg går nå hele dagen og tenker "faen, jeg kan jo ikke gå glipp av dette knalltilbudet på godteri, det er jo så syykt billig!" og må da hele tiden minne meg selv på at "jo, det burde du, fordi du klarer ikke å styre deg rundt godteri som andre folk". Det er en konflikt som ikke-spiseforstyrrede mennesker slipper å tenke på. Ja, man kan la være å kjøpe selv om noe er billig, og det gjør jeg også (fordi jeg må. Jeg er virkelig så syk), men det hadde vært så jævlig mye lettere å holde seg unna hvis man ikke led under kombinasjonen av tenker-på-drittmat-hele-fuckings-tiden og drittmat-er-latterlig-billig-nå.

Anonymkode: a19f5...c13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
6 timer siden, gjestvest skrev:

Oisann, litt her og litt der har visst blitt til: Badevekta sier 6,4 kilo.  :ph34r:

49 + 6,4 kilo. Blir jeg tjukk nå?

Nei, du blir bare søt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
8 timer siden, Fox Mulder skrev:

Nei, du blir bare søt :) 

Kult. Vi sees om 6,4 kilo til. Satser på å bli dobbelt så søt.   :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.3.2016 at 18.41, AnonymBruker skrev:

Klart de skal få kjøpe! Til normalpris :) På den måten støtter vi ikke at de blir enda mer tykk enn hva de allerede er. Det er vel derfor folk reagerer på at det er tilbud på usunne varer? Fordi at folk hamstrer og blir tykkere..? Normalvektige og undervektige viser jo at de ikke har et kosthold som innebærer å spise alt for mye, så det er nok større sannsynlighet for at de ikke vil hamstre usunne matvarer enn at overvektige vil gjøre det.

Anonymkode: 8a0ef...ee6

Jeg håper du troller nå og faktisk ikke tror/mener det du skriver her? :ler:

Det verste stedet å være tykk er i hodet, vet du. Da kan det ikke slankes vekk engang.

(Inni blodårene er også et litt dumt sted, forresten. Uansett hva slags kroppsform man måtte ha på utsiden).

Anonymkode: 4edff...e3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

I natt drømte jeg at jeg var i Norge og kunne kjøpe billig smågodt. Det var en skikkelig fin drøm. For et trist liv... -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo! folk må bare ha selvkontroll. bør ikke være ulovliligt eller er voksne folk ikke i stand til å ta egne valg? Regjeringen er ikke moren deres folkens. Bruk litt fornuft! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig for vekta, bra fordi jeg elsker smågodt.

Anonymkode: a3145...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en har en rimelig bra tannbørste og tannkrem av brukbar kvalitet, så gjør det vel ikke noe om smågodt er billig nå for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
46 minutter siden, Linaria skrev:

I natt drømte jeg at jeg var i Norge og kunne kjøpe billig smågodt. Det var en skikkelig fin drøm. For et trist liv... -.-

Dakar. :troest:
Var ei thaidame på butikken. Hun ville vite prisen på en boks. Hun sa hun ville sende til sin sønn i Thailand. Hvis jeg ser henne igjen kan jeg spørre om hun vil adoptere deg. Fordi: Jeg engel. lol  :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria
17 minutter siden, gjestvest skrev:

Dakar. :troest:
Var ei thaidame på butikken. Hun ville vite prisen på en boks. Hun sa hun ville sende til sin sønn i Thailand. Hvis jeg ser henne igjen kan jeg spørre om hun vil adoptere deg. Fordi: Jeg engel. lol  :engel:

Hahaha, tusen takk! Jeg har foreldre som er veldig flinke til å sende meg godteri fra Norge, så jeg klarer meg heldigvis :P Har ikke melkesjokolade nå da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
4 minutter siden, Linaria skrev:

Hahaha, tusen takk! Jeg har foreldre som er veldig flinke til å sende meg godteri fra Norge, så jeg klarer meg heldigvis :P Har ikke melkesjokolade nå da :(

:)

Freia_melkesjokolade_01_1600_1090_90.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
44 minutter siden, gjestvest skrev:

:)

Freia_melkesjokolade_01_1600_1090_90.jpg

Aaah, dårlig gjort! Synes ikke godteriet her borte er noe godt :(
Men det er jo egentlig ganske bra, når jeg tenker meg om. 

Gjør opp for det ved å spise crunchy nut til frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
3 minutter siden, Linaria skrev:

Aaah, dårlig gjort! Synes ikke godteriet her borte er noe godt :(
Men det er jo egentlig ganske bra, når jeg tenker meg om. 

Gjør opp for det ved å spise crunchy nut til frokost. 

Dårlig gjort? Jeg sendte deg melkesjokolade jo.  :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...