Gå til innhold

Smågodt krig- hva synes dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 9.3.2016 at 18.45, IglePigle skrev:

Jeg har noen kilo for mye, spiser relativt sunt. Venninnen min er undervektig og spiser kun junk og drittmat, masse junk og drittmat. Kan du ikke bare slutte å være dum? 

Woah, kaller en person dum uten å kunne bevise at din egen påstand er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, GudSelv skrev:

Woah, kaller en person dum uten å kunne bevise at din egen påstand er sann.

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på Rema 1000. Morsomt å se barn og voksne som stod i kø og nærmest kjempet om en plass ved smågodthyllen. Det var til og med en ansatt som stod ved smågodthyllen kun for å passe på :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg mener om det? Synd for butikkene som taper penger, gøy for oss som kan begrense oss og kjipt for de som ikke kan begrense seg og oppfører seg som tullinger.

Endret av mirandaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kjøpte jeg appelsiner til 2,90 kr kg på kiwi! ble en pose til 9 kr! synes det er bra de setter ner prisen på appelsinene.. det er jo så godt nå før påske 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt-krigen bryr jeg meg ikke så mye om, men må innrømme at jeg er irritert over at de tar med påskeeggene. Nå er de naturligvis i ferd med å bli utsolgt overalt, og det blir kul umulig å få tak i dem til det faktisk blir påske. Akkurat som med julevarer i fjor... For min del ligger det dessuten an til å bli tredje påsken uten påskeegg, i fjor var jeg høygravid og forsiktig med sukkeinntaket, året før var jeg i utlandet, og i år er det naturligvis priskrig. Grumpf!

Og jada, det finnes sikkert folk med større problemer, men blir irritert likevel. Og så setter de sikkert opp prisen på en hel del vanlige varer for å finansiere folks enorme smågodt-behov. :dry:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Sago skrev:

Smågodt-krigen bryr jeg meg ikke så mye om, men må innrømme at jeg er irritert over at de tar med påskeeggene. Nå er de naturligvis i ferd med å bli utsolgt overalt, og det blir kul umulig å få tak i dem til det faktisk blir påske. Akkurat som med julevarer i fjor... For min del ligger det dessuten an til å bli tredje påsken uten påskeegg, i fjor var jeg høygravid og forsiktig med sukkeinntaket, året før var jeg i utlandet, og i år er det naturligvis priskrig. Grumpf!

Og jada, det finnes sikkert folk med større problemer, men blir irritert likevel. Og så setter de sikkert opp prisen på en hel del vanlige varer for å finansiere folks enorme smågodt-behov. :dry:

Stikk på en butikk som ikke kjører prisras? Evt. handle nå og spar til påske?

Jeg skjønner frustrasjonen, men jeg er sikker på at du klarer å få tak i påskeegg til påske hvis du handler andre steder/tider enn rema 1000/kiwi rett før påsken begynner.

Anonymkode: a19f5...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stikk på en butikk som ikke kjører prisras? Evt. handle nå og spar til påske?

Jeg skjønner frustrasjonen, men jeg er sikker på at du klarer å få tak i påskeegg til påske hvis du handler andre steder/tider enn rema 1000/kiwi rett før påsken begynner.

Anonymkode: a19f5...c13

Joda, det går sikkert fortsatt an. Kiwien jeg vanligvis handler på var allerede tom i dag, og jeg kan ikke huske jeg så noen på Rema i går, så de var nok tomme der også. Meny var jo ikke med i priskrig i fjor heller, så kanskje det er håp der :).

Men er det ikke slik at sesong-godteri som påskeegg produseres månedsvis i forveien? Hvis det bare finnes en viss mengde av dem og noen kjøper dusinvis av pakker må det jo bare bli slik at noen ender opp uten. Så jeg liker ikke priskrig, i hvertfall ikke på slike sesongvarer. Det er greit nok med smågodt og sånt som kan kan kjøpe når som helst.

Endret av Sago
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med de stakkars menneskene som lider av spiseforstyrrelser. Inkludert meg selv. Det er helt jævlig med denne priskrigen og jeg håper det slutter ganske snart. Jeg er bulimiker og har virkelig fått kjørt meg de siste dagene. :( Heldigvis er det bedre for lommeboka, men.. 

Anonymkode: 58c97...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sago skrev:

Kjøp på kiwi eller nille. 
20 kr på kiwi trur æ, mens på nille e det 35. 
Greit å kjøpe i forveien, e ikke farlig. Har selv kjøpt å gjømt i skapet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med de stakkars menneskene som lider av spiseforstyrrelser. Inkludert meg selv. Det er helt jævlig med denne priskrigen og jeg håper det slutter ganske snart. Jeg er bulimiker og har virkelig fått kjørt meg de siste dagene. :( Heldigvis er det bedre for lommeboka, men.. 

Anonymkode: 58c97...2da

I fare for å være en bitch, blir spiseforstyrrelsen din regulert av prisen på matvarer? Det hørtes i så fall veldig greit ut, for de jeg kjenner med spiseforstyrrelser sliter med det hver dag, uavhengig av om prisen på smågodtet er 2,90 eller 11,90. Men da er du kanskje i mot appelsiner til 2,80 pr kg og? Eller hva med grandis til 20 kr på tilbud? I følge din logikk burde man egentlig ikke ha billige matvarer whatsoever, for du overspiser vel på mer enn bare smågodt?

Anonymkode: bf9c2...caa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sago skrev:

Joda, det går sikkert fortsatt an. Kiwien jeg vanligvis handler på var allerede tom i dag, og jeg kan ikke huske jeg så noen på Rema i går, så de var nok tomme der også. Meny var jo ikke med i priskrig i fjor heller, så kanskje det er håp der :).

Men er det ikke slik at sesong-godteri som påskeegg produseres månedsvis i forveien? Hvis det bare finnes en viss mengde av dem og noen kjøper dusinvis av pakker må det jo bare bli slik at noen ender opp uten. Så jeg liker ikke priskrig, i hvertfall ikke på slike sesongvarer. Det er greit nok med smågodt og sånt som kan kan kjøpe når som helst.

Jo det er rett! I vår butikk er vi tom for påskeegg nå og vi får ikke inn igjen får påsken neste år :pppp

Anonymkode: 6a457...dff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
3 timer siden, Sago skrev:

Jeg er faktisk bekymret for det samme. :ler: husker med skrekk det året hvor det var utsolgt for påskeegg veldig mange steder i god tid før påske , og jeg fikk ikke påskeegg i det hele tatt det året (kjøper aldri påskesnop før ferien har startet). Redd det samme skjer i år. Når priskrig-butikkene er tomme vil de andre butikkene tømmes. Jeg kan ikke kjøpe lenge på forhånd, da forsvinner det lenge før påske. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å være en bitch, blir spiseforstyrrelsen din regulert av prisen på matvarer? Det hørtes i så fall veldig greit ut, for de jeg kjenner med spiseforstyrrelser sliter med det hver dag, uavhengig av om prisen på smågodtet er 2,90 eller 11,90. Men da er du kanskje i mot appelsiner til 2,80 pr kg og? Eller hva med grandis til 20 kr på tilbud? I følge din logikk burde man egentlig ikke ha billige matvarer whatsoever, for du overspiser vel på mer enn bare smågodt?

Anonymkode: bf9c2...caa

Jeg tror du ikke helt forstår hvordan spiseforstyrrelser fungerer i praksis. Ikke alle er like, og noen har det verre enn andre. Noen tvangsspiser/kaster opp/sulter seg hver dag, andre langt sjeldnere.

Jeg sliter med tvangsspising/bulimi, men det kan ofte gå én og to uker mellom hver gang jeg sprekker. Matpriser påvirker absolutt min oppførsel! Jeg mister jo ikke alle andre tanker i hodet kun fordi jeg har en spiseforstyrrelse, så min fornuftige økonomiske sans stopper meg ofte i å kjøpe så mye dritt som jeg ellers ville gjort. Jeg fører regnskap over privatøkonomien min og prøver å holde meg på rundt 1 700 kr i måneden på mat. Det betyr ikke at jeg ikke sliter med en spiseforstyrrelse. At det betyr at jeg ikke er en av de hardest rammede er jeg derimot enig i — men for meg er jo min situasjon ille nok.

Jeg overspiser dessuten ikke på hva som helst, det kontrolleres av hva jeg blir fysen på og noen andre faktorer. Tilbud på appelsiner går derfor helt fint. Appelsiner er sunn mat som jeg ikke får dårlig samvittighet eller skyldfølelse av å spise.

Konklusjon: Lave priser på smågodt kan absolutt få en med spiseforstyrrelser til å sprekke langt oftere enn vedkommende ellers ville gjort.

Anonymkode: eff53...304

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Jeg var akkurat på rema1000, og godtehyllen var tom. Veldig synd for oss som kjøper 10-15 biter kun hver lørdag. Jeg hadde faktisk betalt fullpris om jeg fikk valget. Kjøpte i underkant av et tonn appelsiner istedenfor, så jeg får vel kose meg med de da. :dry: 

Jeg er helt med på at butikkene setter ned prisen på snop og andre varer til påsken eller andre høytider, men når de ikke har varelager/forskyning til å følge opp sitt eget tilbud?! Norge på sitt beste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, incognita skrev:

Jeg var akkurat på rema1000, og godtehyllen var tom. Veldig synd for oss som kjøper 10-15 biter kun hver lørdag. Jeg hadde faktisk betalt fullpris om jeg fikk valget. Kjøpte i underkant av et tonn appelsiner istedenfor, så jeg får vel kose meg med de da. :dry: 

Jeg er helt med på at butikkene setter ned prisen på snop og andre varer til påsken eller andre høytider, men når de ikke har varelager/forskyning til å følge opp sitt eget tilbud?! Norge på sitt beste! 

Dra innom meny, spar ol. De er ikke med på priskrigen så der vil du finne smågodt ;) 

Anonymkode: ebcd1...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, det viser at folk har konkurranseinstinkt.. det gjelder å få med seg mer enn naboen tok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du med deg appelsinene hjem? Du må nok regne med å kaste det meste etterhvert. Selv om du er glad i appelsiner, klarer du ikke å spise så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...