LitenSak Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 noen som har fått dekket brystløft? Før jeg fikk unge så hadde jeg store bryst med litt og hadde da veldig mye nakke plager, men tenkte aldri over av at det kunne komme av puppene 😛 Men så ble jeg gravid og puppene ble jo større så begynte å bli plaget med rygg smerter før magen begynte å komme fram, men trodde jo at det var bekken løsning. Ble henvist til fysio av legen. Kom til fysio og han mente det var en gammel slitasje som mest sannsynlig kom av puppene, men etter amming så ble de lettere, men de er 29 cm fra krage benet så de sliter veldig på selvtilliten. Mener å ha hørt at hvis man har mer en 28 cm heng så får man det dekt, men det hadde ikke legen hørt noe om, men han sendte uansett henvisning til kirurgisk avd 😛 Noen som har fått dekt brystløft og tar det lang tid?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 En tidligere venninne av meg fikk det i tidlig 20årene. Brystreduksjon og løft tror jeg? Anonymkode: 51e7d...9e3
Kontormus Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Reduksjon, ja. Et rent løft hvor vekten er den samme? Neppe. 5
LitenSak Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2016 20 timer siden, Kontormus skrev: Reduksjon, ja. Et rent løft hvor vekten er den samme? Neppe. Vekten blir jo ikke den samme uansett om man velger med eller uten reduksjon, men ja jeg vil ha reduksjon og. Men hoved problemet nå er jo at de er så lange at jeg blir klam som da gjør at jeg blir rød å sår. Og jeg vil vell tro at det går under helse plager på likt linje som vond nakke og rygg.
Silfen Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Man MÅ redusere for å få dekket løft, i henhold til reglene. Dog er noen heldig og får dekket rene løft, men det er vel mer flaks og dagsform til kirurgen som tilsier. Urettferdig, ja. Jeg har selv en bitteliten B-cup med bare hud og får ikke dekket. Hadde jeg derimot hatt mer fylde så kunne kirurgen skjult et løft under reduksjon, men han måtte altså fjernet vekt i tillegg.
LitenSak Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2016 1 time siden, Silfen skrev: Man MÅ redusere for å få dekket løft, i henhold til reglene. Dog er noen heldig og får dekket rene løft, men det er vel mer flaks og dagsform til kirurgen som tilsier. Urettferdig, ja. Jeg har selv en bitteliten B-cup med bare hud og får ikke dekket. Hadde jeg derimot hatt mer fylde så kunne kirurgen skjult et løft under reduksjon, men han måtte altså fjernet vekt i tillegg. Etter å ha surfet og lest på silikonsnakk gruppen på fb så er kraven slik: helse plager, tube bryst, stor forskjell på brystene og 28 cm heng fra krage beinet. Så da vil det jo si at man kan få dekket bare brystløft, men ja som du sier så har det mye å si på hvilken kirurg som man kommer til 😮 Men jeg vil tro at jeg er kvalifisert for å få det dekket da jeg har 70f i bh størrelse, helse plager og mer en 28 cm i heng.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Jeg hadde stor forskjell på brystene, men jeg fikk IKKE. Men jeg betalte selv, og det kostet mye for en kombo-operasjon. Vet ikke om ordningen er lik enda, men den gang var det slik at klinikkene fikk dekket uansett under en viss beløpsgrense. Dette inngrepet kom langt over, og kirurgen sa nei pga. usikkerheten rundt dekningen. Og dette var en veldig kjent klinikk i Oslo. Anonymkode: 3f448...e5a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 4 timer siden, Silfen skrev: Man MÅ redusere for å få dekket løft, i henhold til reglene. Dog er noen heldig og får dekket rene løft, men det er vel mer flaks og dagsform til kirurgen som tilsier. Urettferdig, ja. Jeg har selv en bitteliten B-cup med bare hud og får ikke dekket. Hadde jeg derimot hatt mer fylde så kunne kirurgen skjult et løft under reduksjon, men han måtte altså fjernet vekt i tillegg. Venninnen min fikk dekket bare løft av sin plastikkkirurg, så forsøk å søke til andre kirurger. Noen er snille Anonymkode: b6c6b...586
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 Du fjerner jo uansett hud når du løfter og det blir jo på en måte litt redusert da, så prøv en annen du! Anonymkode: b6c6b...586
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Den Wednesday, March 09, 2016 at 12.41, LitenSak skrev: noen som har fått dekket brystløft? Før jeg fikk unge så hadde jeg store bryst med litt og hadde da veldig mye nakke plager, men tenkte aldri over av at det kunne komme av puppene 😛 Men så ble jeg gravid og puppene ble jo større så begynte å bli plaget med rygg smerter før magen begynte å komme fram, men trodde jo at det var bekken løsning. Ble henvist til fysio av legen. Kom til fysio og han mente det var en gammel slitasje som mest sannsynlig kom av puppene, men etter amming så ble de lettere, men de er 29 cm fra krage benet så de sliter veldig på selvtilliten. Mener å ha hørt at hvis man har mer en 28 cm heng så får man det dekt, men det hadde ikke legen hørt noe om, men han sendte uansett henvisning til kirurgisk avd 😛 Noen som har fått dekt brystløft og tar det lang tid? Det er en oppfatning her på kg at noe heter brystløfy, i plastikk kirurgenes verden/vokabulær eksisterer ikke dette. Reduksjonsplastikk er ikke noe som går på cm mål, men på en helhetsvurdering av pasientens bryst og fysiske plager. Snakk med fastlegen din og få en vurdering av noen som ser hvordan dine bryst ser ut, og hvilke plager du har. Anonymkode: 89c6c...625 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 Fikk dekt brystreduksjon, de hang dessuten veldig etter ett år med amming. Kirurgen sa faktisk "stakkars" nå jeg kledde av meg før operasjonen Så det ble både løft og reduksjon, så vil tro at så lenge du har både heng og store bryster så vil du få det dekket. Anonymkode: 9d088...bf1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #12 Skrevet 10. mars 2016 4 timer siden, Silfen skrev: Man MÅ redusere for å få dekket løft, i henhold til reglene. Dog er noen heldig og får dekket rene løft, men det er vel mer flaks og dagsform til kirurgen som tilsier. Urettferdig, ja. Jeg har selv en bitteliten B-cup med bare hud og får ikke dekket. Hadde jeg derimot hatt mer fylde så kunne kirurgen skjult et løft under reduksjon, men han måtte altså fjernet vekt i tillegg. En kirurg som ikke følger Helfo sine regler for hva som skal dekkes og hvem som skal avvises, risikerer å bli arbeidsledig. Leger og pasientjorunaler kan gjennomgåes for å vurdere om legene følger lovverket, særlig lovverket for refusjon av trygdemidler. En lege som tar medisinske avgjørelser etter dagsformen vil ryktes på avdelinhger og blir rapportert. Det samme vil ryktes blant folk flest. Det er heller ikke en kirurg vanligvis som operer begge bryst på Norske sykehus, men to, en på hvert bryst samtidig, for å spare tiden pasienten må ligge i narkose. Gjør den kirurgen som da vurderer pasienten før operasjonen en dagsformvurdering, så vil den andre reagere. En ting er det folk ser og trekker konklusjoner om som pasienter, venner og pårørende, en annen sak er det som skjer blant kollegaer i sykehusmiljø. En hver offentlig operasjon skal og kunne forsvares ut i fra medisinkse kriterier men også ut ifra bruke av offentlige skattepenger. Anonymkode: 89c6c...625 1
LitenSak Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 10. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk dekt brystreduksjon, de hang dessuten veldig etter ett år med amming. Kirurgen sa faktisk "stakkars" nå jeg kledde av meg før operasjonen Så det ble både løft og reduksjon, så vil tro at så lenge du har både heng og store bryster så vil du få det dekket. Anonymkode: 9d088...bf1 Endelig noen med et skikkelig svar 😄 Syns det er så mange som mener ditt og datt, men som selv ikke har vært igjennom en slik prosess, men tror at de vet alt om hva som er kriteriene for å få det dekt 😛 Men er en del leger som skulle absolutt ha sjekket regelverket for kravene! Vet du hvor mange cm du hadde i heng? 😊 Den der ammingen er ikke særlig snill mot puppene 😂
LitenSak Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 10. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en oppfatning her på kg at noe heter brystløfy, i plastikk kirurgenes verden/vokabulær eksisterer ikke dette. Reduksjonsplastikk er ikke noe som går på cm mål, men på en helhetsvurdering av pasientens bryst og fysiske plager. Snakk med fastlegen din og få en vurdering av noen som ser hvordan dine bryst ser ut, og hvilke plager du har. Anonymkode: 89c6c...625 Var til legen i går og fikk henvist meg til kirurgisk avd 😊 Det er uansett ikke fastlegen sin avgjørelse om man får det dekt eller ikke, men han fikk da se puppene mine 😂
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016 8 timer siden, Silfen skrev: Man MÅ redusere for å få dekket løft, i henhold til reglene. Dog er noen heldig og får dekket rene løft, men det er vel mer flaks og dagsform til kirurgen som tilsier. Urettferdig, ja. Jeg har selv en bitteliten B-cup med bare hud og får ikke dekket. Hadde jeg derimot hatt mer fylde så kunne kirurgen skjult et løft under reduksjon, men han måtte altså fjernet vekt i tillegg. Hva med løft med silikon da? Altså gjør de større? Ikke fordi jeg mener at du trenger det (på ingen måte), men kanskje du kunne fått det dekket da? Kvinner får jo silikon uten å trenge løft, så løft kombinert med silikon kunne jo vært et alternativ? Ble litt skuffet nå for jeg hadde håpet eg jeg skulle få dekket løft, men har ikke lyst å redusere. Kanskje de blir så små at jeg heller har lyst til å gå andre veien og blåse de opp i stedet for. Anonymkode: b290e...120
Silfen Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016 Skikkelig svar? Jeg har vært gjennom prosessen og vet hva avslag er basert på og hva som hadde vært nødvendig for godkjenning. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, LitenSak skrev: Var til legen i går og fikk henvist meg til kirurgisk avd 😊 Det er uansett ikke fastlegen sin avgjørelse om man får det dekt eller ikke, men han fikk da se puppene mine 😂 Fastlegen avgjør om det er grunn til å henvise deg videre. Er det klart at kirurgen på et offentlig sykehus vil gi deg avslag, henviser ikke fastlegen videre uansett hvilken problemstilling du har. Nå er du kommet ett skritt nærmere brystreduksjonsplastikk på det offentlige sin regning. Vær og klar over når du får brev om ventetid innen 30 virkedager, at du kan bli avvist fordi avdelingen du er henvist til ikke prioriterer denne typen operasjoner. F.eks. store sykehus som opererer brystkreftpasienter, uten å nevne navn og avsløre hvor jeg holder til. Da blir det din jobb å finne et mindre sykehus hvor du kan komme til, eller overlate til legen din å sende henvisninger på lykke og fromme i håp om at du kommer til, noe som tar tid, da legen bare kan sende en søknad om gangen, mens du kan ringe rundt. Lykke til. Anonymkode: 89c6c...625 1
LitenSak Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 10. mars 2016 3 timer siden, Silfen skrev: Skikkelig svar? Jeg har vært gjennom prosessen og vet hva avslag er basert på og hva som hadde vært nødvendig for godkjenning. har/hadde du mer en 28 cm med heng da? Og hadde du plager? Du fylte vell ikke kravene siden du ikke fikk det dekt... Som du leser lenger opp så har jeg faktisk plager og det er en fysioterapeut som har undersøkt meg.. Og etter å ha surfet på nett og sett flere som har fått dekt bare brystløft så kan ikke du bare komme å si at man må ha reduksjon og. Og det finnes mange former på bryst som kan ha forskjellige vekt med eller uten fyld. Du har en liten B med heng uten fyld, men jeg har en F med litt fyld i så det sier jo seg selv at det har mye å si på hvilken form brystene er 😛 1
LitenSak Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #19 Skrevet 10. mars 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen avgjør om det er grunn til å henvise deg videre. Er det klart at kirurgen på et offentlig sykehus vil gi deg avslag, henviser ikke fastlegen videre uansett hvilken problemstilling du har. Nå er du kommet ett skritt nærmere brystreduksjonsplastikk på det offentlige sin regning. Vær og klar over når du får brev om ventetid innen 30 virkedager, at du kan bli avvist fordi avdelingen du er henvist til ikke prioriterer denne typen operasjoner. F.eks. store sykehus som opererer brystkreftpasienter, uten å nevne navn og avsløre hvor jeg holder til. Da blir det din jobb å finne et mindre sykehus hvor du kan komme til, eller overlate til legen din å sende henvisninger på lykke og fromme i håp om at du kommer til, noe som tar tid, da legen bare kan sende en søknad om gangen, mens du kan ringe rundt. Lykke til. Anonymkode: 89c6c...625 Heldigvis bor jeg i en liten by da 😄 Har blitt henvist til Mosjøen 😊 Han sa også at vi fikk håpe at jeg ikke fikk avslag, men de brukte som regel ikke å gi avslag 😛 Og at det brukte å gå fort 😊 Kan man ringe klinikker selv å få det dekket? 😮 Endret 10. mars 2016 av LitenSak
LitenSak Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #20 Skrevet 10. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med løft med silikon da? Altså gjør de større? Ikke fordi jeg mener at du trenger det (på ingen måte), men kanskje du kunne fått det dekket da? Kvinner får jo silikon uten å trenge løft, så løft kombinert med silikon kunne jo vært et alternativ? Ble litt skuffet nå for jeg hadde håpet eg jeg skulle få dekket løft, men har ikke lyst å redusere. Kanskje de blir så små at jeg heller har lyst til å gå andre veien og blåse de opp i stedet for. Anonymkode: b290e...120 Man får dessverre ikke dekt løft med silikon. sånn som jeg har forstått det så er det vanskeligere å få dekt silikon 😮
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå