Gå til innhold

Hvor mange tiller EGENTLIG opp for venninder med baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tilbyr aldri å sitte barnevakt eller passe barn. Er ikke noe glad i unger og har mistet mye av kontakten med tidligere venninner som har fått barn og som ikke kan finne på noe uten å ta med ungen eller møtes etter leggetid.

Anonymkode: b5ffb...1c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har jeg ingen venner med barn, men har barn selv. Syns det er familie som skal passe barn, ikke venninner.

Anonymkode: 9deb1...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. mars 2016 at 5.22, AnonymBruker skrev:

Jeg tilbyr ikke å hjelpe, og det er jeg oppriktig på. Ikke mitt problem at folk skaffer seg unger. 

Hvor mye kontakt jeg har med de etterpå, avgjøres av hvor mye og lenge de er i babytåka. Klarer de ikke å snakke om noe annet enn ungen, gidder jeg ikke tilbringe så mye tid med de. 

Anonymkode: 8c45d...5c4

Forholdsvis enig i denne. Jeg kan være barnevakt dersom jeg blir spurt, men jeg endrer ikke egne planer for å passe andres barn, med mindre det er helt kritisk, som syk aleneforelder.

Jeg har valgt et liv uten egne barn, og det er begrenset hvor interessante jeg syns andres barn er. Men jeg syns det er koselig å finne på ting med venner med barn i helgene innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. mars 2016 at 18.59, AnonymBruker skrev:

Og der var vår venninde tilbake, hei på deg! 

Anonymkode: 36743...09b

På kg skrives faktisk venninne med D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min vennekrets er det å spørre om hjelp til barna kun forbeholdt nærmeste familie. Jeg har flere nære venner som har barn, men jeg synes det hadde vært rart å bli spurt av de for å passe barna deres. Det er en familiegreie. Jeg stiller så klart opp for søsteren min, da de faktisk er de eneste barna jeg er interessert i å tilbringe tid med.

Anonymkode: a758b...6fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er ikke komfortabel med å sitte barnevakt. Jeg har veldig lite erfaring med barn, så det å skulle sitte barnevakt som i å legge et barn om kvelen gjør meg livredd. Så jeg tilbyr meg ikke å sitte barnevakt. 

Jeg har derimot blitt spurt 5-6 ganger av en aleneforeldervenninne. Har vel sagt ja 3 ganger, men da har jeg funnet en annen venninne å ta med meg, for jeg tør ikke gjøre det alene. Og da har det vært snakk om 3 timer pga et eller annet møte moren måtte i. Og legging, nei, det funker ikke. Så da får venninnen min ta straffen med at ungen blir for sent i seng og sikkert helt umulig dagen etterpå. For selv om hun legger han når jeg kommer, så våkner han og skal teste alle grenser idet hun har gått ut av døra. 

Men jeg blir gjerne med på tur i skogen, tusenfrys etc med venninna og ungen da. Så jeg kan stille opp på andre måter. 

Anonymkode: 9f4b0...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...