Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg for min del trener aldri, jeg rett ig slett kan ikke fordra det.

Hører flere på jobben sier de er så slitne og vet ikke om de orker forskjellige ting etter jobb, de MÅ nemlig på trening først. Før alt annet.

Hører også andre foreldre klage på at de er slitne av jobb, lekser, barns aktiviteter og mye annet, MEN trene MÅ de om så faen sprakk.

Jeg har heller kost meg hjemme etter jobb når barna var små. 

Det må da gå ann å droppe trening en periode når barna er smålig heller kose seg med de og samtidig slippe det stresset med å MÅTTE rekke treninga hver gang. Eller er jeg helt på vidda?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del er trening er viktig både for fysisk og psykisk helse. Sitter på kontor hele dagen, og jeg er glad jeg er i såpass god form at jeg tåler det. Å sitte på rævva i 8 timer er tungt. Særlig i stressende perioder. 

Etter at jeg fikk mitt første barn strekker tiden knapt nok til, så jeg bruker lunsjen på å stikke å trene (gym i samme bygget som kontoret). Et av dagens høydepunkter. Jeg kunne gjort det på kveld og fått mer tid enn en skarve halvtime, men da er jeg så trøtt av dagen at det gidder jeg ikke. 

Men det har jo også noe med vaner å gjøre. Jeg har trent styrke i snart 10 år. Liker godt å bruke kroppen. Få opp pulsen, slite og bli svett. Selv om det er føkkings pain mens det står på. Så er gevinsten stor. 

Det gjør meg rett og slett godt, og det er noe også barna tjener på. 

Anonymkode: 3add2...605

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg prøver å gjennomføre treningsøktene mine selv om jeg har det travelt eller er sliten en periode, fordi treningen gjør at jeg sover bedre om natten, gir meg lyst på bedre mat og gir meg mer energi. Trening for meg er knyttet til velvære, og ikke til stress. Når jeg trener fokuserer jeg på å løfte, hvordan det føles, hvordan jeg bruker muskelen, det blir nesten som en øvelse i mindfullness, eller en form for meditasjon.

Nå trener jeg om morgenen da, før jeg gjør noe som helst annet. Heller tvilsomt at jeg hadde orket etter skole/jobb, men tror det handler mye om vane. 

Edit: Har ikke barn forresten, og jeg tviler ikke på at jeg måtte omprioritert litt om så var.

Endret av Raindrops
Skrevet

1. Rygg og nakkeskade blir mye bedre av jevnlig trening.

2. Trening og helse gjør at man presterer bedre - selv i stillesittende arbeid. (finnes forskning om dette, gidder ikke lete frem)

3. Trening gjør at jeg får utløp for fysisk energi, som gjør at hodet kan fokusere bedre når jeg skriver rapporter, tegner, eller hva det er jeg driver med for tiden på skole/jobb.

4. Egentid....

5. Trening gjør at jeg lettere velger bra mat - vil ikke ødelegge treningen med dårlig mat. ;)

Sist og kanskje ikke minst: jeg vil/bør/MÅ ned i vekt.

• Liker 3
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg liker heller ikke å trene, men sliter meg gjennom det likevel fordi det viktig for helsa. Har ikke opplevd treningsglede siden jeg var tenåring og danset jazzdans.....

Gjest cheshirecat
Skrevet
3 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg for min del trener aldri, jeg rett ig slett kan ikke fordra det.

Hører flere på jobben sier de er så slitne og vet ikke om de orker forskjellige ting etter jobb, de MÅ nemlig på trening først. Før alt annet.

Hører også andre foreldre klage på at de er slitne av jobb, lekser, barns aktiviteter og mye annet, MEN trene MÅ de om så faen sprakk.

Jeg har heller kost meg hjemme etter jobb når barna var små. 

Det må da gå ann å droppe trening en periode når barna er smålig heller kose seg med de og samtidig slippe det stresset med å MÅTTE rekke treninga hver gang. Eller er jeg helt på vidda?

Om jeg ikke trener ville jeg vært bælfeit, og proppfull av aggresjon. Sikkert begått drap innen nå. (Om jeg ikke var så feit at jeg var helt sengeliggende).. - Jeg trener fordi jeg LIKER selve økta, (så trener utelukkende det jeg synes er gøy) jeg tømmer meg for adrenalin, tanker og oppsamlet energi.. så det har en stor psykisk funksjon for meg, og jeg kan spise og drikke så mye ost og vin jeg vil uten å bli avhengig av en segway for å bevege meg rundtom i huset. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, cheshirecat skrev:

Om jeg ikke trener ville jeg vært bælfeit, og proppfull av aggresjon. Sikkert begått drap innen nå. (Om jeg ikke var så feit at jeg var helt sengeliggende).. - Jeg trener fordi jeg LIKER selve økta, (så trener utelukkende det jeg synes er gøy) jeg tømmer meg for adrenalin, tanker og oppsamlet energi.. så det har en stor psykisk funksjon for meg, og jeg kan spise og drikke så mye ost og vin jeg vil uten å bli avhengig av en segway for å bevege meg rundtom i huset. 

Hehehe, jeg er heldigvis ikke overvektig og spiser akkurat det jeg vil 😊 Syns jegvstramme seg med segway hjemme 😜😂

Jeg føler virkelig ingen glede med trening. Har forsøkt flere ganger, men jeg velger heller å vaske dasser istede for trening 😜

Endret av EvaLena
AnonymBruker
Skrevet

For min del er trening veldig viktig. For det første har jeg en del skader, der trening lindrer eller fjerner helt smertene. Jeg hadde en ikke så veldig lur ambisjon om å bli stuntkvinne da jeg var tenåring, og en god del av stuntene var syyykt dårlig planlagte. Selv om det av og til føles ut som et realt ork, må jeg nesten bare stikke en tur på trening for å holde smertene i sjakk. Ellers er det veldig godt for min mentale helse. Jeg føler mestring av å se forbedring av resultater og trening blir en slags form for time-out, der hverdagsmas ikke slipper inn eller der jeg får utløp for overskuddsenergi/frustrasjon. 

Jeg trener stort sett hver dag, men det er mer en vanesak. Jeg begynte å trene en til to ganger i uka, og så ballet det seg på. Jeg kan fint droppe en treningsøkt dersom en dag er ekstra hektisk og der jeg er ekstra liten, men dersom en dag har vært veldig krevende føler jeg at treningen ofte hjelper meg å takle påkjenninger. 

Anonymkode: 0797d...828

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Joggingen er veldig viktig for meg. Ikke bare for å holde kroppen sterk og frisk, men for psyken slik at jeg blir kvitt stress og tankekjør og fordi det gir meg glede og overskudd i hverdagen. Det tar meg knapt 30 minutter om dagen og ingenting slår følelsen etter en svett økt og en forfriskende dusj :) 

Endret av Runforit
Skrevet

Jeg trener på kvelden, så det går ikke utover tid med barna. Trening er viktig for både kropp og sinn, og det er også bra for ungene å ha ei mor som er sterk og har god helse. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker veldig mye på trening og er ofte inne på Elixias sider og ser på timeplanen...

Anonymkode: 331aa...b77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trening er bra, men synes det er mange som tar det litt for alvorlig. Mange gjør jo ikke annet. Hvis jeg får spørsmål om jeg trener én eller to ganger om dagen og jeg svarer at jeg ikke trener reagerer de som om jeg skulle fortalt dem at jeg er en pepdofil seriemorder. Jeg liker å gå tur, sykle, stå mens jeg gjør ting, danse og ha sex, men jeg holder meg unna treningssenter. Så trening er ikke viktig for meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 70f3e...f94

• Liker 1
Skrevet

Trener i prinsippet hver dag, unntatt de dagene da jeg føler at jeg trenger å slacke. Det må bety at det er viktig for meg. Da jeg begynte å trene etter lang tids misbruk av sofaen, var det en lidelse, og noe jeg måtte presse meg selv til å gjennomføre.. Nå er det blitt en prioritet og noe jeg sørger for at jeg har tid til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trening er bra, men synes det er mange som tar det litt for alvorlig. Mange gjør jo ikke annet. Hvis jeg får spørsmål om jeg trener én eller to ganger om dagen og jeg svarer at jeg ikke trener reagerer de som om jeg skulle fortalt dem at jeg er en pepdofil seriemorder. Jeg liker å gå tur, sykle, stå mens jeg gjør ting, danse og ha sex, men jeg holder meg unna treningssenter. Så trening er ikke viktig for meg i det hele tatt. 

Så morsomt, for jeg får ca samme reaksjon hvis jeg sier at jeg trener. Virker på enkelte som om det er om å gjøre å være mest mulig sofagris, og jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg gidder å trene når jeg allerede er tynn :ler:

Jeg trener altså for helsa, ikke (primært) for å se bra ut. Har et barn som jeg ønsker å holde meg frisk for 😊

Anonymkode: 3281c...611

• Liker 2
Skrevet

1) Min største motivasjon for å trene er faktisk den psykiske effekten og mentale overskuddet det gir meg. Særlig i vinterhalvåret er trening og sunt kosthold helt essensielt for humør og livskvalitet generelt.

2) Det gir selvtillit og mestringsfølelse å kjenne at kroppen blir sterkere og vite at man tar ansvar for, og investerer i egen helse. 

3) Det er viktig for meg å være et godt forbilde og videreføre gode livsstilsvaner til mitt barn.

4) Jeg blir en gladere, mer avslappet, tålmodig mor og samboer som orker mer hjemme - tiden på trening kommer også de rundt meg til gode.  

5) Egentid. 

6) Føler meg mer attraktiv når jeg er i form. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det viktigste for meg er bare det å holde seg i bevegelse så en klarer hverdagen.. 

Endret av annebanane
Skrevet

Veldig glad i å trene styrke. Trener ca 4-5 ganger i uka, noen ganger mer. Liker effekt det gir mentalt og fysisk ved å trene. Har utover det en jobb som krever at kroppen burde være sterk. Jobber i helsevesenet, ergo endel løft etc. 

Ellers liker jeg å ri, men blitt en stund siden sist jeg satt i salen. 

Vil virkelig lære meg å stå på snowboard, sup og evt teste litt mer kiting. Gå turer i skogen/ fjellet. Fisketurer med telt i nord på sommeren evt. Midnattssol, nakenbading, grilling og kos. Fantastisk! 

Klatret litt, men må ta startet igjen med det. Siste tiden har vært noe hektisk, så blitt nedprioritert. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så morsomt, for jeg får ca samme reaksjon hvis jeg sier at jeg trener. Virker på enkelte som om det er om å gjøre å være mest mulig sofagris, og jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg gidder å trene når jeg allerede er tynn :ler:

Jeg trener altså for helsa, ikke (primært) for å se bra ut. Har et barn som jeg ønsker å holde meg frisk for 😊

Anonymkode: 3281c...611

Det høres ikke helt bra ut, det heller. Heldigvis er de færreste ekstreme, enten den ene eller andre veien. Det er nok bare jeg som er lei av damene på jobben. De har ingen andre interesser enn trening. Det ironiske er at man kan velge om man vil stå eller sitte på jobben og jeg er nesten alene om å stå. Samtidig er jeg den eneste som ikke løper rett på trening etter jobb. Det virker som de tror at treningssenter-trening er den eneste måten man kan bevege seg på.

Gjest morhjertegod
Skrevet (endret)

Viktig for å beholde styrke og vedlikehold av kroppen, men må fortsatt ha peptalk til meg selv for å få meg dit.

Endret av morhjertegod
Skrevet

Har perioder der trening er ekstremt viktig for meg. Har alltid hatt et litt dårlig selvbilde, så en gjennomtrent kropp er desverre blitt ganske viktignfor meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...