AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har i det siste slitt med ganske paranoid sjalusi. Jeg har innsett at jeg er paranoid og har et problem. Kjæresten skal snart på tur med en stor vennegjeng meg begge kjønn. Jeg skal ikke være med. Det har vært en kamp å ikke ødelegge forholdet med min sjalusi, og dette virker som den store testen. Det går bra akkurat nå, og det er noen dager til hun skal dra. Håper at tiden hun er borte går greit og at jeg ikke blir deprimert og holder senga i 3 dager. tips til å takle mottas med takk! Anonymkode: 5a472...157
_isabella Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Dra på tur selv, hold deg opptatt med venner/hobbyer. Ikke tenk så mye på det, og velg å stole på kjæresten din, ellers er det ikke mye håp for forholdet uansett
Gjest cheshirecat Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Ettersom hun sikkert kommer til å hore rundt er det bare å komme henne i forkjøp.. Kjøp inn masse sprit og kondomer og Inviter til tidenes orgie. Du kommer ikke til å merke at hun har vært borte engang. Lykke til!
frk91 Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Fake it till you make it! Jeg/vi hadde store sjalusiproblemer, men det hjelper faktisk å ikke fortelle han alt jeg tenker på. Å late som jeg synes det er ok, og være snill mot han selv om jeg kjenner sjalusiklumpen i magen. Vi har hatt et par prøvelser i forbindelse med utenlandsturer vi begge har vært på, og å vite at partner sitter hjemme og faktisk gleder seg på dine vegne gjør turen mye bedre Det hjelper også å finne på noe når partner er bortreist, så man ikke ender opp med å sitte hjemme alene. Da kommer i allefall de stygge tankene, og sjalusien blir forsterket da man i tillegg føler misunnelse over at den andre opplever noe uten deg. Og så må du tenke at om en person til stadighet blir mistenkt for å være utro, så kan denne personen til slutt bli lei av å alltid måtte bevise sin trofasthet, og enten selv være utro eller å gjøre det slutt.
claims Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 (endret) Mitt tips som duger! Dagen før hun drar smadre du telefon i veggen/later som du mister den! Hvorfor? Da vet hun, oiii kjæresten min mistet telefon jaja synd. Og du slepp å sitte hjemme med tanker som " men men, hvorfor sender hun ikke natta melding? " buhuu, og hjernen sier: hun er på orgie party slapp av, imens magen dreper deg. Da sitter du heller hjemme, "hvor i satan er telefon?"... Også unngår du å mase på hun, eller hun mase på deg! Og hennes venner bare "jeg er så jævlig misunnelig på deg, som har en samboer som respektere din alene tid". Hun kommer hjem skrikende å lengte etter din klem, stemme og har tusen ting og snakke om. Bare et tips til sjalusi/paranoide tanker. Slit selv med en løpsk hjerne Endret 7. mars 2016 av claims
super-s Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har aldri slitt med sjalusi, men jeg har en god teknikk for å håndtere automatiske negative tanker, noe sjalusi jo er. Først og fremst bør du prøve å fokusere på noe annet, men når tankene allikevel kommer, så skriver du dem ned i en liste. Kun én setning per tanke. Deretter skriver du ved siden av punktene mottanker. F.eks.: -Nå er hun sikkert på fest og flørter med andre gutter/menn. Mottanke: Hun er kanskje på fest, men hun er sammen med MEG og da flørter hun nok ikke med noen andre. -Hva om hun har sex med noen andre i kveld? Mottanke: Igjen, hun er sammen med MEG og jeg stoler jo på henne, så jeg vet innerst inne at det ikke kommer til å skje. Hva du skriver som mottanke er opp til deg. Det går an å gjøre dette i hodet, men min erfaring er at det funker best når man får det svart på hvitt. Hvis du er sjalu fordi du virkelig ikke stoler på henne ville jeg revurdert forholdet. Om sjalusien kommer fordi du generelt er en sjalu person, ville jeg jobbet med det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå