Gå til innhold

Nord Korea truer med Atomangrep.

Fremhevede innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Verden er ikke i vater. Militærvelsen som USA og SørKorea gjennomfører hvert år,blir Det nå advart mot fra Nord Korea. De vil rette Atomangrep mot asiatiske militærbaser. 

Da Nord Korea sist truet,uttalte USA at de ikke kunne gjennomføre noe uten hjelp utenfra.

Det siste året har Russland og Nord Korea blitt bestevenner,noe som startet da Putin ble president. Før det var forholdet mellom Russland og Nord Korea mer anstrengt i mange år.

Forholdet mellom Vesten og Russland er blitt svært anstrengt etter Ukraina-krisen. 

Dette gjør meg kvalm. Helt ærlig. 

Regner Nord Korea med hjelp fra Russland ved en konfrontasjon? Er dette noe Russland og Nord Korea har samtalt om? 

Etter Koreakrigen kom det jo fram i ettertid at Stalin hadde påvirket Nord Korea til å angripe Sør Korea for å samle landet.

Noen kloke hoder som ikke er urolige her nå? Noen innspill som kan virke beroligende? 

Det har igrunnen uroer meg med alt kaoset i verden nå. Med flyktningkrise,økende konflikter fbm det,pluss galskapen i USA med Trump som ekstrem klovn.

Men har tenkt at dette er ting som løser seg,og Trump vil aldri bli president. Men dette nå,med Nord Koreas trusler er virkelig skummelt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er fryktelig skummelt. Apokalypsen er nær. :( 

Anonymkode: f4729...de0

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fryktelig skummelt. Apokalypsen er nær. :( 

Anonymkode: f4729...de0

Ja,dette er ikke bra i det hele tatt. Sjelden jeg blir kvalm av nyheter. Dette gjør meg.

Gjest Badebuksa
Skrevet
Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev:

Ja,dette er ikke bra i det hele tatt. Sjelden jeg blir kvalm av nyheter. Dette gjør meg.

Blir du ikke litt kvalm hver gang du ser Jong il eller hva i all verden han heter? Smilet hans.. Han minner meg om en skrekkfilm jeg så en gang, med en gutt som styrte sin egen verden og fanget voksne i den. Han bestemte alt med fantasien sin og de voksne var livredde for ham. Litt sånn han her holder på også..

Gjest Blomsterert
Skrevet
Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev:

Blir du ikke litt kvalm hver gang du ser Jong il eller hva i all verden han heter? Smilet hans.. Han minner meg om en skrekkfilm jeg så en gang, med en gutt som styrte sin egen verden og fanget voksne i den. Han bestemte alt med fantasien sin og de voksne var livredde for ham. Litt sånn han her holder på også..

Joda,blir det: -) forrykt er vel rette ordet på ham. Men ofte kom trusler fra ham fordi han følte verden neglisjerte Nord Korea. Han ville ha reaksjoner.

Nå når han og Putin har blitt nært knyttet,blir det skummelt. For alvor.

Skrevet

Det kommer ikke til å skje noe atomangrep.

Gjest Blomsterert
Skrevet
4 minutter siden, Insanomanical skrev:

Det kommer ikke til å skje noe atomangrep.

Hvorfor er du så sikker på det? Kan du begrunne så det er troverdig beroligende? :-)

Skrevet
5 minutter siden, Blomsterert skrev:

Hvorfor er du så sikker på det? Kan du begrunne så det er troverdig beroligende? :-)

Dette har de gjort mange ganger før og det har gått bra hver gang.

Gjest Blomsterert
Skrevet
Et øyeblikk siden, Insanomanical skrev:

Dette har de gjort mange ganger før og det har gått bra hver gang.

Ja,det er sant,men det har jo vært for å få oppmerksomhet,å bli sett. De har jo sendt opp/avavfyrt hydrogenbombe for kort tid tilbake. Og iom at Vesten har sanksjoner både mot Nord Korea og Russland så har de felles fiender. De står sammen sterkere enn på mange mange år. De føler seg presset av Vesten,og det er jo forståelig,iom at Vesten har trådt inn på grensene deres med å få nærliggende land med i Nato.

Men ok,vi får håpe det beste. Mulig du har rett. At det blir et for stort sjansespill. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Blomsterert skrev:

Ja,det er sant,men det har jo vært for å få oppmerksomhet,å bli sett. De har jo sendt opp/avavfyrt hydrogenbombe for kort tid tilbake. Og iom at Vesten har sanksjoner både mot Nord Korea og Russland så har de felles fiender. De står sammen sterkere enn på mange mange år. De føler seg presset av Vesten,og det er jo forståelig,iom at Vesten har trådt inn på grensene deres med å få nærliggende land med i Nato.

Men ok,vi får håpe det beste. Mulig du har rett. At det blir et for stort sjansespill. 

Det er ett strengt forbud mot å bruke atomvåpen, nord korea hadde fått alle imot seg og det hele hadde vært over før den andre bomben gikk av. Mest sannsynlig hadde "krigen" vært over på 2 minutter.

Anonymkode: ac4a9...078

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ett strengt forbud mot å bruke atomvåpen, nord korea hadde fått alle imot seg og det hele hadde vært over før den andre bomben gikk av. Mest sannsynlig hadde "krigen" vært over på 2 minutter.

Nord Korea gir f i forbud,det er derfor det er sanksjoner mot landet. Men ok: -)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Blomsterert skrev:

Nord Korea gir f i forbud,det er derfor det er sanksjoner mot landet. Men ok: -)

Som sagt, hvis nord korea angriper med atomvåpen vill all verdens makt bli brukt for å stoppe nord korea.
Det usannsynlig att de vill angripe fordi dette er en trussel og ikke respons direkte konflikt.
(Som er det enste grunnlaget i historien for att ett atom angrep har skjedd)
USA brukte atomvåpen i Nagasaki og Hiroshima i Japan som respons til Pearl Harbor og muligens en påvirkning av massakre Japan utførte i diverse Asiatiske land.

I historien i den kalde krigen var det en massive frykt mellom statene og russland.
Planer om selv angrep mot det hvite hus for å utløse krigen ble avblåst på grunn av de enorme konsekvensene dette kunne få.

Gjest Blomsterert
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, hvis nord korea angriper med atomvåpen vill all verdens makt bli brukt for å stoppe nord korea.
Det usannsynlig att de vill angripe fordi dette er en trussel og ikke respons direkte konflikt.
(Som er det enste grunnlaget i historien for att ett atom angrep har skjedd)
USA brukte atomvåpen i Nagasaki og Hiroshima i Japan som respons til Pearl Harbor og muligens en påvirkning av massakre Japan utførte i diverse Asiatiske land.

I historien i den kalde krigen var det en massive frykt mellom statene og russland.
Planer om selv angrep mot det hvite hus for å utløse krigen ble avblåst på grunn av de enorme konsekvensene dette kunne få.

Ja,du har jo rett. Hadde dette handlet om Nord Korea alene,uten at jeg tenker på Russland som "medsammensvoren",hadde jeg tatt det mer piano.

Men det er kanskje grenser for galskap,for som du skriver,det er jo ingen forutgående konflikt i så måte!

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Blomsterert skrev:

Ja,du har jo rett. Hadde dette handlet om Nord Korea alene,uten at jeg tenker på Russland som "medsammensvoren",hadde jeg tatt det mer piano.

Men det er kanskje grenser for galskap,for som du skriver,det er jo ingen forutgående konflikt i så måte!

Om Nord-Korea skulle være så dumme at de prøver seg med atomvåpen (som de har meget begrenset kapasitet av, selv om de kanskje har noen fungerende raketter med stridshoder nå) så vil landet eller enkelte steder i landet bli bombet tilbake til steinalderen i et motangrep, og jeg tviler sterkt på at Russland hadde ønsket å involvere seg i i Nord-Koreas ønske om å "vise styrke". 

Anonymkode: 9a933...2fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Badebuksa skrev:

Hva tenker du om denne observasjonen?

Jeg har det slik med mange flere mennesker, når jeg ser smilene deres. Blant annet en del norske politikere. Gahr Støre, har du sett det kalkulerte og stive smilet hans, blant annet? Eller Skei Grande sitt SUPER-falske ansikt? Henne blir jeg faktisk kvalm av.

Anonymkode: cfbda...8c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om Nord-Korea skulle være så dumme at de prøver seg med atomvåpen (som de har meget begrenset kapasitet av, selv om de kanskje har noen fungerende raketter med stridshoder nå) så vil landet eller enkelte steder i landet bli bombet tilbake til steinalderen i et motangrep, og jeg tviler sterkt på at Russland hadde ønsket å involvere seg i i Nord-Koreas ønske om å "vise styrke". 

Anonymkode: 9a933...2fd

Enig i at Russland ikke hadde støttet et angrep fra Nord-Korea møt Sør-Korea og den amerikanske militærbasen der. Men hvis USA og Sør-Korea angrep Nord-Korea er det ikke helt umulig at Russland kunne involvert seg på Nord-Koreas side.

USA provoserer Nord-Korea med militærøvelser som skremmer Nord-Koreanerne. Vi bør ikke glemme den siden av saken heller.

Jeg tror vi har større grunn til å være bekymret for en konfrontasjon mellom USA og Russland i Syria enn i Nord-Korea. Og jeg tror vi har større grunn til å være bekymret for Obama enn for Kim Jong-un.

Anonymkode: 32367...699

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Er ikke dette noe de gjør sånn ca en gang i uka eller noe ?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Blomsterert skrev:

La meg prøve.

Nord-Korea kommer ikke til å angripe med atomvåpen med mindre de mot all formodning angripes med atomvåpen selv. Jeg er ikke det spor bekymret for at de plutselig sender av gårde atomvåpen mot Seoul eller for den saks skyld mot Hawaii eller amerikansk fastland.

Hvorfor? Vel, fordi de ikke har noe incentiv for annet. Det er vel ingen som tror at Kim Jong-Un er en ideologisk konsekvent kommunist som oppriktig mener alt han sier om vestlig imperialisme. Det han bryr seg om er at han beholder mer eller mindre uinnskrenket makt og rikdom koste hva det koste vil. Han tror ikke han er spesielt utpekt av en eller annen høyere makt til å "ta ut" sine fiender, og at det er viktigere at han dreper fienden enn at han overlever selv. Det er den grensen som betyr noe når flere atommakter står mot hverandre: Er det viktigere å overleve selv enn å drepe de andre?

For det nordkoreanske regimet er svaret på det åpenbart ja. De kan påføre Sør-Korea utrolig stor skade før de selv stryker med, men de kommer til å stryke med, og da mister de alt de har. Hadde det vært snakk om å ofre sitt eget folk eller sine egne soldater er jeg temmelig sikker på at de hadde gitt faen og gjerne angrepet, men de vet at deres egen luksus og rikdom også forsvinner hvis de trykker på atomknappen. Det er aldri verdt det. Det de ønsker er å skremme for å holde Vesten på armlengdes avstand slik at eliten i landet kan fortsette å nyte luksusen. De ønsker fiendskap, de ønsker at det skal være helt på grensen, men aldri at det skal bikke over til atomkrig.

For de vet at den dagen de slipper seg ned og normaliserer sine diplomatiske relasjoner, da får de trøbbel. I dagens situasjon er landet isolert både av eget ønske og av verdenssamfunnets ønske, og den nordkoreanske befolkningen får ørene pumpet fulle av retorikk om at de må jobbe hardt og lojalt for makthaverne fordi imperialistene fortsatt står og banker på døren. De tror det er et evig kappløp, en evig dugnad, for å holde oss skumle imperialister unna. Den dagen intensiteten i konflikten eventuelt synker nok til at folket ikke lenger tror på at staten bare dreper onkel fordi alternativet er at USA dreper hele familien, da blir det svært vanskelig for Kim Jong-Un. Så det gjør dem lite med noen konfrontasjoner her og der, senke noen båter hver eller skyte litt på hverandre i den demilitariserte sonen, det er bare fint til propaganda. Det må bare ikke bikke over.

Poenget er at Nord-Korea vil opptre på den måten som tjener Kim Jong-Un og hans medsammensvorne best, på den måten som sikrer at det totalitære regimet består. Atomvåpen er grusomt farlige når du har en atommakt mot et land uten atomvåpen - eller en part som er hellig overbevist om at den vil få det bedre dersom den utsletter både seg selv og fienden. Si hva du vil om Kim-Jong Un og hans offiserer, men det tror de ikke.

Anonymkode: c23ef...810

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for hatefullt innlegg, samt svar til dette.

- Avalon, mod

AnonymBruker
Skrevet

Truer ikke Nord-Korea med dette egentlig temmelig ofte ?  :P

Anonymkode: f846b...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...