Gå til innhold

Familievernkontoret, har det noen hensikt?

Zienna

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeg kjenner diskuterer gjerne med sin nærmeste familie om problem som oppstår i livet, en vond konflikt med eks er en av disse. Vi trenger alle noen å prate med, og for meg er mor en viktig person å dele sånt med. 

Anonymkode: ce289...ee3

Jeg hadde gjort akkurat det samme, poenget mitt var bare at hvis det hadde vært en mor som hadde samme problemet med en far, så hadde det blitt lett grundig etter ting å kritisere mor for selv om det altså ikke var grunnlag for det. ;)

Anonymkode: c67f2...cb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, teknosilje skrev:

Dette er jo en selvfølge? ☺ Flott at barna har noen de kan stole 100% på. Hadde nok ikke fått samme skrytet om det var mor som var oppdratt "rett" 😛

Selvfølgelig er det en selvfølge :) Men det er ikke til å komme bort fra at det faktisk er flere menn som gir totalt faen i barna sine. Og det er mer vanlig at mor må ta støyten. Og jeg gir skrøyt til venner og som oppdrar barn uten en forelder, enten det er mor eller far. Og til tross for at vi er i 2016 så er det fortsatt vanlig at mor sitter med hovedomsorgen og at pappa har helgesamvær.

Derfor gir jeg skrøyt til Zienna som har oppdratt et skikkelig mannfolk som tar ansvar for barna sine. Det er nå en gang slik at oppdragelse har litt å si. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far bor 2 timer unna. Far har bare annenhver helg.

Kanskje det er noe han selv kan gjøre for å bedre situasjonene for seg.

Anonymkode: f5686...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far bor 2 timer unna. Far har bare annenhver helg.

Kanskje det er noe han selv kan gjøre for å bedre situasjonene for seg.

Anonymkode: f5686...f7a

Nei det er mor som har annenhver helg. Les før du svarer.

Anonymkode: 28deb...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievernkontoret hjelper bare til med å finne en løsning. Da må partene være enige om at de ønsker å få til en avtale. En skriftlig avtale er like gjeldende som en muntlig. Men det er ikke like strengt som en avtale laget av retten. Dere er helt avhengig av å ha en avtale som blir holdt, det er mye lettere å forholde seg til ikke minst planlegge saker:) 

Jeg mener at det bør være ganske ille hvis han velger å ta det til retten. Men da er dere sikret en avtale som begge må holde. Hvis barnet ikke blir levert etter avtalen gjentatte ganger, kan man til og med risikere å få politi på døra. Husk at hvis det skulle gå så langt, må barnefar skaffe en meklingsattest fra familievernkontoret for å kunne gå til retten. Møter kun den ene parten, får du likevel attest. Denne er gyldig i 6 mnd. Husk at retten aldri dømmer delt omsorg. Der er det en som får hovedomsorgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, M*J skrev:

Familievernkontoret hjelper bare til med å finne en løsning. Da må partene være enige om at de ønsker å få til en avtale. En skriftlig avtale er like gjeldende som en muntlig. Men det er ikke like strengt som en avtale laget av retten. Dere er helt avhengig av å ha en avtale som blir holdt, det er mye lettere å forholde seg til ikke minst planlegge saker:) 

Jeg mener at det bør være ganske ille hvis han velger å ta det til retten. Men da er dere sikret en avtale som begge må holde. Hvis barnet ikke blir levert etter avtalen gjentatte ganger, kan man til og med risikere å få politi på døra. Husk at hvis det skulle gå så langt, må barnefar skaffe en meklingsattest fra familievernkontoret for å kunne gå til retten. Møter kun den ene parten, får du likevel attest. Denne er gyldig i 6 mnd. Husk at retten aldri dømmer delt omsorg. Der er det en som får hovedomsorgen. 

De har vært i utallige møter på familievernkontoret, detaljert avtale er blitt skrevet og begge er enige.  Mor bryter avtalen umiddelbart!  HUN skal hente i barnehage/skole når hun vil treffe barna midt i uken, står det skrevet.  I stedet sender hun melding, ringer, krangler og skjeller ham ut for at han ikke kommer med barna til henne.  Hun har ikke alltid bil ledig, men selv når hun har, så forlanger hun at han bringer og henter.  Mor har selv valgt å flytte, og kunne sett barna så mye hun ville om hun ikke hadde flyttet.  Det vil hun ikke uten at hun har minst 50% omsorg, sier hun.

Far kommer ikke til å ta saken til retten, men han håper mor gjør (hvilket hun/hennes advokat truer med).   Hans advokat sier at hennes oppførsel ikke kommer til å endre seg, men at en rettsak vil få mor mer realitetsorientert. I mens skal han bare sitte på gjerdet og vente på hva som skjer.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/8/2016 at 22.44, Zienna skrev:

De har vært i utallige møter på familievernkontoret, detaljert avtale er blitt skrevet og begge er enige.  Mor bryter avtalen umiddelbart!  HUN skal hente i barnehage/skole når hun vil treffe barna midt i uken, står det skrevet.  I stedet sender hun melding, ringer, krangler og skjeller ham ut for at han ikke kommer med barna til henne.  Hun har ikke alltid bil ledig, men selv når hun har, så forlanger hun at han bringer og henter.  Mor har selv valgt å flytte, og kunne sett barna så mye hun ville om hun ikke hadde flyttet.  Det vil hun ikke uten at hun har minst 50% omsorg, sier hun.

Far kommer ikke til å ta saken til retten, men han håper mor gjør (hvilket hun/hennes advokat truer med).   Hans advokat sier at hennes oppførsel ikke kommer til å endre seg, men at en rettsak vil få mor mer realitetsorientert. I mens skal han bare sitte på gjerdet og vente på hva som skjer.   

Hvis hun forlanger at far skal komme til henne med barnet, og dette ikke står i kontrakten, er det bare å vise til kontrakt. Gir hun seg ikke, ville jeg bare oversett henne når hun sendte melding og ringte. Får ikke respons på opprøene sine, kan det hende hun går lei til slutt:) Kontrakten er gjeldene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...